Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-10, 06:16
  #4729
Medlem
+310%

https://imgur.com/a/CSXnhVS

Helt ok
Citera
2022-06-10, 06:20
  #4730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
+310%

https://imgur.com/a/CSXnhVS

Helt ok
Hur tog du hem vinsten?
Citera
2022-06-10, 06:22
  #4731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Hur tog du hem vinsten?
Har kortat euron mot dollarn under året, varit inne i nasdaq korta några enstaka gånger och dax. Mest i dollarn. Samtliga i mini futures.
Citera
2022-06-10, 06:38
  #4732
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Har kortat euron mot dollarn under året, varit inne i nasdaq korta några enstaka gånger och dax. Mest i dollarn. Samtliga i mini futures.
Det är ett spännande bet. Euron började väl falla jan 2021. Men sedan har den ""funnit stöd"" ungefär en 50-öring över dollarn. Jag gissar på massiva stödköp från ECB (som euroländerna och indirekt vi får betala) eller manipulationer där USA inte låter dollarn gå över euron. När dollarn knäcker euron kommer fler människor att inse att kriget i Ukraina handlar om att USA/Ryssland sänker Europa när EU blockerar oss själva. Man försöker hålla skenet uppe att Europa går bra medan vi sjunker allt djupare. (Och amerikansk export blir svårare.) Men jag har inte sökt på detaljer. Än så länge bara en teori. Dollarn har landat just under 10-kronan efter en kort tur över den ...
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-10 kl. 06:47.
Citera
2022-06-10, 06:49
  #4733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ett spännande bet. Euron började väl falla jan 2021. Men sedan har den ""funnit stöd"" ungefär en 50-öring över dollarn. Jag gissar på massiva stödköp från ECB (som euroländerna och indirekt vi får betala) eller manipulationer där USA inte låter dollarn gå över euron. När dollarn knäcker euron kommer fler människor att inse att kriget i Ukraina handlar om att USA/Ryssland sänker Europa när EU blockerar oss själva. Man försöker hålla skenet uppe att Europa går bra medan vi sjunker allt djupare. Men jag har inte sökt på detaljer. Än så länge bara en teori.
Så är det. Det var i november och december som ryssland sålde hela sin investering i europeiska obligationer på 2000 miljarder kr och dumpade allt på ECB. Ryssen fattade att euron är i kriskurs, de fick euron till 16% högre kurs jämfört med idag och klev av i tid. Euron är dödsdömd. De kan inte höja räntorna medan USA kan och bör höja räntorna och höjda räntor attraherar kapital och gör att börserna sett ur pundets, eurons och kronans perspektiv är starkare pga fallande valuta. Men det är helt sant att de försöker hålla skenet uppe. Europa är totalkört.

De kommer cancellera pensionssystemet genom att troligtvis kräva åtta helt orimliga doser mot aptramsviruset, allt för att hitta på en förevändning för att inte betala ut nåt.
Citera
2022-06-10, 06:50
  #4734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Har kortat euron mot dollarn under året, varit inne i nasdaq korta några enstaka gånger och dax. Mest i dollarn. Samtliga i mini futures.
Ok! Grattis! Jag tror på ett aktie genombrott snart men kan ha fel.
Citera
2022-06-10, 06:54
  #4735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ok! Grattis! Jag tror på ett aktie genombrott snart men kan ha fel.
Tvärtom. Regeringssidan har lugnat ner sig och deflectar just nu kapital dit från aktiemarknaden. Det är därför lugnet är så lömskt, när det ser bra ut för ögat så är det dåligt på aktiemarknaden. Vi kommer få se en kraftig uppgång men först ner nu i juni med botten kring majlägsta eller under. Så några procent kvar på nedsidan.
Citera
2022-06-10, 07:00
  #4736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Tvärtom. Regeringssidan har lugnat ner sig och deflectar just nu kapital dit från aktiemarknaden. Det är därför lugnet är så lömskt, när det ser bra ut för ögat så är det dåligt på aktiemarknaden. Vi kommer få se en kraftig uppgång men först ner nu i juni med botten kring majlägsta eller under. Så några procent kvar på nedsidan.
Ok! Jag ser tydliga tecken på botten formationer i flera aktier men är beredd på att pumpa in mer om dina iakttagelser kommer att manifestera sig. Tack!
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-10 kl. 07:03.
Citera
2022-06-10, 07:02
  #4737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Så är det. Det var i november och december som ryssland sålde hela sin investering i europeiska obligationer på 2000 miljarder kr och dumpade allt på ECB. Ryssen fattade att euron är i kriskurs, de fick euron till 16% högre kurs jämfört med idag och klev av i tid. Euron är dödsdömd. De kan inte höja räntorna medan USA kan och bör höja räntorna och höjda räntor attraherar kapital och gör att börserna sett ur pundets, eurons och kronans perspektiv är starkare pga fallande valuta. Men det är helt sant att de försöker hålla skenet uppe. Europa är totalkört.

De kommer cancellera pensionssystemet genom att troligtvis kräva åtta helt orimliga doser mot aptramsviruset, allt för att hitta på en förevändning för att inte betala ut nåt.
Det är väl ändå tvärt om, om Euron är svag så lockar det investeringar plus att exporten ökar. ECB kan ju höja räntan när dom vill men väntar in i det längsta så att USA ligger högre. Jag själv är skitglad över att ha nästan alla mina tillgångar i dollar som jag nu flyttat från USA till Europa för att investera och köpa bostad.
Citera
2022-06-10, 07:06
  #4738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det är väl ändå tvärt om, om Euron är svag så lockar det investeringar plus att exporten ökar. ECB kan ju höja räntan när dom vill men väntar in i det längsta så att USA ligger högre. Jag själv är skitglad över att ha nästan alla mina tillgångar i dollar som jag nu flyttat från USA till Europa för att investera och köpa bostad.
Jag tänker aldrig så! Ser jag något bra bolag köper jag aktier i det helt oavsett.
Citera
2022-06-10, 07:09
  #4739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det är väl ändå tvärt om, om Euron är svag så lockar det investeringar plus att exporten ökar. ECB kan ju höja räntan när dom vill men väntar in i det längsta så att USA ligger högre. Jag själv är skitglad över att ha nästan alla mina tillgångar i dollar som jag nu flyttat från USA till Europa för att investera och köpa bostad.

Nej, ECB kan knappast höja räntan hur de vill eller när som helst med ekonomiska dvärgar som Grekland, Italien och Portugal med i mixen. Höjs räntan mycket och drastiskt så kommer de fort få problem med räntorna på statsskulden.
Citera
2022-06-10, 07:13
  #4740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag tänker aldrig så! Ser jag något bra bolag köper jag aktier i det helt oavsett.
Ja självklart jag också men det är en bonus samma. Köpte mycket Shell, BP och Glencore i början av året vilket var tur. Det dämpade mina förluster i Amazon mfl. Vi får se var oljan drar idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback