2022-06-06, 12:51
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Varför har du suttit där om man får fråga? Den svenska mannen du snackar om, är han svensk eller "svensk".
Jag var misstänkt för grovt brott i Sverige medans jag bodde i Spanien. Jag hade flyttat runt där ett tag så polisen trodde jag var rymningsbenägen och placerade mig i Estremera i någon månad i väntan på att Interpol skulle hämta hem mig till Sverige.
Jag blev sen frikänd i Sverige och fick ersättning.

Här är om Tortyrmordet i Publa Tranquila:
https://www.expressen.se/nyheter/atta-gripna-efter-tortyrmordet-i-spanien-kopplas-till-sverige/

Finns en lång tråd i Flashback om detta. Spanska Polisen och Guardia Civil har blivit en aning less på Svenska gangsters så de tar nu i med hårdhandskarna kan man lugnt säga.
Citera
2022-06-06, 13:04
Medlem
Skulle inte förvåna mig om horungen slingrar sig ur detta också, eller blir utlämnad till Sverige för lite saft och bulle....
Hoppas parasiten tar livet av sig i cellen som han försökte göra för flera år sen
Citera
2022-06-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felloh
Skulle inte förvåna mig om horungen slingrar sig ur detta också, eller blir utlämnad till Sverige för lite saft och bulle....
Hoppas parasiten tar livet av sig i cellen som han försökte göra för flera år sen

Va fan ge killen en tredje chans o släpp ut honom
Citera
2022-06-06, 13:35
Medlem
cateatdogs avatar
Herregud. Tänkte va nykter till semestern börjar men detta måste väll absolut vara en legit anledning att bryta ett sådant löfte och fira med groggar och rödvin?!

Man vet att detta luftslott skulle pysa ut och varenda cell i min kropp önskar att inte nu Sverige försöker få hit honom för att avtjäna sitt straff här. Jag betalar jättegärna Spanien en extra avgift för att behålla honom inlåst så länge som möjligt. Han har absolut ingenting att leva för längre då.

Det enda som betyder något för Abbe är yta. Bling-bling, bilar och märkeskläder (fake eller inte).
Det är det enda. Att vi vet att en råtta i Sverige har mer än Abbe i fängelse i Spanien är faktiskt tillfredsställande.
Jag gläds aldrig annars av andras olycka eller finner energi i andras misär men i just Abbe blir jag nöjd i själen.

När jag har det lite jobbigt i livet så tror jag att jag kommer tänka på hur Abbe har det och jag kommer faktiskt må lite bättre då.

Hellre 5 år i Spanien än 10 i Sverige. Skulle faktiskt tänka mig att betala något abbonemang för att kunna få se han i sin cell via stream.
Citera
2022-06-06, 13:39
Medlem
regndroppens avatar
Gick inte så värst bra för ''crypto-kungen''
Citera
2022-06-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Betyder blatte nåt på spanska?
Betyder väl samma på alla språk?
Kackerlacka. (Latin)
Fast egentlig stavning är 'Blatta' [orientalis]
Citera
2022-06-06, 14:27
Medlem
TheJackets avatar
Han lär inte hamna i Estremera utan något fängelse i Andalusien fyllt med likasinnade araber.
Citera
2022-06-06, 14:31
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Abbe tror att han kan spela fan som han gjorde på svenska fängelser med misskötsamhet och jävlas med plitarna. Nu blir det ingen egen cell med tv och inlåsning kl 20 och godis och mackor..synd bara att man inte kan följa hans misär på Instagram..

Vi får se till att få in en telefon till han så vi kan följa spektaklet. Problemet är väl att det inom EU finns ett samarbete att de dömda i största mån skall få avtjäna sina straff i det land man är medborgare i. Så risken finns att han kommer tillbaka till Sverige och placeras på en anstalt här.
Citera
2022-06-06, 14:37
Avslutad
Snubben är ju totalt livsfarlig. Han måste låsas in för alltid. Ett mord och två mordförsök inom loppet av ett par år. Hoppas han får ruttna i Spanien på livstid.
Citera
2022-06-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Snubben är ju totalt livsfarlig. Han måste låsas in för alltid. Ett mord och två mordförsök inom loppet av ett par år. Hoppas han får ruttna i Spanien på livstid.
Resultatet av generationer av incest.
Då får man en hjärna som Abbe ”Blattelito” Alsaadi.

Hans morsa har väl troligtvis legat med sin kusin.
Citera
2022-06-06, 15:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kackerlacka. (Latin)

Aha, det visste jag inte!
Citera
2022-06-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag var misstänkt för grovt brott i Sverige medans jag bodde i Spanien. Jag hade flyttat runt där ett tag så polisen trodde jag var rymningsbenägen och placerade mig i Estremera i någon månad i väntan på att Interpol skulle hämta hem mig till Sverige.
Jag blev sen frikänd i Sverige och fick ersättning.

Här är om Tortyrmordet i Publa Tranquila:
https://www.expressen.se/nyheter/atta-gripna-efter-tortyrmordet-i-spanien-kopplas-till-sverige/

Finns en lång tråd i Flashback om detta. Spanska Polisen och Guardia Civil har blivit en aning less på Svenska gangsters så de tar nu i med hårdhandskarna kan man lugnt säga.

Hehe, det vore en affärsidé för Kriminalvården att locka dit dräggen till Spanien så får Guardia Civil se till att göra deras återstående liv till ett helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kackerlacka. (Latin)

Carl von Linné himself gav namnet blatta till släktet kackerlackor.
Detta sägs etymologiskt bero på att kackerlackorna skyr ljuset och springer
och gömmer sig så snart man tänder lyset.
Detta för att undvika rovdjur förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han lär inte hamna i Estremera utan något fängelse i Andalusien fyllt med likasinnade araber.

Finns något fängelse i norra Spanien där samtliga interner lär sitta på låånga straff.
Tydligen dragigt, rått och fuktigt på vintern där.

Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Vi får se till att få in en telefon till han så vi kan följa spektaklet. Problemet är väl att det inom EU finns ett samarbete att de dömda i största mån skall få avtjäna sina straff i det land man är medborgare i. Så risken finns att han kommer tillbaka till Sverige och placeras på en anstalt här.

Spanien saboterar nästan alla sådana försök, särskilt på de långa straffen.
Det är Spaniens sätt att tala om för utlänningar att kom inte hit och gör grova brott,
för då blir straffen därefter.

Beträffande att han är häktad för mordförsök så är nog chanserna mycket små att den spanske åklagaren kommer att droppa caset.
Räcker ju gott med vittnesmålet från ambulanspersonalen (paramedics, paramédicas)

Brottet i maj, dvs knivhugg mot halsen, det kan som minst bli 8 år, men kan bli 15 år.
Att de kallar dådet för mordförsök så måste blodförlusten varit rätt så stor,
och/eller skada mot vitalt organ.
Han lär inte ens klara häktningstiden, antagligen alltför galen.
Ser nu att han är misstänkt för fler grova brott i Spanien, så då kan det landa på 25 år ?
Senast redigerad av NegerStryparen 2022-06-06 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in