Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-19, 12:37
  #1
Medlem
PC-Dators avatar
När vissa plockar i bufféer och råkar komma åt mat med sina händer eller fingrar och börjar slicka handen eller fingrarna och sedan utan att tänka till gå vidare till nästa slev/tång med samma slickade fingrar. De har dels kontaminerat maten de kom åt och även verktygen som man plockar maten med.

Jag hatar det och tycker att det är vidrigt, ofräscht och hänsynslöst mot andra. Jag får sådan lust att göra något grovt nästa gång jag ser sånt här.

Vad är det som gör att människor, både män och kvinnor uppvisar ett sånt här beteende? Ska man skapa en scen där och då och outa idioten inför alla? Vad ska vi andra göra för att få dom att sluta? Är det inte bättre och fräschare att ta en servett och torka sig?

Nu kanske någon tänker men ät inte på bufféer, men detta beteende observeras även på vanliga restauranger där man plockar sin sallad själv som ingår med maten.
Citera
2022-06-19, 12:46
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Ja, detta beteende är vidrigt, såg det senast förra veckan. Inte nog med slickandet dom kör också ner hela huvudet över det upplagda för att lukta, och släpper hårstrån och snorkråkor i maten.

Som sagt, ät inte buffémat på restaurang!
Citera
2022-06-19, 12:46
  #3
Medlem
SvenHelsings avatar
Inte världens fräschaste sak att göra, men du är fan överkänslig.
Citera
2022-06-19, 13:27
  #4
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Det är en klassfråga som det mesta annat.

Ser du någonsin någon från en högre samhällsklass som gör detta?
Precis, det är just därför. Fingerslickandet är utlopp för det förtryck folk i arbetarklassen tvingas utstå mot vita priviligerade medel- och överklassen. Fundera på det, ingen skulle behöva slicka på fingrarna ifall bidragen var höga nog så att alla kunde klara sig och alltid hade tillgång till mat.

Betalade rika mer skatt så att alla kunde ha ett matbidrag på en 10-15 tusen i månaden skulle det aldrig ske.

Du har fel när det gäller överklassen. De kan föra sig om de vill men ibland svinar de nåt alldeles väldigt. Det arbetarklass och överklass har gemensamt är att de är säkra i sin roll och inte bryr sig om vad andra tycker.

De som aldrig skulle slicka fingrarna eller snyta sig i näven är neurotisk uppåtsträvande medelklass.
Citera
2022-06-19, 14:34
  #5
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Du har fel när det gäller överklassen. De kan föra sig om de vill men ibland svinar de nåt alldeles väldigt. Det arbetarklass och överklass har gemensamt är att de är säkra i sin roll och inte bryr sig om vad andra tycker.

De som aldrig skulle slicka fingrarna eller snyta sig i näven är neurotisk uppåtsträvande medelklass.
Nej han har rätt, det skulle inte förekomma hos folk med klass att göra så. I övrigt så är det snuskigt även om folk inte gör så att sälja mat på det sättet. Än värre snusk förekommer vid smågodis, tänk hur många barnfingrar som varit och krafsat där?
Citera
2022-06-19, 14:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
När vissa plockar i bufféer och råkar komma åt mat med sina händer eller fingrar och börjar slicka handen eller fingrarna och sedan utan att tänka till gå vidare till nästa slev/tång med samma slickade fingrar. De har dels kontaminerat maten de kom åt och även verktygen som man plockar maten med.

Jag hatar det och tycker att det är vidrigt, ofräscht och hänsynslöst mot andra. Jag får sådan lust att göra något grovt nästa gång jag ser sånt här.

Vad är det som gör att människor, både män och kvinnor uppvisar ett sånt här beteende? Ska man skapa en scen där och då och outa idioten inför alla? Vad ska vi andra göra för att få dom att sluta? Är det inte bättre och fräschare att ta en servett och torka sig?

Nu kanske någon tänker men ät inte på bufféer, men detta beteende observeras även på vanliga restauranger där man plockar sin sallad själv som ingår med maten.

Har själv bevittnat detta på buffé.
Person tog upp nån typ av bakelse o inpekterade o luktade, satte sedan tillbaka. Helt sjukt beteende från vuxen.
Andvände inte tången heller.
5årigt barn kanske.
Citera
2022-06-19, 18:52
  #7
Medlem
Dr.Katis avatar
Lustigt att finna denna tråd just idag!

Var på Palmyra kebab (Årsta Sthlm) idag för första gången på länge och fann till min förskräckelse att de infört buffè där!
Jag hängde på låset då de öppnar 11.00 så jag klarade mig nog ganska bra iaf!

Aldrig mer Palmyra för min del. Tre svettiga ziggisar med taxibraller och kjol lutade sig över maten och pratade högt på sitt vidriga finska ziggismål. Buffè är ett jävla skit, alla människor som lutar sig över maten är äckliga, ziggisarna var liksom bara löken på laxen då jag aldrig sett såna på Palmyra tidigare.

Hudavlagringar, hårstrån, saliv mm mm är så jävla vidrigt!
Citera
2022-06-19, 18:56
  #8
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylskapsnisse
Har själv bevittnat detta på buffé.
Person tog upp nån typ av bakelse o inpekterade o luktade, satte sedan tillbaka. Helt sjukt beteende från vuxen.
Andvände inte tången heller.
5årigt barn kanske.
Har sett på Lidl när folk (icke skidåkande) klämmer och känner på bake off brödet för att sedan lägga tillbaka det.
Gillar Lidl, men köper aldrig deras bake off.
Citera
2022-06-22, 23:08
  #9
Medlem
Den enda buffe jag äter är julbordet på jobbet i december. Då är det ju bättre white guide klassade resturanger så klientelet kan bete sig. Mongolian barbeque nån gång ibland har hänt, då är det ju råa grejer man plockar som dom steker åt en på stekbordet.
Citera
2022-08-02, 23:10
  #10
Medlem
Jävla otyg! Brukar glo elakt på dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback