Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-19, 12:11
  #1
Medlem
Är det värt att byta batteri på iPhone 6s?
Batterihälsan står på 97%
Men när jag har den inkopplad i laddaren så går batteriprocenten ner, och även om jag inte använder telefonen så ser man hur det tickar ner direkt.

Är det värt att byta batteri eller ska man helt enkelt köpa en ny?
Läste nånstans om nån bugg i just iPhone 6 och 6s som gör att batteriet tar slut?

Vill ha en enklare iPhone, tänker isåfall en iPhone SE 2020 eller den senaste SE 2022.
Citera
2022-06-19, 12:17
  #2
Medlem
neuron-drones avatar
Med tanke på att ett batteri är högst 150 kr om de inte inflationerats och du byter det själv.. är klart värt. Tror det är något år kvar på bank-ID.
Citera
2022-06-19, 14:03
  #3
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Med tanke på att ett batteri är högst 150 kr om de inte inflationerats och du byter det själv.. är klart värt. Tror det är något år kvar på bank-ID.
Måste väl vara mer än så? Nu är ju kravet iOS 12 och de lär ju inte höja till iOS 16 i första taget.


Vet inte huruvida det är värt att byta batteri, men det är ingen stor investering. Min 6S håller en hel dag om man använder den "som folk". Däremot, med hög ljusstyrka och aktivt surfande så får man inte ut många timmars användande precis.
Citera
2022-06-19, 14:06
  #4
Medlem
Slave Marks avatar
Är det 64gb som min, använder den till media så är det värt det.
Citera
2022-06-19, 14:16
  #5
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Måste väl vara mer än så? Nu är ju kravet iOS 12 och de lär ju inte höja till iOS 16 i första taget.


Vet inte huruvida det är värt att byta batteri, men det är ingen stor investering. Min 6S håller en hel dag om man använder den "som folk". Däremot, med hög ljusstyrka och aktivt surfande så får man inte ut många timmars användande precis.

Vad bra att det är mer än så. Jag bytte på min gamla iPhone när den inte var så gammal, trivdes så bra med telefonen att den sedan fick ett tredje batteri. Helt klart värt. Bara kolla YT hur man gör och så köper man ett batteri och kollar om skruvmejslar ingår, annars köper man dem också. Skruvmejslarna kan man spara till nästkommande modeller tror jag.

Det beror väl egentligen på om ens telefon duger till det man ska ha den till. Duger den så naturligtvis batteribyte. Vill man ha en nyare säljer man telefonen, finns fortfarande marknad.
Citera
2022-06-19, 15:43
  #6
Moderator
Fel forumsdel, passar bättre här.

Hemelektronik, ljud och bild --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback