Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-08, 19:27
  #193
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Jag kan förstå att det är svårt att ta in när man konsumerar Putin-propaganda.

Bara börja förbereda, clown sminket..
Det blir ju lite syntax-error när man läser ”The Protocols of the Elders of Zion” när oktober-revolutionen bestod av 75% judar. Och Sovjetisk judiskt-bolsjevism, var anledningen till att Hitler invaderade Sovjet

Och det är samma judiska-bolsjevism som Putin representerar. Världsherradöme via Ukraina.





Psst: Jag vet hur det låter men en som IQ-befriad borde fundera på vem som är den evige juden.
Fast jag tror du fattar.
Citera
2022-06-08, 19:29
  #194
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Dette spørgsmål er ikke et budgetteknisk eller et kortsigtet velfærdsteknisk spørgsmål

I dit forrige indlæg argumenterede du for at det var den bedste investering siden marshallhjælpen. Når jeg er skeptisk så siger du pludselig at det ikke er budgetteknisk.
Citera
2022-06-08, 19:31
  #195
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Skärp dig. Att ge pruttler skulden för det här kriget är inte detsamma som att säga att pruttler är ansvarig för att jorden hoppat ur sin omloppsbana, dinosauriernas död eller att han orsakat klimatkrisen.

Lägg av.

Du vet mycket väl att det är pruttler som satt igång det här storskaliga kriget och att han har ägnat sig åt sådana har saker i decenier.
Du diskuterar med en idiot, om det är till nån tröst
Citera
2022-06-08, 19:33
  #196
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler

Sen har jag försökt förklara det för dig redan: 300 BUSD till afrika blir inte 100 öresundsbroar (och det vore jävligt bortslösat). De stora svåra problemen i afrika är inte ekonomiska och infrastruktur är heller inte högst på vad som behöver prioriteras i afrika.

Pengar som används till rätt saker kan lösa alla problem över tid. Du kan välja något annat istället för öresundsbroar. Jag tror heller inte att man ska bygga det, jag exemplifierar bara lite för jag har märkt att folk har svårt att förhålla sig till prioritering mellan krig och andra aktiviteter, där krig på något magiskt sätt ofta får bisarrt mycket resurser i förhållande till vad man får för pengarna.
Citera
2022-06-08, 19:34
  #197
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Det blir ju lite syntax-error när man läser ”The Protocols of the Elders of Zion” när oktober-revolutionen bestod av 75% judar. Och Sovjetisk judiskt-bolsjevism, var anledningen till att Hitler invaderade Sovjet

Och det är samma judiska-bolsjevism som Putin representerar. Världsherradöme via Ukraina.





Psst: Jag vet hur det låter men en som IQ-befriad borde fundera på vem som är den evige juden.
Fast jag tror du fattar.

Jag tycker det känns skönt att vi har någon så pass intellektuell och utbildad i denna tråden som kan hjälpa oss andra på traven så att vi förstår (ironi).

Du har inte tänkt tanken annars att hela världen hade mått ganska mycket bättre utan att det hade varit krig? Varför inte hela världen kunde hjälpas åt att bygga upp istället för att riva ner efter Corona.
Vad jag menar med det här ska jag förklara så att du inte missförstår igen.

Hade USA gett fan i att provocera med att blanda in och greja med NATO så hade det aldrig behövt bli något krig. Men om du läser på lite grand så vet du ganska snabbt att både Clintons, Obama och nu Biden har haft "smutsig byk" i Ukraina.
(du kan i varje fall göra ett försök till att förstå, nu när jag ändå har förklarat de lite bättre. Eller du kanske vill jag ska rita en karta och förklara)?
Citera
2022-06-08, 19:36
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Vad fan svamlar du om?

Haha, du sitter på ”bottenskrapet av Sverige forumet” och är överraskad.

Att sitta här ger en ngnsorts förundran i hur i det trasiga psyket resonerar så mycket förvirring, hat och största offerkoftorna.

Allt är alla andras fel, alla andra förtjänar att dö.

Putin är fadern de aldrig hade.
Längtan efter ”ordning” och monotona landskap. Det är ngnsorts coping-mekanism för att palla med livet troligtvis.
Citera
2022-06-08, 19:39
  #199
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Det blir ju lite syntax-error när man läser ”The Protocols of the Elders of Zion” när oktober-revolutionen bestod av 75% judar. Och Sovjetisk judiskt-bolsjevism, var anledningen till att Hitler invaderade Sovjet

Nja. Judarna var överrepresenterade, men det var de överallt där något intellektuellt föregick. Varken Lenin eller Stalin var judar. Men visst; Marx och Trotsky var judar.
Citera
2022-06-08, 19:43
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
I dit forrige indlæg argumenterede du for at det var den bedste investering siden marshallhjælpen. Når jeg er skeptisk så siger du pludselig at det ikke er budgetteknisk.



Det var en respons på din budgettekniske overvejelse som lød:

Citat;
Hvis det var prioriteten, ville vi blot kunne have lagt ukraina-bistanden i udviklingsprojekter for grøn omstilling i stedet.
Citera
2022-06-08, 19:45
  #201
Avstängd
XfileDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Källa på att Zelensky är en uppköpt judeslav och puppet? På vilket sätt är han en puppet och åt vem (och källa på det)?

Han är en puppet åt djupa staten i väst eftersom alla i väst, särskilt EU-länder som Sverige, stödjer Ukrainas "självständighet" trots att de skiter i sin egna. Vilket betyder att de har andra intressen i att förlänga kriget vilket jag misstänker har att göra med människohandel, underjordiska tunnelsystem och/eller illegal utvinning av någon resurs (svarta pengar), därför är det troligt att Ryssland har rätt i att de är nazister då det trots allt är en del som talar för att Ukrainas krigare utgörs av västerländska terroristlegioner av nazistisk art.
__________________
Senast redigerad av XfileDK 2022-06-08 kl. 19:48.
Citera
2022-06-08, 19:51
  #202
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Det är faktiskt väldigt många just nu.
Du kan väl räkna in Kina Indien och de flesta länderna i Asien.
Gäääsp.

https://www.pymnts.com/news/internat...s-from-russia/
Nevertheless, sources close to the matter told the Journal that several major Chinese companies are quietly cutting back on shipments to Russia, where they’ve dominated the market in a number of products.

These companies include computer maker Lenovo Group Ltd. and smartphone and gadget firm Xiaomi Corp., the sources said. But unlike Western companies, these businesses have not made public statements criticizing Russia’s war in Ukraine.
https://www.washingtonpost.com/world...-tech-exports/
China cut tech exports to Russia after U.S.-led sanctions hit
Chinese shipments of laptops, phones and other technology to Russia plummeted in March, U.S. Commerce secretary says
The keyboard of a Chinese laptop. Exports of laptops to Russia fell 40 percent in March, compared with February, evidence, U.S. officials say, that China is abiding by U.S. sanctions.
Chinese technology exports to Russia plummeted in March after U.S.-led sanctions took effect, U.S. Commerce Secretary Gina Raimondo said Tuesday, calling it a sign of Beijing’s wariness about violating the trade prohibitions.
"The sanctions on Russia require companies worldwide to abide by the ban if they use U.S. manufacturing equipment or software to produce computer chips, which are also known as semiconductors. Most chip factories around the world, including those in China, use software or equipment designed in the United States, analysts say."

Billig REA-olja till indien medan indien exporterar typ en tjugofemtedel tillbaka: https://tradingeconomics.com/india/exports-to-russia
https://bsmedia.business-standard.co...431688-737.jpg

Citat:
För varje vecka som går så ser jag fler ryssar som kommer hit på semester. Och dom är väldigt välkomna hit till Thailand. Jag tror även att Dubai är dem välkomna.
Yep. De är utkickade från Europa. . Krigsförbrytare har ingenting här att göra.

Citat:
De enda som inte vill göra affärer med Ryssland är Europa och USA. Och titta som ekonomin går där just nu. Ser framtiden ljus ut tycker du?
Pruttlers krig påverkar hela världsekonomin negativt. Vad förväntar du dig egentligen.

Nej, det går inte bra för rysk ekonomi och det kommer att bli värre på längre sikt.

Citat:
Det enda du kan vara riktigt säker på är att det här kommer Europa till att få betala många år framöver.
Ja, alltså.. krig i Europa är dåligt för ekonomin. Att man tar en kostnad för att sätta käppar i hjulet för pruttland är också mycket väl medvetna och väl investerade pengar.

Det här är ingen vinst för pruttland om du tror det. Det här är ett enormt bakslag för pruttland.

Citat:
Den knarkande-tiggarslusken i Kiev verkar inte speciellt drabbad utan fyller sina fickor och bankkonton utomlands.
Ukraina är drabbat och behöver stöd. Det handlar inte om att fylla Zelenskys fickor, utan det handlar om att stödja Ukriana i deras kamp mot inkräktarna. Nice try though.

Citat:
Den naive korkade svensken blir fattigare och fattigare för varje vecka som går. Men vad fan gör det eller hur? Ukrainas sak är ju eran
Helt riktigt. Det här kriget innebär ett hårt slag mot ekonomin i Europa och det är i första hand pruttlers fel. Att införa de här sanktioner för ett hanterbart pris är i allra högsta grad värt det.
Citera
2022-06-08, 20:00
  #203
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Pengar som används till rätt saker kan lösa alla problem över tid. Du kan välja något annat istället för öresundsbroar. Jag tror heller inte att man ska bygga det, jag exemplifierar bara lite för jag har märkt att folk har svårt att förhålla sig till prioritering mellan krig och andra aktiviteter, där krig på något magiskt sätt ofta får bisarrt mycket resurser i förhållande till vad man får för pengarna.

men gud.

Krig är en utgift där man bokstavligen bränner upp pengar (krut kostar), infrastruktur, relationer, företag och människoliv i rök. Det är inte en vinstgivande investering med en silver lining med princesstårta at the end of the tunnel. Krig är någon diktators fascination för landerövring, besatthet av fascistiska ideologier eller hunger efter makt.

Det kostar både försvarare och anfallare. I det här fallet finns det inget att vinna för rysslands del och Ukraina har allt att förlora.

Det Ukraina försvarar är för fan inte sina stålar . De försvarar sin rätt att få existera och att få leva som de själva vill. De vill inte leva under pruttlands diktaturförtryck. Ukraina försvarar sitt terrotorium, pruttler kämpar för territoriel erövring. Oavsett vem som "vinner" så är det ekonomiskt en katastrofal nettoförlust.

Vidare så har det här geopolitiska spelet betydelse för övriga europas säkerhet, på både kort och lång sikt, och på längre sikt hela världen, .

Vad är det för fel på dig? och vad fan har det här med afrika att göra?

Ukraina har mycket hög prioritet dels för Ukrainas del men också för Europas och vår egen framtid.
__________________
Senast redigerad av pruttler 2022-06-08 kl. 20:02.
Citera
2022-06-08, 20:03
  #204
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Skärp dig. Att ge pruttler skulden för det här kriget är inte detsamma som att säga att pruttler är ansvarig för att jorden hoppat ur sin omloppsbana, dinosauriernas död eller att han orsakat klimatkrisen.

Lägg av.

Du vet mycket väl att det är pruttler som satt igång det här storskaliga kriget och att han har ägnat sig åt sådana har saker i decenier.
Ja han har ridit runt på sin björn och mejat ned alla i decennier. Mannen är inte att leka med.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2022-06-08 kl. 20:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback