Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-09, 09:06
  #88573
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ordet disiplinert brukes flere ganger om GM i krimpodden og de er tydelig forundret over hans evne til å skjule seg. Så det matcher heller ikke RU. Man er så vidt inne på at det kan være en ukjent ekspert.

De antyder at det kan være en person som har tatt seg god tid på å lese seg opp.
Det trenger ikke være en som hadde lært seg krypto fra før, og det trenger ikke
være en som driver med krypto "til vanlig". Det kan være studert og anvendt kun
for dette ene formålet. I såfall et smart trekk, siden politiet vil være nødt til å
sjekke listen over kjente moduskandidater - uten resultat.

I tillegg har vi tidligere beskrivelser av kryptorigget som "amatørmessig", både
fra kryptofolk som uttaler seg i media, og brukere her i forumet.

Da sitter man kanskje igjen med en som er detaljorientert, nøyaktig, planmessig
og strategisk erfaren. Man kan tenke seg at denne personen har brukt tid på å
prøve ut metoder og løsninger i forkant. Er det for eksempel mulig å finne ut om
det har vært kjørt "dummy runs", da sannsynligvis med andre konti og andre
passord enn de som er benyttet? Har det vært like høy opsec på dem?
Citera
2022-06-09, 10:06
  #88574
Medlem
Ingenting tyder på at denne saken etterforskes aktivt lenger. Det som er ganske sikkert er at det er utlendinger involvert i drapet, men politiet har aldri nevnt det overhodet. Så virker litt som nok en politiskandale
Citera
2022-06-09, 10:18
  #88575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Viktigste «sitater» fra siste episode av Kr*mpodden slik jeg ser det:

1. Ta en parallell til Nokas ranet. Mindsettet dems og forsøket dems er det som er interessant for det er det som kan si noe om hvem vedkommende er og hvordan de tenker. Og der mener jo jeg [M*lli] at dette [Lørenskog-saken] er veloverveid, kalkulert, hatt høy operasjonssikkerhet, prøve å legge igjen null spor.

2. Det er klart når man ser at det er brukt dash, bitcoin, Monero, Thor mailer, kontantkort som ikke er aktivert, stjålet pass, falsk e-post. Og Politiet mener GM er norsk. Det er skjult spor hele veien, ikke så mange som oppfyller den profilen jeg [M*lli] mener skinner igjennom her.

3. Veldig få med Kryptokompetanse og evne vilje til kriminell aktivitet på det mørke nettet i 2017/2018. Av disse så må man knepp opp fordi det er såpass disiplinert og systematisk gjennomført.

4. Og så får man se om det er sånn som med Nokas ranet, at man i ettertid sier at “å gjorde de alle de rare tingene der». Slik det ser ut nå så ser det veldig kompakt ut. Lite feil som har rent ut i de ulike kanalene på Dark web. Veldig få som får til dette, og har bekjentskaper som kan begå de andre delene av saken i den fysiske verden.

5. Anslag som passer profilen: under 5. Det trenger ikke bety at de var var en del av et miljø. Noen kan ha lest seg opp i ro og mak over lang tid, med ingen koblinger til de som var aktive brukere på den tiden.


——
TH matcher i mine øyne IKKE profilen som fremheves og hans rolle som bestiller passer også dårligere og dårligere inn. For det er den utførende GM som har hatt kontrollen her.
Takk for sitater fra det som ble sagt på podden

Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ingenting tyder på at denne saken etterforskes aktivt lenger. Det som er ganske sikkert er at det er utlendinger involvert i drapet, men politiet har aldri nevnt det overhodet. Så virker litt som nok en politiskandale
Jeg tenker at du kan ha rett i at det er involvert personer som ikke er norske statsborgere.
Med tanke på det ble sagt på podden om at ca 5 kjente kryptoeksperter i Norge kan passe profilen:
Har politiet og Milli sett på hvem i våre naboland (bl.a. Sverige, Finland) som i 2017/2018 kunne passe profilen og som kanskje i perioder oppholdte seg i Norge i forbindelse med arbeid (feks transportbransjen) eller i andre forbindelser?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-09 kl. 10:25.
Citera
2022-06-09, 10:28
  #88576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for sitater fra det som ble sagt på podden

Har politiet og Milli sett på hvem i våre naboland (bl.a. Sverige, Finland) som i 2017/2018 kunne passe profilen og som kanskje i perioder oppholdte seg i Norge i forbindelse med arbeid (feks transportbransjen) eller i andre forbindelser?

Har du fortsatt ikke hørt på Krimpodden? Hvorfor ikke ta en lytt på den før du stiller mange nye spørsmål?
Citera
2022-06-09, 10:31
  #88577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Har du fortsatt ikke hørt på Krimpodden? Hvorfor ikke ta en lytt på den før du stiller mange nye spørsmål?
Selvfølgelig har jeg hørt den. Men det er alltid fint at det blir postet skriftlige sitater fra podder m.m., synes jeg.
Citera
2022-06-09, 10:42
  #88578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for sitater fra det som ble sagt på podden


Jeg tenker at du kan ha rett i at det er involvert personer som ikke er norske statsborgere.
Med tanke på det ble sagt på podden om at ca 5 kjente kryptoeksperter i Norge kan passe profilen:
Har politiet og Milli sett på hvem i våre naboland (bl.a. Sverige, Finland) som i 2017/2018 kunne passe profilen og som kanskje i perioder oppholdte seg i Norge i forbindelse med arbeid (feks transportbransjen) eller i andre forbindelser?

Hvorfor spør du oss om politiet og Milli har sett på profiler i våre naboland? Så lenge de ikke har sagt noe om det vet tråden her like lite som deg. Du må altså rette spørsmålene dine til Milli og politiet
Citera
2022-06-09, 10:46
  #88579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvorfor spør du oss om politiet og Milli har sett på profiler i våre naboland? Så lenge de ikke har sagt noe om det vet tråden her like lite som deg. Du må altså rette spørsmålene dine til Milli og politiet
Dumt formulert av meg. Håper at politiet og Milli leser her og at de undersøker dette hvis de ikke allerede har gjort det.
Hadde vært fint om politiet og Milli hadde hatt brukere her.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-09 kl. 10:50.
Citera
2022-06-09, 10:53
  #88580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for sitater fra det som ble sagt på podden


Jeg tenker at du kan ha rett i at det er involvert personer som ikke er norske statsborgere.
Med tanke på det ble sagt på podden om at ca 5 kjente kryptoeksperter i Norge kan passe profilen:
Har politiet og Milli sett på hvem i våre naboland (bl.a. Sverige, Finland) som i 2017/2018 kunne passe profilen og som kanskje i perioder oppholdte seg i Norge i forbindelse med arbeid (feks transportbransjen) eller i andre forbindelser?


Det finns aviser i Sverige som du kan lese og det er
Aftonbladet, Kvällsposten og Expressen, som er de største svenske avisene. Det er bare for å google.
Citera
2022-06-09, 10:59
  #88581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har det vært artikler i noen svenske aviser som omhandler at noen har sett på hvem i våre naboland (bl.a. Sverige, Finland) som i 2017/2018 kunne passe profilen og som kanskje i perioder oppholdte seg i Norge i forbindelse med arbeid (feks transportbransjen) eller i andre forbindelser?
Ville ikke det i så fall ha blitt skrevet om også i norske aviser?

Det har blivit skrivet om utländska gärningspersoner men just nu minns jag inte i vilken avisa.
Citera
2022-06-09, 11:11
  #88582
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ingenting tyder på at denne saken etterforskes aktivt lenger. Det som er ganske sikkert er at det er utlendinger involvert i drapet, men politiet har aldri nevnt det overhodet. Så virker litt som nok en politiskandale

Flott du etablerer et narrativ som det ikke finnes noen holdepunkter for å kunne hevde, verken gjennom bevis, gjennom media eller hos politiet.

Det som går fra å være "ganske sikkert" til å være "helt sikkert" er at politiet har siktet to blendahvite norske statsborgere for drap og frihetsberøvelse. Det tenker jeg svir litt for deg å erkjenne? Du har jo ørten innlegg med hvor du penker på utlendinger, albanere, østeuropeere, russere osv uten at du har noe mer enn tilgjort trusselbrev å vise til. Et trusselbrev som språkforskere for øvrig mener er skrevet av en voksen hvit mann.

Godt det snart er helg. For det er jo denne typen innlegg man gjerne ser natt til søndag kl 0330.
Citera
2022-06-09, 11:31
  #88583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk Jeg skal forsøke å finne artikler om det.

Norska polisen tar hjälp från Sverige i Hagen-fallet
ANNE-ELISABETH HAGEN
Publicerad 28 apr 2020 kl 20.40

Norsk polis misstänker miljardären Tom Hagen för mord eller medhjälp till mord på sin hustru, men de tror inte att han kan ha agerat ensam.

För att utreda Anne-Elisabeth Hagens försvinnande har polisen i Norge tagit hjälp av kollegerna i Sverige, enligt uppgifter till Dagbladet.

Norska utredare besökte Sverige
Ända sedan fallet utreddes som en kidnappning har polisen misstänkt att kriminella från utlandet varit inblandade. Norska utredare har flera gånger varit i Sverige och samarbetet tätt med kollegerna i grannlandet, enligt Dagbladet.

Utöver svensk polis har den norska polisen också varit i kontakt med amerikanska FBI, brittiska Scotland Yard samt polismyndigheter i Tyskland, Danmark och flera andra europeiska länder.

Till exempel har det utretts ett spår om att Anne-Elisabeth Hagen fördes till Danmark.

https://www.expressen.se/nyheter/nor...-hagen-fallet/
Citera
2022-06-09, 12:31
  #88584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Noe av det mest oppsiktsvekkende rundt denne Golf suppa i Lørenskogsaken, er at krypto GM benyttet OHGs rykende ferske firma adresse, Store Elvegate 16A. Hvordan viste hen den?? Hvem har vært innpå på proff.no å søkt opp OHG?? KryptoGM har ikke bare kjøpt passet, vedkommende har også oversikt over hva OHG driver med. Jeg tipper kryptoGM har en relasjon med ohg , langt der ut i det fjerne.

Kan jackpoten ligge i proff.no sin søkedatabase for 2017 / 2018

Ja, GM har nok holdt seg oppdatert på hva OHG foretok seg. Finnes det noen grunner til å bruke firmaadressen, i stedet for privatadressen? Var det egentlig nødvendig å oppgi en adresse, da GM registrerte seg på disse kryptobørsene?

GM kan vel også ha sjekket brønnøysundregistrene? Jeg regner med det er her proff.no har hentet sin informasjon fra. Telefonselgere er ekstremt kjappe med å ta kontakt etter en nyregistrering, så de må vel nesten følge med der kontinuerlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback