Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Haha nivån här alltså... Jaja
Ok. Eftersom du ber om det ska jag uppa nivån lite:
Läs:
En person utan Ukrainskt medborgarskap åker till Ukraina och strider som legoknekt utan att tillhöra en reguljär armé.
Denna beskrivning gäller både en brittisk krigsromantiker så väl som en Wagner legoknekt enligt all logik som går att uppbringa.
Det var ju du som nyss i den här tråden grät över att folk inte kan vara konsekventa och tycker att krigets lagar bara gäller den ena stridande parten. Det var du som verkade efterlysa någon form av konsekvent tänk oavsett sida som inte håller sig till krigets lagar.
Nu står du här och bölar om att avrättning inte ska gälla legosoldater på Rysslands sida men legosoldater på Ukrainas sida?
Jag är konsekvent. De där britterna visste vad de gav sig in på och de faller inte under krigskonventionens lagar så risken att bli avrättad som fånge var uppenbar. Eftersom jag står på väst sida så tycker jag så klart det är beklagligt, men förmodligen så finns det ingenting i krigets lagar som säger att det inte går att döma dem till döden.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag är ju konsekvent och anser då att samma sak gäller varenda Wagner-anställd legoknekt som infångas.
Spring hem till mamma och bölen nu.