2022-05-31, 20:36
Bannlyst
Jag jag avråder alla icke-erfarna för det, det kan sluta i en blodig blackout och dödsångest.

Men är man relativt van och har har GABA-tolerans dock så gå det faktiskt. Slänger man även inte ett par monster (energidrycker) mellan drickandet så lugnar det ner sig en aning, iallafall så känner jag det.

Börjar det bli slirigt och man fortsätter dricka/knapra piller = dödsångest blackout. Nästan garanterat.

Ha man dock tolerans och känner man av en slags stabilitet,att känna en slags kontroll över läget, så kan man absolut fortsätta lite till. Försiktigt.

Det är dock ofta som gambling, känn efter hur det känns och var försiktiga. Var jävligt försiktiga att inte gå över gränsen. Få känner sig nöjda med resultatet dagen efter.

Puss
Citera
2022-05-31, 22:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblysense
Det är jättelugnt.

Det är nästan som att fråga om man kan blanda en alvedon och folköl. Det är en nobrainer.

Det är snarare så att Alvedon och folkisar är värre, om inte annat för levern.

Men annars är det en bra princip som pungfittan skriver att aldrig, aldrig blanda - även om 10 mg Oxascand är oerhört lite.

Det värsta är om man på säg semestern är lite bakis och har givit sig fan på att denna dag blir nykter. Minns ca 10 år på Teneriffa och skulle upp på Teide (ja jag inte själv. Busstur m vandring). För att lindra bakisheten (tar normalt aldrig bens före kl 17-18) blev det en Ikto och några Stesstior. Teide-turen såklart inställd pga bristande intresse och timmen senare står man vid spritbutiken (det "roliga" att jag och norrmannen som drabbats tyckte Fritidsresor att en varsin vinare var lagom plåster på såren... ...det hela förlöpte dock bra vill jag minnas genom att vinaren faktiskt gjorde att jag höll igen på inköpen på butiken.).
Citera
2022-06-04, 12:14
Medlem
Kort: om jag tog 20mg oxascand för 30 timmar sedan, om jag har förstått det rätt så har jag 1/3 kvar i kroppen då, då oxascand har en ”halveringstid” på 10 timmar enligt FASS.
Borde jag vara orolig för att minsta öl kommer göra att jag ”ballar” ur, eller kan man grilla ikväll och ta några bira ?

Jag har ingen som helst koll på benso, men har förstått att tillsammans med alkohol kan det bli uselt. Men jag ställer frågan, för jag vet inte hur länge jag bör vänta (givet svar kommer någon säga är håll dig nykter i 1000 år).

Men med min uträkning har jag mellan 6-7 mg kvar i kroppen, är det något som kan påverka ?
Citera
2022-06-04, 12:20
Medlem
funktioners avatar
Min första upplevelse av denna kombon var på ungefär 100mg oxascand och mycket alkohol.
Fick total blackout och vaknade i min säng ett halvt dygn senare, trippandes och noddandes samtidigt som flöddret inte släppt helt. Trippade och noddade sönder i ett och ett halv dygn..

Det visade sig att jag tryckte i mig fyra lappar LSD och runt 60mg oxycontin när jag kom hem.. Minns inte ett skvatt..
Citera
2022-06-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Min första upplevelse av denna kombon var på ungefär 100mg oxascand och mycket alkohol.
Fick total blackout och vaknade i min säng ett halvt dygn senare, trippandes och noddandes samtidigt som flöddret inte släppt helt. Trippade och noddade sönder i ett och ett halv dygn..

Det visade sig att jag tryckte i mig fyra lappar LSD och runt 60mg oxycontin när jag kom hem.. Minns inte ett skvatt..

Det var ju inte riktigt svar på frågan så sett, för jag skulle aldrig peta i mig den mängden, eller för den delen droger som jag inte fått utskrivet av läkaren, men uppskattar ditt svar oavsett, även fast jag inte kommer dra i mig mer oxascand idag eller gå för en fylla på en flaska sprit och LSD .
Citera
2022-06-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Det var ju inte riktigt svar på frågan så sett, för jag skulle aldrig peta i mig den mängden, eller för den delen droger som jag inte fått utskrivet av läkaren, men uppskattar ditt svar oavsett, även fast jag inte kommer dra i mig mer oxascand idag eller gå för en fylla på en flaska sprit och LSD .
svar på din fråga - ja, efter 30timmar är de lungt att dricka på.
Citera
2022-06-19, 01:42
Medlem
Varför inte blanda benzo med alkohol

Jag brukar ta alprazolam och gin ibland och mår prima. Bara det ena gör inget för mig men när jag tar bägge känns det så skönt.

Är inte beroende utan gör det bara lite då och då när jag vill koppla av. Vad kan hända om man kör benzo med alkohol?
Citera
2022-06-19, 01:44
Varför blanda benzo med alkohol... Varför inte bara skippa alkoholen?
Citera
2022-06-19, 01:47
Medlem
7hhhs avatar
Blanda dom inte... Risken är ganska stor att du får en blackout, alltså nästan ett psykotiskt tillstånd där din kropp och din person går helt på autopilot men du själv uppfattar ingenting och minns ingenting. Du kan vara våldsam mot en kompis helt utan att vara medveten om det och när du nyktrar till så minns du oftast inget utav det. Hela jäkla världen kan intala dig att du har gjort si och så under kvällen och hur djupt i dina minnen du än rotar så tror du inte på vad dom säger, du känner inte igen att du betett dig så.

Denna otäcka effekt får du inte på bara alkohol och inte på bara benso. Men tillsammans så kan det bli så och det är inte värt det. Ska du göra detta så håll dig hemma och göm bilnycklarna på ett jävligt bra ställe.
Citera
2022-06-19, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedChickenBreast
Jag brukar ta alprazolam och gin ibland och mår prima. Bara det ena gör inget för mig men när jag tar bägge känns det så skönt.

Är inte beroende utan gör det bara lite då och då när jag vill koppla av. Vad kan hända om man kör benzo med alkohol?

Ja, varför blanda då du bara blir knäpp av det. Enda gången det är gött om man super på riktigt 18 timmar om dygnet i en månad och trycker i sig alprazolam innan man somnar är att morgonspriten biter gott och bakfyllan finns inte och dagen blir helskön. Nackdelen är att när man kliver av efter en sådan period blir det livsfarligt på riktigt.
Senast redigerad av Johnth 2022-06-19 kl. 02:02.
Citera
2022-06-19, 02:02
Bannlyst
Det kan ge andningsdepp och du kan dö i sömnen när din kropp "glömmer" att andas.
Folk blandar droger hejvilt nuförtiden utan att tänka sig för.
Det bästa är såklart att inte ta droger överhuvudtaget.
Citera
2022-06-19, 02:03
Medlem
Blackouts, andningsdepression, död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här