Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-05, 17:27
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur får du ihop påståendena om WEF i filmen med att Agenda 2030 skulle skyndas på?
Hur kan man tro på det som påstås i filmen om att WEF tjänar pengar på svält och sjukdom, att de ligger bakom minskad tillgång på mat och sämre distribution och samtidigt påstå att de skulle skynda på agenda 2030 som har tydligt utstakade mål som mål #2: Ingen svält och #3: God hälsa och välbefinnande?
Eller målet om Fredliga och inkluderande samhällen (#17) - är kriget i Ukraina helt enkelt Putins sätt att bekämpa Schwabs ondskefullhet? Vad har förresten Schwab gjort för någonting ont utöver att profitera på rika företagare och politiker som får betala för att mingla och känna sig märkvärdiga?

Och varför i hela friden pratas det så mycket om ”Build back better” i filmen - det är inget påhitt från Schwab eller WEF, det kommer från en helt annan idiot - det var Bill Clinton som myntade det uttrycket år 2005 efter Tsunamin.
Fint att du "gillade" filmen, det kommer fler delar så det hinner nog bli utrett.
Att wef och un jobbar ihop är väl självförklarande i klippet nedan, jag skrev innan att min analys var att accelerationen beror på att de inte längre ostört kan arbeta i dunklet av anonymitet och som reflektion till filmen, inte koppling till densamma.

World Economic Forum & UN have signed an agreement to ‘accelerate’ Agenda 2030
https://rumble.com/v13v1qx-world-eco...-agenda-2.html

De tunga spelarna har redan sparkat bollen ut ur stadion. Redan är det stora konsekvenser för oss här hemma med ökade bränslepriser, inflation och energipriser och i höst kommer kraftiga ökningar på matpriser och antagligen räntor som i viss mån redan börjat.

Deras plan på kommunism i uppklädda ordalag kommer inte fungera den här gången heller precis som alla tidigare försök. Slogan "bygga tillbaka bättre" fungerar bara inte med människor endast kapabla att riva och i fullständig avsaknad av driv och kunskaper i att bygga, kvar blir bara grus.

Kriget i Ukraina har fundamentalt redan förändrat prisbilden på energi i eu och usa och redan bäddat för kraftigt underskott av många grödor pga. att gödning innan vårsådd inte var möjlig i normal omfattning då Ukraina är stor exportör av gödningsmedel och export av gödning försvårades av kriget, senhöst och vinter blir inte rolig för någon av oss i år.

Det som många glömmer med de rekordhöga energipriserna är den stora skadan detta medför för all tillverkande industri i eu, usa och dess möjlighet till att konkurrera på världsmarknaden. Det kommer i förlängningen att resultera i nedläggningar och arbetslöshet.

Covid och dess hantering har effektivt dödat mängder av småföretag och centraliserat inkomster till färre större bolag.

Din, min och de flesta andras ekonomiska situation och levnadsstandard justeras nedåt just nu för alla ska ned några steg i livskvalitet för att deras mål ska vara möjligt att genomföra, om tingens ordning vore oförändrad tror du agenda 2030 skulle vara möjligt?
Citera
2022-06-05, 17:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Fint att du "gillade" filmen, det kommer fler delar så det hinner nog bli utrett.
Att wef och un jobbar ihop är väl självförklarande i klippet nedan, jag skrev innan att min analys var att accelerationen beror på att de inte längre ostört kan arbeta i dunklet av anonymitet och som reflektion till filmen, inte koppling till densamma.

World Economic Forum & UN have signed an agreement to ‘accelerate’ Agenda 2030
https://rumble.com/v13v1qx-world-eco...-agenda-2.html

De tunga spelarna har redan sparkat bollen ut ur stadion. Redan är det stora konsekvenser för oss här hemma med ökade bränslepriser, inflation och energipriser och i höst kommer kraftiga ökningar på matpriser och antagligen räntor som i viss mån redan börjat.

Deras plan på kommunism i uppklädda ordalag kommer inte fungera den här gången heller precis som alla tidigare försök. Slogan "bygga tillbaka bättre" fungerar bara inte med människor endast kapabla att riva och i fullständig avsaknad av driv och kunskaper i att bygga, kvar blir bara grus.

Kriget i Ukraina har fundamentalt redan förändrat prisbilden på energi i eu och usa och redan bäddat för kraftigt underskott av många grödor pga. att gödning innan vårsådd inte var möjlig i normal omfattning då Ukraina är stor exportör av gödningsmedel och export av gödning försvårades av kriget, senhöst och vinter blir inte rolig för någon av oss i år.

Det som många glömmer med de rekordhöga energipriserna är den stora skadan detta medför för all tillverkande industri i eu, usa och dess möjlighet till att konkurrera på världsmarknaden. Det kommer i förlängningen att resultera i nedläggningar och arbetslöshet.

Covid och dess hantering har effektivt dödat mängder av småföretag och centraliserat inkomster till färre större bolag.

Din, min och de flesta andras ekonomiska situation och levnadsstandard justeras nedåt just nu för alla ska ned några steg i livskvalitet för att deras mål ska vara möjligt att genomföra, om tingens ordning vore oförändrad tror du agenda 2030 skulle vara möjligt?
Kan du inte försöka svara på frågorna jag ställde istället för att maskera din förvirring i en massa meningslöst trams?

Hur får du ihop påståendena om WEF i filmen med att Agenda 2030 skulle skyndas på?

Varför skulle någon som kämpar för det from påståtts om WEF i filmen kämpa för t.ex fns agendamål # 2, 3 och 17?

(Och du vet väl att Sverige har typEuropas lägsta elpris även med skatt - utan skatt, som flera stora internationella spelare har fått avtal om, är det närmast gratis i norra Sverige…)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-06-05 kl. 17:49.
Citera
2022-06-05, 19:03
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Kan du inte försöka svara på frågorna jag ställde istället för att maskera din förvirring i en massa meningslöst trams?

Varför skulle någon som kämpar för det from påståtts om WEF i filmen kämpa för t.ex fns agendamål # 2, 3 och 17?

(Och du vet väl att Sverige har typEuropas lägsta elpris även med skatt - utan skatt, som flera stora internationella spelare har fått avtal om, är det närmast gratis i norra Sverige…)
Trams?
Förvirring?
Standard floskler som så vanligt när orden inte räcker till och många "power posts" ska hinnas med under dygnet. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du tolkat vad jag skrev.

-

Rebel News håller som sagt på med en serie om GR och kommer att följa upp med fler videos och artiklar i ämnet. Om man är man intresserad går den delen av Rebel News verksamhet att följa via länken nedan, det finns förstås många andra källor i ämnet. Som jag ser det är vi redan drabbade av GR och det kommer att öka i omfattning.

Rebel News - Great Reset
https://www.rebelnews.com/tags/great_reset
Senast redigerad av arne99 2022-06-05 kl. 19:05. Anledning: Stavning.
Citera
2022-06-05, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Trams?
Förvirring?
Standard floskler som så vanligt när orden inte räcker till och många "power posts" ska hinnas med under dygnet. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du tolkat vad jag skrev.
Det behöver du inte heller - eftersom du inte besvarade mina enkla frågor så är det ju ganska uppenbart att du helt enkelt inte har något svar.

Men du är välkommen tillbaks när du tänkt igenom det hela lite bättre - ska verkligen bli intressant att höra om du, eller någon annan, kan förklara varför WEF skulle arbeta för att skynda på agenda 2030 (eller varför de inte ens motarbetar den) om filmens påståenden om vad WEF står för stämmer.
Citera
2022-06-05, 19:44
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

FN talesmannen säger ju i slutet på filmen att agenda 2030 ska accelereras?
Citera
2022-06-05, 19:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
FN talesmannen säger ju i slutet på filmen att agenda 2030 ska accelereras?

Javisst? Men hur kan man tro att WEF skulle vilja att Agenda 2030 accelereras - eller ens genomförs - om påståendena om WEF stämmer?
Om WEF t.ex verkligen tjänar pengar på svält och sjukdom, verkar det då inte extremt kontraproduktivt att de skulle skynda på agenda 2030 som har tydligt utstakade mål som mål #2: Ingen svält och #3: God hälsa och välbefinnande?
Citera
2022-06-05, 21:20
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Tror det handlar om hur World Economic Forum ser på vad de kallar övergången från industrisamhället till informationsditot, datoråldern, och hur den förvandlar vad det innebär att vara människa.

Floskler för sysslolösa wannabe visionärer...typ.

Datoråldern har redan startat för länge sedan, det handlar om på den ena sidan "den fjärde industriella revolution," som det finns massa information om på nätet redan, och på andre sidan handlar det om "cutting edge" teknologiska utvecklinger varav quantum datorer och andra supercomputers är en, en annan och mycke viktig grej är att det ska bli "sammansmältning" av olika teknovetenskapliga discipliner som nanoteknologi, bioteknologi, kemi, materialvetenskap (som väl går under nanoteknologi), teknologier som robotar och VR/metaverses, optoelektronik/elektronik generellt MED MERA och dom förutspår att dessa "sammansmältningar" vill skapa en hel rad av olika nya uppfinningar och utvecklingar.

Man har också utvecklingen av smart cities, full kontroll av alla människor och till slut typ allt på jorden med bl.a. "smart dust," OCH MYCKE MERA!!! Dom kommer med andra ord totalt "överflöda" oss dom nästa åren med nya och revolutionära utvecklingar...
Citera
2022-06-06, 10:46
Medlem
Framgår det någonstans varför FN behöver hjälp av WEF med att genomföra dom globala målen /agenda 2030? Klarar inte FN nissarna av det själva, så mycket har dom väl inte att göra på dagarna
Citera
2022-06-06, 12:24
Medlem
Jag tror att det kommer bli väldigt mycket svårare för människor att tjäna, spara och låna pengar i framtiden. Och det tror jag har att göra med GR och agenda 2030, trots alla fina klyschor globalisterna använder när dom säljer in det här. Vi får se helt enkelt
Citera
2022-06-06, 21:05
Medlem
Citat:
Du kanske tänker på tråden "Globalisternas plan för den nya sprutordningen – 7 faser"

I vilket fall verkar de ligga lite efter planeringen..

Fas 6: Avsluta skulderna och inför kontantlöshet (mars – september 2022)

Känns ändå som vi är där...är ju kaos med stigande inflation i världen.

Kommer bli flera länder som blir kaos nu?
Citera
2022-06-06, 21:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Fas 6: Avsluta skulderna och inför kontantlöshet (mars – september 2022)

Känns ändå som vi är där...är ju kaos med stigande inflation i världen.

Kommer bli flera länder som blir kaos nu?

Åh fan - jag har då inte märkt att någon skulle ha avslutat mina skulder, men jag ser onekligen fram emot det.
Fas 5 som redan skulle vara avslutad innehåller också ett flertal punkter jag inte märkte av när de skedde…
Citera
2022-06-06, 21:38
Medlem
Citat:
Åh fan - jag har då inte märkt att någon skulle ha avslutat mina skulder, men jag ser onekligen fram emot det.
Fas 5 som redan skulle vara avslutad innehåller också ett flertal punkter jag inte märkte av när de skedde…

Absolut mycket som inte gått igenom än. Men vi får se hur väl listan stämmer tillslut

Något stort är det som händer först corona sen krig I Europa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in