Citat:
Ursprungligen postat av
PolackenPeter
Vintern kommer INTE bli rolig för villaägarna, det kan garanteras. Det är inte billigt att värma ett hus. Förra vintern såg jag för första gången villaägare i närförort gå ut i parkerna och samla på sig ved som om vi levde på 1800-talet. Kändes absurt. Är det inte lite patetiskt?
Skönt med lägenhet. Inga bekymmer i världen.
Lägg till räntorna, levnadsomkostnaderna inklusive livsmedel. Jag är inte så insatt i deras situation, men jag misstänker att jobbare som har hus med lån och frun hemma med barnen kan få betydligt svårare. Fackföreningarna marginaliserade, överbefolkningen leder säkert till lönedumpning. Den gruppen ansågs tidigare viktig för att bygga Sverige. Men det hela kanske ingår i attacken mot familjen. Otroligt vad EU har lyckats förstöra Sverige på ändå ganska kort tid.
Perifera, mindre länder sugs ut. Norden utgör Europas batteri och all ström sugs upp i Europas mitt. Norge har visst skällt på Sverige och vi har definitivt rätt att skälla på Tyskland som utnyttjar vår bufferkapacitet. Länderna hamnar i konflikter genom luddiga EU-regler.
Vad jag förstår så visar detta diagram hur vår ström bara rinner till kontinenten. (staplarna till höger)
https://imgur.com/FckpGEi
Man skall självklart samarbeta. men vi behöver inte sponsra BMW och Mercedes. Tyskarna har starkare industri än vi. EU grundas på centralisering. Starka, perifert belägna länder, som Sverige, slås ut.
En enkel åtgärd för regeringen, att bara se till att kärnkraftverk börjar byggas omedelbart. Men våra politker är köpta av EU som nu lägger Europa i energikris för att kunna ta över kontrollen.