2022-06-20, 20:32
Medlem
De styrande i Texas har antagit en resolution som stämplar Joe Biden som en "illegitim" president och att valet av densamme var olagligt.

https://www.newsweek.com/texas-gop-declares-biden-illegitimate-demands-end-abortion-1717167

Man avser därför nu att rösta om att utlysa en folkomröstning nästa år om att träda ut Förenta Staterna och utropa en självständig republik.

https://www.newsweek.com/texas-secede-us-2023-gop-pushes-referendum-1717254

Då Texas olovligen annexerades av Förenta Staterna en gång i tiden är det inte ens sägert att man behöver gå den lpåånga krånliga vägen till utträde, utan man kan anföra till delstatens HD att Texas aldrig borde ha införlivats med resten av landet och att Texas status som en "delstat" därför inte gäller.
Citera
2022-06-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har du någonsin haft ett rätt någonsin ens i politik USA?

Så bra, så på fredag så sker impeachment av Joe?
Ja, ganska många. Jag trodde t ex att Trump skulle vinna 16 och att han skulle förlora 20. Själv?

Varför håller du på och tjatar på mig om "på fredag"? Jag har hela tiden varit konsekvent med (det självklara faktumet) att ingenting kommer att hända med Biden så länge D har majoritet i huset.
Citera
2022-06-21, 00:18
Medlem
Steve Forbes sågar Bidens inflationspolitik längst fotknölarna:

https://www.newsweek.com/biden-admin-making-people-poor-solve-inflation-disaster-forbes-1717373
Citera
2022-06-21, 00:24
Medlem
Biden skulle fortfarande torska mot Trump, enligt nya opinionsmätningar:

https://www.newsweek.com/donald-trump-joe-biden-new-poll-run-election-president-1717171
Citera
2022-06-21, 06:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Ja, ganska många. Jag trodde t ex att Trump skulle vinna 16 och att han skulle förlora 20. Själv?

Varför håller du på och tjatar på mig om "på fredag"? Jag har hela tiden varit konsekvent med (det självklara faktumet) att ingenting kommer att hända med Biden så länge D har majoritet i huset.
Det är inte svårt och gissa rätt på två ett binärt val, men har du någonsin haft rätt om nå¨got annat än nått som likar ett lotteri och valen.
För dina "åsikter" "tyckande" är ju alla fel upp tills nu, det är nog bara nixter som är värst, sen kommer såna som du som påstår saker om Joe ofta, men aldrig levererar.

Men kanske nästa fredag får vi reda på detta och gamechanger?
Undrar då jag hör det om och om igen, fast än idag försöker ni istället dölja att det inte är så, men eftersom ni har fel varje gång, så ska det gå dölja?

Jag tycker så synd om er och alla dessa felen, så jag verkligen hoppas ni får rätt någon gång, för detta börjar bli parodi.
Eller börjar, det har varit en parodi längre, och är det inte jobbigt att alltid ha fel om Joe och annat om politik?
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden skulle fortfarande torska mot Trump, enligt nya opinionsmätningar:

https://www.newsweek.com/donald-trump-joe-biden-new-poll-run-election-president-1717171
Joe har ju inte ens förlorat Presidentvalet 2020, så börja få din "fakta" korrekt innan du börjar skriva saker som inte existerar.

Kan Joe förlora, ja, det är vanligt i valen att resultatet blir så att en vinner av ett binärt val.
Undrar varför man försöker låtsas om annat, och när vi redan vet att valen går fram och tillbaka i USA.

Kanske du ska sluta vara så besatt av Joe, och istället inse saker som detta du säger, är såna självklarheter att det är löjligt.
Och polls och hur ett val slutar, sånt bryr jag inte ett jävla skit om idag, då det helt saknar betydelse.
Men visst har det varit så att irrelevans är din sak.
Senast redigerad av klyban 2022-06-21 kl. 06:13.
Citera
2022-06-21, 07:22
Medlem
Citat:
Det är inte svårt och gissa rätt på två ett binärt val, men har du någonsin haft rätt om nå¨got annat än nått som likar ett lotteri och valen.
För dina "åsikter" "tyckande" är ju alla fel upp tills nu, det är nog bara nixter som är värst, sen kommer såna som du som påstår saker om Joe ofta, men aldrig levererar.
Tja, jag var tämligen övertygad om att Ryssland och Kina skulle föra en mycket aggressivare utrikespolitik under Biden än under Trump, samt att USAs ekonomi skulle gå sämre, och det verkar ju som jag fick rätt om den saken. Jag är helt övertygad om att D förlorar huset och 90% övertygad att de förlorar senaten i höst. Vi får se om jag får rätt om den saken. (Jag vet inte vad det är du vill att jag skall leverera beträffande Joe: jag har skrivit att han är senil, korkad och korrupt, vilket de flesta amerikaner numer håller med om. Jag har inte skrivit att han kommer att bli fängslad eller avsatt p g a detta eller att något "skall hända snart".)

Vad har du själv haft rätt om, någonsin?
Citera
2022-06-21, 15:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tja, jag var tämligen övertygad om att Ryssland och Kina skulle föra en mycket aggressivare utrikespolitik under Biden än under Trump, samt att USAs ekonomi skulle gå sämre, och det verkar ju som jag fick rätt om den saken. Jag är helt övertygad om att D förlorar huset och 90% övertygad att de förlorar senaten i höst. Vi får se om jag får rätt om den saken. (Jag vet inte vad det är du vill att jag skall leverera beträffande Joe: jag har skrivit att han är senil, korkad och korrupt, vilket de flesta amerikaner numer håller med om. Jag har inte skrivit att han kommer att bli fängslad eller avsatt p g a detta eller att något "skall hända snart".)

Vad har du själv haft rätt om, någonsin?
Har du skrivit ned detta om Joe?
För ta ditt ord och när du ljuger så ofta, det går inte som du förstår.

Jag kommer förutspå att vem som styr i USA skiftar fram och tillbaka, då det alltid gjort.
Ser ingen prestation i detta för dig där, och är inte du en som ropat om valfusk om Joe´s seger i valet?
Det betyder att du alltid säger R vinner, och du är redan dömd att ha rätt ibland, då det är ett binärt och bar finns antingen eller rent praktiskt.

Och varför jag frågar, det är hur du påstår saker så ofta som är helt sjuka, sen bara låtsas om att det inte existerar.
Du har bara en överman här, och det är nixter som aldrig någonsin haft ett rätt mer än av misstag, och det har inte skett än.

Så varför kör du förtal emot Joe för?
Och komemr det denna fredagen, nästa fredag, eller om en månad, eller är det som vanligt aldrig någonsin?
Undrar detta då det sker så ofta för er trumpnissar idag och att det är mycket prat, men aldrig backar upp det.
Samtidigt egna pedofiler och multipla vittnen som trätt fram ska låsas om inte existera, vilket får mig att inse att det bara är en projicering av sin egen pedofili det handlar om USA.
Och sedan länge insett ropa pedofil gör de när de har det jobbigt, för komam til skott och påvisa den sker inte.

Visst är det rätt talande, och nu väntar vi på du ska påvisa Joe, men antar det blir som vanligt, för det är vad som alltid skett innan.
Så varför skulle det vara annorlunda nu för?(För argumenten är de samma och saklösa.)
Citera
2022-06-21, 16:20
Medlem
Efraths avatar
Citat:

Jag kommer förutspå att vem som styr i USA skiftar fram och tillbaka, då det alltid gjort.
Ser ingen prestation i detta för dig där, och är inte du en som ropat om valfusk om Joe´s seger i valet?
Det betyder att du alltid säger R vinner, och du är redan dömd att ha rätt ibland, då det är ett binärt och bar finns antingen eller rent praktiskt.

Och varför jag frågar, det är hur du påstår saker så ofta som är helt sjuka, sen bara låtsas om att det inte existerar.
Du har bara en överman här, och det är nixter som aldrig någonsin haft ett rätt mer än av misstag, och det har inte skett än.

Och komemr det denna fredagen, nästa fredag, eller om en månad, eller är det som vanligt aldrig någonsin?
Undrar detta då det sker så ofta för er trumpnissar idag och att det är mycket prat, men aldrig backar upp det.
Samtidigt egna pedofiler och multipla vittnen som trätt fram ska låsas om inte existera, vilket får mig att inse att det bara är en projicering av sin egen pedofili det handlar om USA.
Och sedan länge insett ropa pedofil gör de när de har det jobbigt, för komam til skott och påvisa den sker inte.

Visst är det rätt talande, och nu väntar vi på du ska påvisa Joe, men antar det blir som vanligt, för det är vad som alltid skett innan.
Så varför skulle det vara annorlunda nu för?(För argumenten är de samma och saklösa.)
"Det går bara fram och tillbaka! Allt är projicering!"

En faktisk undersökning krävs för att påvisa något som detta men att det i nuläget sker. Men som sagt så gick ju staten och FBI emot detta när Trump vara tittade in på Ukraina och Joe Biden.

Du har människor från Jan 6 som har suttit i över ett år utan rättegång, medans vänster protesterar olagligt utanför domares hus, demokrat politiker som sagt att man nu måste ta saken i egna händer mot domare och så vidare utan att ett skit händer mot dom.

Och du sitter här, som vanligt, med ögonbindlar och går "j-ja men bevis" som om att direkt bevis på extrema brott kan ske utan undersökning. Vi kan hitta "Evidence" men inte "Proof" utan undersökningar. Vi har "Evidence" för en massa skit men inget händer. Det blir aldrig undersökningar, inte ens med laptops som bokstavligen pekar mot korrupta avtal och sexuella brott inom familjen.

Ingen "Låtsas" att det inte sker på motsatta sidan, skillnaden är att dom redan åker på undersökningar, åtal och så vidare även ifall du vill låtsas om att det inte händer. Under tiden så kan Cuomo bokstavligen mörda tiotusentals pensionärer utan att ett skit händer, och först när han blev anklagad för sexuella trakasserier med kvinnor som uttalar sig så åker han på skit och avgår. Men även då så är det ingen som bryr sig medans republikanska politiker får skit på sig åratal efter ett anklagande, som du själv bevisar och ojar dig över att folk inte bryr sig eller försvarar någon över anklagelser. Åtminstone så åker republikaner på polis och FBI undersökningar. Biden's son kan illegalt inneha vapen och Joe misstankar om att ha haft suspekta deals med Kina utan att ett skit händer. Igen, det är när andra som Trump började titta på det närmare som någon regarerar, men då med anklagelser mot Trump.

Jag är okej att undersökningar sker mot republikaner, men låtsas för helvete inte om som att inget händer och sker mot dom politiker som inte är en del av etablissemanget.
Senast redigerad av Efrath 2022-06-21 kl. 16:24.
Citera
2022-06-21, 20:47
Medlem
Citat:

Ditt inlägg är (som vanligt) fullständigt obegripligt. Exakt vad är det jag har skrivit om Joe Biden som är en lögn enligt dig?
Citera
2022-06-22, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
"
Du har människor från Jan 6 som har suttit i över ett år utan rättegång, medans vänster protesterar olagligt utanför domares hus, demokrat politiker som sagt att man nu måste ta saken i egna händer mot domare och så vidare utan att ett skit händer mot dom.

Grundlagen ger dem rätt att demonstrera fredligt utanför en domares hus. Varje HD domare skyddas väl av US Marshalls Och de har inte slagit larm om att våldsamheter bröt ut.

Jan 6 däremot var en clownshow. 800 rednecks ditlurade av en clown till att bryta sig in och försöka störa kongressen från att certifiera röster. De förtjänar att få sitta inne. Det glädjer mig att de får sitta inne. För är de så korkade att de tror att en bankrupt reality TV stjärna som de satt sin tilltro till,nu på något sätt bryr sig om dem, skulle de ha fått en med en blanket pardon innan han avgick.
Citera
2022-06-22, 06:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
"Det går bara fram och tillbaka! Allt är projicering!"

En faktisk undersökning krävs för att påvisa något som detta men att det i nuläget sker. Men som sagt så gick ju staten och FBI emot detta när Trump vara tittade in på Ukraina och Joe Biden.

Och du sitter här, som vanligt, med ögonbindlar och går "j-ja men bevis" som om att direkt bevis på extrema brott kan ske utan undersökning. Vi kan hitta "Evidence" men inte "Proof" utan undersökningar. Vi har "Evidence" för en massa skit men inget händer. Det blir aldrig undersökningar, inte ens med laptops som bokstavligen pekar mot korrupta avtal och sexuella brott inom familjen.

Ingen "Låtsas" att det inte sker på motsatta sidan, skillnaden är att dom redan åker på undersökningar, åtal och så vidare även ifall du vill låtsas om att det inte händer. Under tiden så kan Cuomo bokstavligen mörda tiotusentals pensionärer utan att ett skit händer, och först när han blev anklagad för sexuella trakasserier med kvinnor som uttalar sig så åker han på skit och avgår. Men även då så är det ingen som bryr sig medans republikanska politiker får skit på sig åratal efter ett anklagande, som du själv bevisar och ojar dig över att folk inte bryr sig eller försvarar någon över anklagelser. Åtminstone så åker republikaner på polis och FBI undersökningar. Biden's son kan illegalt inneha vapen och Joe misstankar om att ha haft suspekta deals med Kina utan att ett skit händer. Igen, det är när andra som Trump började titta på det närmare som någon regarerar, men då med anklagelser mot Trump.

Jag är okej att undersökningar sker mot republikaner, men låtsas för helvete inte om som att inget händer och sker mot dom politiker som inte är en del av etablissemanget.
Vad jag tar med mig här, det är att Joe har inget med dessa fåniga demonstranter, men varför använda det som att kasta sten i glashus av dig är mer intressant.

De som sitter arresterade skulle inte ha attackerat USA, konstitutionen och Capital Bulding, det är därför de är där.
Och börja gråta över dessa arresteringar, kanske man skulle kolla hur det ser ut i hela USA med samma, så inser du ett systemfel istället.
Men sakpolitik att ändra det existerar inte av någon, så vad ska den irrelevansen ändra om Jan 6 och statskuppförsöket och så vidare.....?

Och alla nonsens påståenden som tom har fel på alltid, vad ska vi göra med dessa mer än inget mer än att det är ogrundat förtal?

Och whataboutism gör inget mer blir rätt ändå, så vad ska det nonsens ge oss?
Jag förstår dock att ni är ledsna att mer eller mindre aldrig ha rätt, men om ni slutar lyssna på nonsens och konspirationer och tänka efter före hur sannolikt det är, så hade ni aldrig hamnat här om Joe heller och ha fel på fel på fel på fel och åter och åter fel om Joe och D.

Jag tycker synd om er trumpnissar att ni har fel så ofta, men inte så konstigt heller när ni följer en som hann med att ljuga så mycket under en presidentperiod vi pratar nog om upp mot 30000 felaktigheter och rena lögner, och varför det blir fel, det är för trumpnissar försvarar alla dessa som sanna.
Det är därför ni sitter här och skriver det skräp ni gör om Joe, just för ni vet inget annat än lögner.
Det är ert problem, men därför blir det som vanligt här med och att vi kommer stå här med inget om Joe även denna gång.
Intelligens hade skyddat er från detta, men har man ingen så blir det som nu.
Citat:
Ditt inlägg är (som vanligt) fullständigt obegripligt. Exakt vad är det jag har skrivit om Joe Biden som är en lögn enligt dig?
Vad har du skrivit som är sant om Joe, för det är en extremt kort lista.
Så slipper du skriva så mycket.

Och en populist(fascist? nazist?)som du har aldrig fel berättar du där igen, ändå står du här i Politik USA med inget att visa upp.
Och allt nonsens du påstår, så frågan är har du haft något någon gång som är rätt i dessa trådar?
För jag har aldrig sett något sånt när du skriver om Joe eller Demokrater, men sure, någon gång har du nog av misstag fått rätt.
Och ditt skräp i valfusktrådarna körde dom till konspirationer istället, och det berättar allt vi behöver veta här och om Joe.

Och att det är att med en extrem hög sannolikhet kommer även detta sluta med att ni har inget att visa upp, och påstå var och varannan vecka nu kommer gamechangser, och enda frågan är när man ser detta om Joe, det är om har ni någonsin haft något rätt.
För det enda vi ser är förtal och aldrig visa upp något och man kan undra varför det är det mest extremt vanliga resultatet om Joe och Demokrater.(Är ljuga allt ni har att komma med?)
Citera
2022-06-22, 09:04
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Grundlagen ger dem rätt att demonstrera fredligt utanför en domares hus. Varje HD domare skyddas väl av US Marshalls Och de har inte slagit larm om att våldsamheter bröt ut.

Jan 6 däremot var en clownshow. 800 rednecks ditlurade av en clown till att bryta sig in och försöka störa kongressen från att certifiera röster. De förtjänar att få sitta inne. Det glädjer mig att de får sitta inne. För är de så korkade att de tror att en bankrupt reality TV stjärna som de satt sin tilltro till,nu på något sätt bryr sig om dem, skulle de ha fått en med en blanket pardon innan han avgick.
...Det är bokstavligen mot lagen att göra det utanför domares hus, just för att det är ett hot mot rättvisa och frihet. Anledningen till det är att man inte skall sätta press och trycka på en domares beslut.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/1507
fast jag gissar på att du redan nu googlat någon "Factchecker" som påstår "Nej nej nej, det är TOTALLY ett undantag" trots att det bokstavligen säger "Whoever, with the intent of interfering with, obstructing, or impeding the administration of justice, or with the intent of influencing any judge, juror, witness, or court officer, in the discharge of his duty, pickets or parades in or near a building housing a court of the United States, or in or near a building or residence occupied or used by such judge, juror, witness, or court officer, or with such intent uses any sound-truck or similar device or resorts to any other demonstration in or near any such building or residence, shall be fined under this title or imprisoned not more than one year, or both."

Sen vet jag fan ifall du trollar eller inte när du säger du är glad över att folk varit inlåsta utan domstol i över ett år. Kul att du öppet erkänner att du är en fascist antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in