Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-06-22, 11:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Nyligen satt jag på en Zoom-konferens med hundratals andra medlemmar i mitt parti, Socialdemokraterna. Det var ett intressant samtal om NATO-anslutningen där vi fick lyssna på experter och ställa våra frågor.

Men chatten var fylld med ett sådant enorm hat och ett sådant gift att jag inte orkade vara med. Bittra gubbar som spydde ut sitt gall över NATO och regeringen, och spred ryska konspirationsteorier som anklagar Ukraina för att vara nazister och skyller på Ukraina för att de ville gå med i NATO för att försvara sig mot den ryska invasionen.

För mig är det hatet obegripligt.

Jag tror att det enda skälet är att gubbarna är rädda, för att det är en kvinna som leder vårt land i denna vår största kris sedan Hitler invaderade Polen. Jag litar på "Maggan", det känns tryggt med hennes ledarskap, och jag är säker på att hon är betydligt mer insatt i det säkerhetspolitiska läget än några bittra, obildade gubbar som sitter hemma vid den rödvitrutiga bordsduken och klagar på att tjejer nu äntligen tar över.

Jag brukade själv vara emot NATO, men invasionen av Ukraina visar att inget land är tryggt. Ukraina var inte med i NATO, och kolla på det besinningslösa våldet.

Tror ni som jag att detta kan spela in? Kvinnohatet alltså, och viljan att obstinat vara emot Margareta Andersson. Om hon skulle varit emot NATO skulle troligen samma gubbar varit för.

Tveksamt om du är ärlig eller om det här påhittat.

Anledningen till att jag misstänker det senare är att det första från din TS jag fetat ovan inte stämmer med offentliga uppgifter.
Sossarna höll ett antal Zoom-konferenser som sin sk "interna dialog" i partiet innan partiledningen körde över partikongressens beslut att säga nej till NATO - men enligt samtliga uppgifter från besvikna medlemmar så var det ingen dialog alls.
Enbart partiledningens representanter tilläts tala - medlemmar fick bara lyssna.
Ditt påstående om att "vi fick lyssna på experter och ställa våra frågor" stämmer alltså inte alls med den bild alla sossar jag sett återge dessa Zoom-konferenser i media.

I den händelse att din TS trots allt inte skulle vara påhittat, utan din fråga är allvarligt menad så är svaret dock nej - det är inte skälet till att många sossar är emot en svensk NATO-anslutning. Det finns gamla historisk skäl till varför de är det.

Gällande det senare av din TS jag fetat ovan så är det en felaktig slutsats av dig.
Sverige är inte mer hotat av Ryssland idag än vi var innan den 24 februari i år - vi är tvärt om mindre hotat faktiskt.
Ukraina och Sverige är två helt olika länder med två helt olika geografisk placering och två helt olika historiska relationer till Ryssland.
Alltså går det absolut inte att jämföra oss med dem. Precis som det inte går att jämföra något land med nåt annat när det gäller säkerhetspolitisk riskanalys - alla länder är unika och har unika förutsättningar man måste beakta.

Om du är seriöst intresserad av att faktiskt förstå NATO-frågan rekommenderar jag att du istället läser min TS i min tråd (FB) Den stora NATO-lögnen
Citera
2022-06-22, 11:21
  #26
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
För att rädda demokratin måste vi skynda oss för att undvika att NATO blir en valfråga
Herrejisses, ni är bara för roliga Det är svårt att veta vem som är ett troll, en idiot, eller en nyttig idiot i dag.
Citera
2022-06-25, 23:03
  #27
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Tveksamt om du är ärlig eller om det här påhittat.

Anledningen till att jag misstänker det senare är att det första från din TS jag fetat ovan inte stämmer med offentliga uppgifter.
Sossarna höll ett antal Zoom-konferenser som sin sk "interna dialog" i partiet innan partiledningen körde över partikongressens beslut att säga nej till NATO - men enligt samtliga uppgifter från besvikna medlemmar så var det ingen dialog alls.
Enbart partiledningens representanter tilläts tala - medlemmar fick bara lyssna.
Ditt påstående om att "vi fick lyssna på experter och ställa våra frågor" stämmer alltså inte alls med den bild alla sossar jag sett återge dessa Zoom-konferenser i media.

I den händelse att din TS trots allt inte skulle vara påhittat, utan din fråga är allvarligt menad så är svaret dock nej - det är inte skälet till att många sossar är emot en svensk NATO-anslutning. Det finns gamla historisk skäl till varför de är det.

Gällande det senare av din TS jag fetat ovan så är det en felaktig slutsats av dig.
Sverige är inte mer hotat av Ryssland idag än vi var innan den 24 februari i år - vi är tvärt om mindre hotat faktiskt.
Ukraina och Sverige är två helt olika länder med två helt olika geografisk placering och två helt olika historiska relationer till Ryssland.
Alltså går det absolut inte att jämföra oss med dem. Precis som det inte går att jämföra något land med nåt annat när det gäller säkerhetspolitisk riskanalys - alla länder är unika och har unika förutsättningar man måste beakta.

Om du är seriöst intresserad av att faktiskt förstå NATO-frågan rekommenderar jag att du istället läser min TS i min tråd (FB) Den stora NATO-lögnen

Vi fick ställa frågorna i chatten. Men det mesta där var bara negativitet och ovilja att förstå att situationen har förändrats.
Citera
2022-06-26, 00:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Herrejisses, ni är bara för roliga Det är svårt att veta vem som är ett troll, en idiot, eller en nyttig idiot i dag.

Du menar en rysstroll ja? Om det är så då är det väl bara bra. Människor behöver skärpa sig och tänka lite.
Citera
2022-06-28, 00:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Vi fick ställa frågorna i chatten. Men det mesta där var bara negativitet och ovilja att förstå att situationen har förändrats.

Fast situationen för Sveriges del har som sagt inte förändrats - iaf inte till det sämre.
Din jämförelse mellan Sverige och Ukraina är helt tokig, för det är som sagt helt olika länder med helt olika geografiskt läge och helt olika historisk relation till Ryssland.
Som sagt - är du seriös intresserad av att förstå mer så kan du läsa min tråd och den jag där länkar till från den senaste säkerhetspolitiska utredningen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback