2022-06-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Det var låga straff! Man har ju läst att straff för mord brukar ligga på ca 30 år och avtjänas i fängelser med vidriga förhållanden. Kan den låga påföljden bero på att offret själv var kriminell?

Vet ej om detta är hela straffen som meddelats. Att det kanske blir fler domslut i samma ärende.
Bidragande verkar ju ha varit att de har erkänt. Men domsluten kan ju överklagas ifall åklagarna
inte är nöjda. Det är sällsynt att sådant sker i Spanien i och för sig.
13 år är mycket det med tanke på det är spanska fängelser det handlar om.
Det är ingen trivsam tillvaro direkt.
Citera
2022-06-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Verkar lite oklart. Konstigt att svensk media inte skrivit ut straffen.

https://svenskamagasinet.nu/nyheter/...ordet-i-mijas/
https://www.diariosur.es/sucesos/jur...173207-nt.html
Japp! Läget ser tyst ut här i Sverige men de ryktas att Amir mekk-y kommer ut enligt hans broder som är släppt och härjar i sol kusten och säkert planerar de hans bror inte hann med och fortsätta! Så länge pengar finns och lägga kommer Malmö / hgb få uppleva ett skit de inte upplevt ännu!! Men jag önskar Mekky livstid pga av hans äckliga stora våldsbrott han gjort och kommer säkerligen fortsätta med inifrån spanska fängelser ifall han inte släpps.Tror inte de svårt och muta plitar i spanska fängelser där deras lön ligger på 12-18 tusen kr i svensk valuta! Så de kommer komma ett stort blodbad antar jag!
Citera
2022-06-22, 23:49
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzuka1
Japp! Läget ser tyst ut här i Sverige men de ryktas att Amir mekk-y kommer ut enligt hans broder som är släppt och härjar i sol kusten och säkert planerar de hans bror inte hann med och fortsätta! Så länge pengar finns och lägga kommer Malmö / hgb få uppleva ett skit de inte upplevt ännu!! Men jag önskar Mekky livstid pga av hans äckliga stora våldsbrott han gjort och kommer säkerligen fortsätta med inifrån spanska fängelser ifall han inte släpps.Tror inte de svårt och muta plitar i spanska fängelser där deras lön ligger på 12-18 tusen kr i svensk valuta! Så de kommer komma ett stort blodbad antar jag!

Denna tråd handlar alltså inte om Amir Mekky.

Här har du den tråden:
(FB) 6 gripna i Malmö för grova våldsbrott i Spanien - 2018-11-27
Citera
2022-06-23, 06:46
Medlem
Vilka dömdes?
Citera
2022-06-23, 06:55
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Inte så oväntat direkt? De som utsatte Simon och Shawn för tortyren har inte visat någon heder & ära eller ens haft rätten på sin sida.

Heder och ära, vad tror du att det är; Ivanhoe?
Citera
2022-06-23, 09:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Heder och ära, vad tror du att det är; Ivanhoe?

Ja

Nä, men även kriminella har en viss hederskodex.

I detta fall har GM's givetvis inte haft rätten på sin sida. Ett fult brott som är grundat i avundsjuka på BO's framgång.
Citera
2022-06-23, 18:29
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Är det någon som med säkerhet vet vilka de som åtalats/dömts är?

Varit så många olika bud i tråden om vilka som suttit häktade, blivit släppta mm.

Jag själv fick för ca: ett år sedan höra att Carl risk var ute, detta från en person jag känner. Personen sa tom. Att han sett carl på sthlms gator. Jag litade på den personen då, men tvivlar desto mer nu.

Trevlig midsommar
Citera
2022-06-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ja

Nä, men även kriminella har en viss hederskodex.

I detta fall har GM's givetvis inte haft rätten på sin sida. Ett fult brott som är grundat i avundsjuka på BO's framgång.

Hederskodex? Kriminalitet? Det är ju motsatser per definition. Blir nyfiken på hur du tänker här.
Citera
2022-06-23, 21:41
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Inte så oväntat direkt? De som utsatte Simon och Shawn för tortyren har inte visat någon heder & ära eller ens haft rätten på sin sida.

Heder, ära och rätt.
Du menar att Simon fick dödens befrielse oförtjänt?
Citera
2022-06-24, 08:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Heder, ära och rätt.
Du menar att Simon fick dödens befrielse oförtjänt?

Ja. Simon blev ju huggen i ryggen av en gammal barndomsvän som var med och satte upp mötet med Rizk & co.
Citera
2022-06-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ja. Simon blev ju huggen i ryggen av en gammal barndomsvän som var med och satte upp mötet med Rizk & co.

Vem var vännen?
Citera
2022-06-24, 09:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Vem var vännen?

Gibbo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera