2022-06-12, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om folk inte bjuder tillbaka så är det ett tecken på att de inte vill umgås med dig.

Lär dig förstå sociala koder.

Saken är nu den att samma personer har fortsatt att höra av sig och de kommer gärna hem till en men bjuder sällan eller aldrig tillbaka. Många utlänningar och invandrare kan vittna om samma sak. Ni småaktiga bonnläppssvennar snackar ofta om "sociala koder" men i själva verket är det faktiskt ni som inte förstår hur man umgås.
Citera
2022-06-12, 03:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte att föräldrar som arbetar hela dagarna åker hem och lagar mat till grannskapets barn. Var och en har nog med sitt eget.
Jallows narrativ om att "i Afrika är hela kvarterets barn allas barn, alla är välkomna och allas dörrar står öppna för kidsen att komma in och äta om de är över hos dina barn" bygger på en kultur där hemmafruar är mer eller mindre det normala, och där vardagen är betydligt mindre inrutad än den är i Sverige. Detta nämner hon givetvis inget om.

Tog upp några av de dolda förutsättningarna för hennes narrativ här:
(FB) Lovette Jallow - influencer (och korrupt aktivist?)
Citera
2022-06-12, 03:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Saken är nu den att samma personer har fortsatt att höra av sig och de kommer gärna hem till en men bjuder sällan eller aldrig tillbaka. Många utlänningar och invandrare kan vittna om samma sak. Ni småaktiga bonnläppssvennar snackar ofta om "sociala koder" men i själva verket är det faktiskt ni som inte förstår hur man umgås.

Vi förstår hur man umgås i Sverige.

Hur man umgås i andra länder skiter jag fullständigt i. Jag tycker att det verkar jättejobbigt att umgås med en massa släktingar och med grannarna i byn hela tiden.

Men det är väl ett sätt att hålla koll på alla. Att hålla koll på allas heder.

Citat:
men i själva verket är det faktiskt ni som inte förstår hur man umgås.

Som om det bara finns ett rätt sätt att umgås. Man bestämmer väl själv hur man vill göra? Det angår ingen annan.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-06-12 kl. 03:47.
Citera
2022-06-12, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En sak slog mig.. Jag har visserligen mer eller mindre bott i städer i hela mitt liv. Men min släkt var, och så vitt jag vet, fortfarande från landsbygden. Kan det vara så att det är mer självklart att man har det i sig att alla som råkar befinna sig i kåken när det är mat, får mat. Eftersom det eventuellt ändå är långt hem och det är ju inte dyrare eller jobbare att laga för fem som för fyra.
Jag tänkte också att hennes narrativ (och hennes kontrast med "så här gör vi i Afrika) bygger på en kultur där det dels är mycket mer normalt med hemmafruar (som då har mer tid och planering över för att kunna laga mat även åt barnens kompisar då coh då, utan att avtala det i förväg), dels är det inte är lika goda möjligheter för de flesta att skicka över de här barnen tillbaka till sitt eget hem ("hämta ich lämna") när det har blivit kväll - det är inte alls lika många som har egen bil, buss är ofta inte heller ett alternativ och att låta barnen traska en längre sträcka längs gatorna ute på stan utan vuxet sällskap efter att det har blivit mörkt upplevs som mycket farligare än på de flesta håll i Sverige.
Citera
2022-06-12, 04:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jallows narrativ om att "i Afrika är hela kvarterets barn allas barn, alla är välkomna och allas dörrar står öppna för kidsen att komma in och äta om de är över hos dina barn" bygger på en kultur där hemmafruar är mer eller mindre det normala, och där vardagen är betydligt mindre inrutad än den är i Sverige. Detta nämner hon givetvis inget om.

Tog upp några av de dolda förutsättningarna för hennes narrativ här:
(FB) Lovette Jallow - influencer (och korrupt aktivist?)

Varför flyttar folk från Afrika till Sverige om det är så fantastiskt där?
Edit:
Är det för att tjäna pengar och få bättre levnadsstandard?
Kanske priset för det är att man måste arbeta och inte har tid att vara hemma och laga mat till andras barn?

Jag tycker att det är oförskämt att lägga ännu mera krav på småbarnsföräldrar. De har det tillräckligt jobbigt ändå.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-06-12 kl. 04:27.
Citera
2022-06-12, 04:54
Medlem
Någon skrev tidigare i tråden att "om man inte vill laga mat till ytterligare flera till, varför inte bara bjuda de här ungarna på en macka och en frukt vid bordet medan familjen äter middag?". Men i Sverige är det nog en väldigt stark norm numera att sitter man vid samma bord så ska man också åtminstone erbjudas att få samma måltid - att ge ett par grannungar en macka medan familjen vid samma bord äter en lagad middag ses nog som ett obekvämt sätt att göra skillnad på folk och folk. I Afrika är den normen nog inte lika stark, eftersom många inte vet ifall de får äta sig mätta över huvud taget varje dag. Då är man tacksam för att man får något alls.
Citera
2022-06-12, 05:14
Medlem
Det absolut roligaste med den här tråden måste ändå vara att blattisarna och anti-svenskarna tror sig ha vunnit en stor seger på att peka ut EN dålig sak med svenskarna samtidigt som blattisarna och anti-svenskarna mördar, våldtar, stjäl och förskingrar samt förstör hela samhället på alla nivåer.

Skrattretande kritik med andra ord.

Man greppar efter halmstrån liksom!
Citera
2022-06-12, 05:26
Medlem
supremanics avatar
Ska man vara ärlig i fallet där det handlar om negrer så skulle jag inte utesluta att tankegången är att man ska låta bli att mata den, annars kanske den får för sig att det går att äta här varje måltid
Skulle nog säga att 80% av svenskar tänker detta. 0.000001% skulle dock erkänna det.
Citera
2022-06-12, 15:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajiter
Därför att inte alla vill tillhöra svenska narcissist-gruppen som du tillhör och få dåligt rykte för att ni med er egocentrism och ert gudskomplex inte kan klara av att behärska era brister och mindervärdeskomplex din simphora.

Trevligt. Med sådana kommentarer behöver Jimmy Åkesson inte göra något för att få fler att rösta på SD.

Man ska inte bita den hand som föder en.
Citera
2022-06-12, 17:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajiter
Därför att inte alla vill tillhöra svenska narcissist-gruppen som du tillhör och få dåligt rykte för att ni med er egocentrism och ert gudskomplex inte kan klara av att behärska era brister och mindervärdeskomplex din simphora.
Bidragen måste smaka extra gott för dig & din parasitfamilj. Om ni pallar bo kvar bland egocentrerade narcissist-svenska med gudskomplex.

Åk hem.
Citera
2022-06-13, 02:41
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Om folk inte bjuder tillbaka så är det ett tecken på att de inte vill umgås med dig.

Lär dig förstå sociala koder.
Hur fan funkar detta? Dessa personer sitter alltså gärna och äter mat hos någon som bjuder dem, men när de senare inte bjuder tillbaka är det för att de inte vill umgås med vederbörande? Det är ett logiskt resonemang för dig?

Sedan undrar svenskar varför de utmålas som snikna i hela världen.
Citera
2022-06-13, 03:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Hur fan funkar detta? Dessa personer sitter alltså gärna och äter mat hos någon som bjuder dem, men när de senare inte bjuder tillbaka är det för att de inte vill umgås med vederbörande? Det är ett logiskt resonemang för dig?

Sedan undrar svenskar varför de utmålas som snikna i hela världen.

Man blir bjuden till någon av någon anledning och känner sig tvungen att gå dit.

Om man egentligen inte vill umgås så bjuder man inte tillbaka. Inte så svårt att förstå för svenskar.

Vi jobbar hårt i det här landet och när vi är lediga vill vi koppla av med våra närmaste vänner eller bara få vara i fred. Är det så svårt att förstå?

Att kalla oss snikna när vi låter människor från andra länder komma hit och försörjer dem via skattsedeln tycker jag är oförskämt!

I Afrika och arabvärlden kanske det bjuds på mat men ni försörjer inte människor från andra länder och ger dem inte bostad och ekonomiska bidrag. Ni borde skämmas!
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-06-13 kl. 03:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in