Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-28, 17:14
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
archetyp.cc

Vet någon hur jag kommer igenom PGP sidan?
Citera
2022-06-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Vet någon hur jag kommer igenom PGP sidan?

Herregud...

- Fyll i rätt nummer i rutan.
- Klicka på cirkeln det fattas en liten del av
- Sidan du kommer till nu, kopiera adressen som slutar på .onion.

Exempel (Detta är inte rätt address, jag bara trycker random på tangentbordet för att få fram ett exempel):

6fd8fv9fsddfs7fds6776gv9hna243t4q3mt4.onion

PGP:n kan du ignorera.
Det är .onion-adressen du vill ha.
Du finner den OVANFÖR PGP:n.

Det borde vara något i stil som detta:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.onion <------------ Här är adressen.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

EDIT:
Behöver nog även förtydliga detta.
.onion kan du bara komma åt via TOR.
Om du inte vet vad TOR är så behöver du alltså ladda ner en ny WEBBLÄSARE.
Googla på TORbrowser. Ladda ner webbläsaren. Gå in på .onion-länken via TORbrowser
Om du kör från en telefon så får du hitta alternativ själv. TOR browser tror jag finns på play store (för android). Vad för alternativ det finns till iPhone vet jag inte.
Senast redigerad av Dr.Vaken 2022-06-28 kl. 19:13.
Citera
2022-06-28, 20:34
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Det är galet många som inte fått sina paket på sistone, läser på olika forum och det är väldigt pålitliga säljare i min värld som har uteblivna leveranser.

Jag har läst om detta på Archetypes forum och här på Flashback. Det hade varit väldigt konstigt ifall dessa säljare började bli extra giriga för att dom har tappat väldigt mycket pengar från raset i kryptovalutor?

Kan det vara så att vår Svenska rättsstat har börjat med operation "Stoppa post-knarket"? Mitt tips är att städa där hemma och håll er rena, har blåst ut datorn och alla evidens från jordens yta.

Jag har läst om en del här på Flashback och undrar också vad som händer. Det känns som lite väl många för att inte börja fundera på det. Men det kan också vara en del sommarvikarier som lallar bort paket eller lägger i fel låda om man har ett väldigt vanligt efternamn. Jag har ett vanligt paket från nätshopping som är bortslarvat just nu också.
Citera
2022-06-28, 20:52
Medlem
forumusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
Herregud...

- Fyll i rätt nummer i rutan.
- Klicka på cirkeln det fattas en liten del av
- Sidan du kommer till nu, kopiera adressen som slutar på .onion.

Exempel (Detta är inte rätt address, jag bara trycker random på tangentbordet för att få fram ett exempel):

6fd8fv9fsddfs7fds6776gv9hna243t4q3mt4.onion

PGP:n kan du ignorera.
Det är .onion-adressen du vill ha.
Du finner den OVANFÖR PGP:n.

Det borde vara något i stil som detta:

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.onion <------------ Här är adressen.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

EDIT:
Behöver nog även förtydliga detta.
.onion kan du bara komma åt via TOR.
Om du inte vet vad TOR är så behöver du alltså ladda ner en ny WEBBLÄSARE.
Googla på TORbrowser. Ladda ner webbläsaren. Gå in på .onion-länken via TORbrowser
Om du kör från en telefon så får du hitta alternativ själv. TOR browser tror jag finns på play store (för android). Vad för alternativ det finns till iPhone vet jag inte.

Tack för svaret, uppskattas, kom dock ganska snabbt på hur jag skulle göra efter jag ställde frågan.
Citera
2022-06-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterTilt
Jag har läst om en del här på Flashback och undrar också vad som händer. Det känns som lite väl många för att inte börja fundera på det. Men det kan också vara en del sommarvikarier som lallar bort paket eller lägger i fel låda om man har ett väldigt vanligt efternamn. Jag har ett vanligt paket från nätshopping som är bortslarvat just nu också.

Jag har haft noll problem. Jag har haft ganska många vendors men alltid haft bra koll på dem och varit selektiv. Använd er bara av äldre vendors så slipper ni all denna skiten. Jag har bokstavligen förlorat NOLL brev utav många, många på flera år. Om man väl känner igen alla namn och vet vilka som är bäst och använder escrow systemet rätt (dvs man faktiskt förlänger autosläpp) så ser jag noll anledning för problem. Är det en ny vendor? Har han en fett låg mängd minimum mängd på sina produkter så han lätt han köpa omdömmen åt sig själv? Använd flera informationskällor för att hitta bästa säljare. Om någon säljare vill sälja dig 1g ladd på 93% renhet för 600 SEK så lär det ju vara utspädd skit.

Om man inte beter sig som idiot så stöter man inte på problem om man lägger ned tiden på att undersöka bästa alternativ. Jag känner inte enda (hyfsat) intelligent person som följt dessa råd och blivit blåst. Jag vet att det inte är kul att höra men det finns en anledning att vissa personer blir blåsta igen och igen och att andra handlar problemfritt i flera år...

Så nej, jorden går inte under, det blir ingen exit scam, och farbror blå kommer inte sparka ned din dörr fem på morgonen.
Citera
2022-06-29, 00:34
Medlem
Har hållit mig till samma bra vendors längre tid och inget har kommit bort. Inte ett enda paket.

Men så köper jag typ av 1-2 vendors högst.

Vissa av dom som är stora och gamla är rena lurendrejeri dock. Många stora namn från fs2-3 som har mkt fejkprodukter osv.
Citera
2022-06-29, 00:47
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Jag har haft noll problem. Jag har haft ganska många vendors men alltid haft bra koll på dem och varit selektiv. Använd er bara av äldre vendors så slipper ni all denna skiten. Jag har bokstavligen förlorat NOLL brev utav många, många på flera år. Om man väl känner igen alla namn och vet vilka som är bäst och använder escrow systemet rätt (dvs man faktiskt förlänger autosläpp) så ser jag noll anledning för problem. Är det en ny vendor? Har han en fett låg mängd minimum mängd på sina produkter så han lätt han köpa omdömmen åt sig själv? Använd flera informationskällor för att hitta bästa säljare. Om någon säljare vill sälja dig 1g ladd på 93% renhet för 600 SEK så lär det ju vara utspädd skit.

Om man inte beter sig som idiot så stöter man inte på problem om man lägger ned tiden på att undersöka bästa alternativ. Jag känner inte enda (hyfsat) intelligent person som följt dessa råd och blivit blåst. Jag vet att det inte är kul att höra men det finns en anledning att vissa personer blir blåsta igen och igen och att andra handlar problemfritt i flera år...

Så nej, jorden går inte under, det blir ingen exit scam, och farbror blå kommer inte sparka ned din dörr fem på morgonen.

Jag har handlat en del tidigare utan problem. Jag läste omdömen och det verkar ha varit en vendor som varit med länge. Men efter att jag beställt såg jag en del omdömen som tydde på vissa problem. Trots det överlag genomgående bra betyg. Jag slarvade dock lite i min research. Har förlängt autosläpp men får jag inte paketet imorgon så blir det en dispute.
Citera
2022-06-29, 02:44
Medlem
moment-of-truths avatar
har beställt sedan SR tiden sporadiskt och endast 2 gånger har brev försvunnit. sedan VDU infördes har jag bara haft problem med leveranser. även om postnord hanterar 500 000 brev om dagen kan jag tänka mig att de kan se över brev lite mer, innan VDU var det väl högt tryck hela tiden så, ja — jag vet inte, spekulerar bara..

hur som, för över 4+ veckor sedan gick 3 orders förlorade.. inväntar 2 som varit på vift 2+ veckor..
har under denna tid dock mottagit 3 orders, så jag antar min adress ej är rödlistad men något skumt pågår for sure.

håller postnord / polis kvar försändelserna för att bygga ett case, bra där för jag är en riktig kingpin, lol…

att leveranstider för postnord har förlängts trots VDU förstår jag inte, räknar nu dem dagar post väl levereras..
.. har tappat hoppet om darknet marketplaces .. avstår helt från att köpa droger på gatan nuförtiden.

är i tankebanorna att skicka iväg min AirTag i ett vadderat, utskriven label utan avsändare för att ta reda på vad fan som försiggår…
Citera
2022-06-29, 02:49
Medlem
Min kom efter 8 arbetsdagar.

Posten är
Seg nu.
Citera
2022-06-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stastny
Samma för mig, markerades som skickat i tisdags. Beställde g från en känd vendor som i regel bjuder på en bit brunt.

Försöker intala mig att det är mycket för PostNord att göra i och med skolavslutningar, studentfiranden osv. Men samtidigt fick jag två vanliga paket/brev hem i brevlådan igår som jag beställde i onsdags...

Fick du dina paket?
Citera
2022-06-29, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterTilt
Jag har endast en postdag kvar på onsdag när mitt paket måste komma. Tiden är redan förlängd. Sedan måste jag inleda dispyt. Hur ofta får man rätt av admin i sånna här fall?
1 av 10gånger men säljarna brukar vara lösningaorienterade och oftast är det framme dagen efter man öppnat dispyt av någon konstig anledning
Citera
2022-06-29, 17:26
Medlem
MonsterTilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
1 av 10gånger men säljarna brukar vara lösningaorienterade och oftast är det framme dagen efter man öppnat dispyt av någon konstig anledning

Haha, ok. Jag ska öppna dispyt nu för jag fick inget paket. Knappas att man beställer igen från en sån här säljare. Som tur var en väldigt liten beställning som inte var så dyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in