Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-14, 19:36
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sko...i-landskrona-/

På tisdagskvällen har en person blivit beskjuten i Landskrona, enligt polisen.
Det finns inga uppgifter om att någon skadats.

Nån som vet mer?
Citera
2022-06-14, 19:37
  #2
Medlem
Landskrona Hyllingelyckan Man beskjuten utomhus av maskerad person 2022-06-14

Polisen:

Hyllingelyckan. En person blir beskjuten utomhus.

En man blir beskjuten av en maskerad person på moped eller motorcykel på Kolonigatan. Polis skickas till adressen.

Enligt vad som nu är känt är ingen person skadad.

Ett område är avspärrat i väntan på brottsplatsundersökning.

Polis söker efter skytten. Ingen är gripen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ng-landskrona/
__________________
Senast redigerad av Doiten 2022-06-14 kl. 19:40.
Citera
2022-06-14, 19:57
  #3
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade.

/ Moderator
Citera
2022-06-14, 20:01
  #4
Medlem
”Vi letar efter en eller flera gärningsmän. Vi kan inte utesluta att det är fler än en. Vi väntar även på specialsökhund för spår efter vapen, hylsor och liknande, säger Rickard Lundqvist.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/helsin...n-i-landskrona
Citera
2022-06-14, 20:08
  #5
Medlem
De söker efter gärningspersonen med alla resurser de har. Står 20-30 poliser där skjutningen ägt rum, tror de att skytten står kvar efter denne avlossat skotten?

Till polisen, skytten rör sig längre och längre bort från er medan ni står där om dumglor på varandra
Citera
2022-06-14, 20:17
  #6
Medlem
Det har under längre tid kört omkring en idiot på trimmad moppe/motorcykel omkring Wrangelska parken, han har vid flera tillfällen kört maskerad och utan hjälm. Ibland kör han omkring på en annan snubbe.
Nästa gång jag ser honom skall jag dutta till honom med bilen…
Citera
2022-06-14, 20:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sootie
Det har under längre tid kört omkring en idiot på trimmad moppe/motorcykel omkring Wrangelska parken, han har vid flera tillfällen kört maskerad och utan hjälm. Ibland kör han omkring på en annan snubbe.
Nästa gång jag ser honom skall jag dutta till honom med bilen…

Kör han ibland på moppe/motorcykel och ibland på en annan snubbe?
Citera
2022-06-14, 21:10
  #8
Medlem
Tidigare idag, vid 15.10 tiden gick jag förbi där, precis då kommer det en massa bilar körandes dit och ca 15-17 personer, unga killar runt 18-19 års åldern hoppar ur sina bilar, och börjar diskutera upprört till varandra växelvis på svenska och sitt hemspråk. Jag hör fraser som "vem var det som gjorde det" "vem av dem" "han högg mig med kniv här rakt genom handen nu precis" "vi ska plocka honom" etc. En del börjar gå rakt in i trädgården vidare in i en villa, det såg ut som att de antingen skulle hämta någon eller något, eller letade efter någon/något.
Jag gick snabbt förbi därifrån och en av killarna hade ett stort bandage på vänster hand och verkade ha ont.
Jag hade en känsla och en rädsla att detta var början på något större.

På tillbaka vägen vid 18 tiden passerade jag korsningen bryggargatan och rönnebergsgatan, så står där en polis pike och en vanlig polisbil och några poliser som vaktar varje gathörn in på gatan och några andra personer, minst en från hourani släkten
samt en bil som några av poliserna verkade undersöka. Vet inte vad som hade hänt där eller om det är en helt annan händelse.
Citera
2022-06-14, 21:59
  #9
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Skottlossning och även bråk i samband med utspringet av studenter, orsaken? Blattar! Återigen!
Citera
2022-06-14, 22:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sootie
Det har under längre tid kört omkring en idiot på trimmad moppe/motorcykel omkring Wrangelska parken, han har vid flera tillfällen kört maskerad och utan hjälm. Ibland kör han omkring på en annan snubbe.
Nästa gång jag ser honom skall jag dutta till honom med bilen…

Där var nått hue som körde runt med nån 4-taktare rakt över kasern och in i parken idag eller igår. Kanske samma? Såg inte denna gången men har sett precis samma sak med en 4taktare för nog både 1 och 2 år sedan. Hade varit skönt att sula ett paket yoghurt framför vederbörande när han kommer farande.
Citera
2022-06-14, 22:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kör han ibland på moppe/motorcykel och ibland på en annan snubbe?


Det var inte så jag menade men han ser lite gay ut…
Citera
2022-06-14, 23:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyounasy
unga killar runt 18-19 års åldern hoppar ur sina bilar, och börjar diskutera upprört till varandra växelvis på svenska och sitt hemspråk.

Vad betyder "hemspråk" i det här fallet? Kunde du höra vilket språk de talade?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback