• 1
  • 2
2022-06-09, 02:02
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Om man får ont lika mycket som killen i videon. Vad är poängen med att ha den så stark då?

Killen äter stark sås tillsammans med andra. Om man tittar nogrann i klippet, så får han mer sås på sin sked än andra och stoppar i allt i sin mun.

Därefter...Händer det som kanske kan hända vid stark mat.

Blir såsen ''mildare''/enklare att äta om man blandar det tillsammans med mat?

Här kan ni se på klippet om ni vill: https://www.youtube.com/watch?v=ZYU9EAxU3hM

Såsen heter tydligen: Da'Bomb.

Ja det kan man...det där va inte ens en särskilt kraftig reaktion. Da bomb räknas väl som första jobbiga tröskeln i firstwefeast...

Finns för övrigt en video med några brudar som äter carolina reapers och får fullskalig panikattack och astma/andningssvårigheter
Citera
2022-06-09, 06:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Om man äter beef vindaloo och tycker det är för starkt (svårt att få tag på starkare mat - chillin i är på 750 k Scoville) så tar man en halv tesked anisfrön och tuggar runt. Sen tar man två sockerbitar och låter smälta i munnen. Har man fortfarande problem beställer man youghurt eller kulfi.
Vindaloo har flera olika styrkor har jag lärt mig när man träffar på dom på restauranger, där dom är allt ifrån jätte heta till extrem heta.
Det finns de som vill aspirera på vara starkast i världen, och sen de som är mer "normala" och rätt hanterbara i jämförelse.

Skulle faktiskt säga att kallt vatten och tex öl fungerar också, men de flesta som väljer dricka bort hettan, dricker för mycket och för snabbt, så när hettan hela tiden återkommer kan de inte dricka längre.
Men inte lika effektiva.

Den där vindaloo är rätt god.

Da´bomb såsen, den finns i många styrkor nuförtiden?
För jag har för mig det bara var en innan och då vrålstark.
Citera
2022-06-09, 10:52
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vindaloo har flera olika styrkor har jag lärt mig när man träffar på dom på restauranger, där dom är allt ifrån jätte heta till extrem heta.
Det finns de som vill aspirera på vara starkast i världen, och sen de som är mer "normala" och rätt hanterbara i jämförelse.

Skulle faktiskt säga att kallt vatten och tex öl fungerar också, men de flesta som väljer dricka bort hettan, dricker för mycket och för snabbt, så när hettan hela tiden återkommer kan de inte dricka längre.
Men inte lika effektiva.

Den där vindaloo är rätt god.

Da´bomb såsen, den finns i många styrkor nuförtiden?
För jag har för mig det bara var en innan och då vrålstark.

Vattenbaserat hjälper inte. Det måste vara fettbaserat. Jag bedömer bara indisk vindaloo i Indien. Jag har en liten hobby - när jag beställer vindaloo på plats så säger jag till kyparen att kocken ska förvåna mig. Han får ha hur mycket chili i som han vill. Det betyder att kocken ler ondsint och kommer ut för att titta när jag äter. Ja hela restaurangen kommer och tittar. Varpå jag äter den. Nada mas. Sen är man kömpis med hela stan!
Citera
2022-06-09, 11:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Vattenbaserat hjälper inte. Det måste vara fettbaserat. Jag bedömer bara indisk vindaloo i Indien. Jag har en liten hobby - när jag beställer vindaloo på plats så säger jag till kyparen att kocken ska förvåna mig. Han får ha hur mycket chili i som han vill. Det betyder att kocken ler ondsint och kommer ut för att titta när jag äter. Ja hela restaurangen kommer och tittar. Varpå jag äter den. Nada mas. Sen är man kömpis med hela stan!
Visst, det hjälper och inte alls ett måste, men vet det är mer effektivt mejerier.

Gillar man starkt, så är det bra och göra så.
Mig varnade dom före beställningen att det var starkt, och då sa jag kör.
Men jag tror de frågade pga det var kanske inte ett turistställe, för det var det inte, men det var i centrala London.

Vet det finns de som aspirerar på att ha den starkaste vindaloon, och det såg rätt otrevligt ut.
Jag kommer aldrig så långt i mitt starka, då jag är mer av en periodare av chili pga annan mat lockar mig också.
Citera
2022-06-10, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Ja det kan man...det där va inte ens en särskilt kraftig reaktion
Off-Topic: Jag tyckte det var rätt kraftigt, hahaha, men vad vet jag

Jag tänker på hans senaste video också: https://www.youtube.com/watch?v=NMBfalE6t4o

På slutet, är han ju andfådd, precis så som du skrev om andra som fick astmaattack eller något. Men kan man verkligen bli sådär, efter tre habanero?

Han äter utan mjölk. Hade blivit någon skillnad med mjölk?

Tre habanero....Är det mycket eller litet. Någon som har erfarenhet?

On-Topic: Vad innehåller ens Da'Bomb. Är det bara massa kemikalier, som gör den till så stark? Eller kan man vara säker på att det är bara massa naturliga saker i den, som gjort den till en stark sås?
Citera
2022-06-10, 14:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Off-Topic: Jag tyckte det var rätt kraftigt, hahaha, men vad vet jag

Jag tänker på hans senaste video också: https://www.youtube.com/watch?v=NMBfalE6t4o

På slutet, är han ju andfådd, precis så som du skrev om andra som fick astmaattack eller något. Men kan man verkligen bli sådär, efter tre habanero?

Han äter utan mjölk. Hade blivit någon skillnad med mjölk?

Tre habanero....Är det mycket eller litet. Någon som har erfarenhet?

On-Topic: Vad innehåller ens Da'Bomb. Är det bara massa kemikalier, som gör den till så stark? Eller kan man vara säker på att det är bara massa naturliga saker i den, som gjort den till en stark sås?
Som novis helt oätbart.
Citera
2022-06-10, 15:40
Medlem
Citat:
Som novis helt oätbart.
Vadå oätbart? Han äter ju, det är ju grönsak. Eller hur menar du?
EDIT: Jaha, novis= nybörjare! Hehe, då fattar jag!

Killen vart allt andfådd på slutet. Jag undrar om han är nybörjare eller inte. I en annan video, åt han ju 14 chilipeppar!

https://www.youtube.com/watch?v=W4mIinSrQcA&t=31s

Jag undrar om Da'Bomb kan orsaka permanenta skador...
Senast redigerad av Djicp 2022-06-10 kl. 15:43.
Citera
2022-06-10, 16:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vadå oätbart? Han äter ju, det är ju grönsak. Eller hur menar du?
EDIT: Jaha, novis= nybörjare! Hehe, då fattar jag!

Killen vart allt andfådd på slutet. Jag undrar om han är nybörjare eller inte. I en annan video, åt han ju 14 chilipeppar!

https://www.youtube.com/watch?v=W4mIinSrQcA&t=31s

Jag undrar om Da'Bomb kan orsaka permanenta skador...
Sett thailändare äta chili, där de börjar med en svag och slutar med det starkaste, och de rör inte en min.
Men ingen novis äter 3st habanera utan få svåra problem med smärta, och skule nog säga det går lite över novis också och oätbart.
Jag skulle inte ens få tanken, hetta ska vara njutbart inte ett lidande.
Jag vet inte vad dessa skador skulle vara faktiskt, mer än smärta.
Sen vet jag pepparspray har dödat ibland men sällsynt som jag förstår det.
Handlar säkert om någon chock som uppstår pga den extrema styrkan, den svenska ligger på 2,5 miljoner har jag för mig, i USA är de uppe på 5-8 miljoner om jag förstått det rätt.
Och det låter som det kan skapa en rejäl chock
Citera
2022-06-15, 12:49
Medlem
Citat:
Sett thailändare äta chili, där de börjar med en svag och slutar med det starkaste, och de rör inte en min.
Men ingen novis äter 3st habanera utan få svåra problem med smärta, och skule nog säga det går lite över novis också och oätbart.
Jag skulle inte ens få tanken, hetta ska vara njutbart inte ett lidande.
Jag vet inte vad dessa skador skulle vara faktiskt, mer än smärta.
Sen vet jag pepparspray har dödat ibland men sällsynt som jag förstår det.
Handlar säkert om någon chock som uppstår pga den extrema styrkan, den svenska ligger på 2,5 miljoner har jag för mig, i USA är de uppe på 5-8 miljoner om jag förstått det rätt.
Och det låter som det kan skapa en rejäl chock
Hahaha...Killen rör i alla fall sin min, helt klart! Men lite roligt med det där snabbspolningen och när det blir normalhastighet, så är han helt andfådd. Självklart är det p.g.a habanero, men i videon blir det som om han är andfådd av andra skäl, hahaha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in