Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nä, har aldrig trott på konspirationsteorier eller ufo eller liknande i nån särskild omfattning - men dels tycker jag det är kul att debattera och dels har jag svårt för folk som påstår saker utan belägg. Om man tror något - och är tydlig med att man inte vet - så är det en annan femma, det är när folk uttalat sig för tvärsäkert som jag ser lite rött..
Är du säker på att Magdalena verkligen varit med i YGL? Hon är ju med i WEF, men YGL??
Här finns boken gratis som PDF:
http://reparti.free.fr/schwab2020.pdf
Tack jag vet - men det var väl inte mycket till svar på mina frågor om filmen och Schwab?[/quote]
Det är det här jag gillar med dig. Du sätter konspirationerna på prov och tvingar en till att verkligen gå in på djupet med dem.
https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson
Maggan är med här på WEF:s hemsida så uppenbarligen har hon gjort någon slags utbildning hos dem. Men någon YGL-utbildning finns inte att finna faktiskt. Så fel av mig på den punkten.
Men det förändrar egentligen ingenting.
Hur fan kan du inte tro att det är någonting allvarligt fel med WEF:s progaganda? Du söker ju ändå upp allting märker man - hur kan du inte tycka att det finns någonting fel i det de förespråkar? Och att det finns så många olika mäktiga statsministrar,presidenter och globala aktörer som stödjer deras agenda?
Du måste ju ändå förstå lite vart vi kommer ifrån. Det är ju ingenting vi har hittat på själva egentligen. Grunden är ju deras egna uttalade agenda. ’You will own nothing - and you will be happy’.
Great reset handlar ju om en total omkastning av hela det monetära systemet. Att en såpass mäktig aktör har det som en tydlig agenda - tycker inte du att det är lite oroväckande iallafall?
Edit: Jag tror nog konspirationerna egentligen grundar sig i en genuin osäkerhet över samhällsutvecklingen. Tänk så mycket innovation och sjuk teknologi som har kommit fram bara de senaste två decennierna. Vad blir nästa grej?
Idag skrattar vi åt PlayStation 2 liksom. Vad kommer vi skratta åt år 2067?