Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-04, 10:11
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har förresten Schwab gjort för någonting ont utöver att profitera på rika företagare och politiker som får betala för att mingla och känna sig märkvärdiga?

Han uttrycker ju sig som en idiot om han får människor att reagera så jävla negativt som de gör. Därifrån uppstår diverse konspirationsteorier av 100 % förståeliga skäl.
Citera
2022-06-04, 10:13
Medlem
Citat:
Hur får du ihop påståendena om WEF i filmen med att Agenda 2030 skulle skyndas på?
Hur kan man tro på det som påstås i filmen om att WEF tjänar pengar på svält och sjukdom, att de ligger bakom minskad tillgång på mat och sämre distribution och samtidigt påstå att de skulle skynda på agenda 2030 som har tydligt utstakade mål som mål #2: Ingen svält och #3: God hälsa och välbefinnande?
Eller målet om Fredliga och inkluderande samhällen (#17) - är kriget i Ukraina helt enkelt Putins sätt att bekämpa Schwabs ondskefullhet? Vad har förresten Schwab gjort för någonting ont utöver att profitera på rika företagare och politiker som får betala för att mingla och känna sig märkvärdiga?

Och varför i hela friden pratas det så mycket om ”Build back better” i filmen - det är inget påhitt från Schwab eller WEF, det kommer från en helt annan idiot - det var Bill Clinton som myntade det uttrycket år 2005 efter Tsunamin.

Är du någon slags föredetting som lagt foliehatten på hyllan eller vad driver dig att skriva och svara alla teoretiker dag för dag? Man ser fan dig i vartenda tråd. Riktigt sossigt beter du dig faktiskt.

Men jag kan inte låta bli att gilla dig lite. Vad driver dig?

On topic: Great reset finns ju öppet att läsa. Vår statsminister var ju tränad i deras program ’Young global leaders’ - så folk som helt och hållet avfärdar det här som trams kanske åtminstone borde läsa den här boken. Det är allt jag har att säga egentligen.

Här finns boken gratis som PDF: http://reparti.free.fr/schwab2020.pdf
Citera
2022-06-04, 10:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det har varit lite väl mycket kriser sen 2020 tycker jag. När tror du att det lugnar ner sig igen? Nu kör väl globallisterna ett nytt fulmöte, det hederliga gamla Bilderberg. Jag läste att Hallengren och Wallenberg ska dit Får vi hoppas att dom inte fular sig för mycket. Inga nya pandemier tack

Det lär aldrig lugna ner sig - det har väl varit pandemier, naturkatastrofer, smittor, krig, svält och elände i alla tider..
Citera
2022-06-04, 10:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Han uttrycker ju sig som en idiot om han får människor att reagera så jävla negativt som de gör. Därifrån uppstår diverse konspirationsteorier av 100 % förståeliga skäl.

Helt sant! Lite elefant i en porslinsbutik..
Citera
2022-06-04, 10:18
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preppad
Världsekonomin är skuldmättad och måste återställas. I teorin pratar man om att "omforma systemet för att motverka polarisering, nationalism, rasism och i slutändan en ökande social oro med konflikter" osv osv.. men i själva verket handlar det om att man vill ruinera vanliga människor, tvinga små- och medelstora företag till konkurs och försvåra möjligheten att försörja sig på ett vanligt sätt.
Varför?

För att man vill ha total kontroll över alla världens tillgångar. Alla måste ansluta sig till det nya systemet med digitala pengar för att kunna arbeta, handla, resa osv. kanske kopplas det till covid-pass eller bara vanliga, digitala pass/appar.
Det är därför man vill fasa ut vanliga pengar och orsaken till att vi har lockdowns (skyndar på förfallet).

När man nått den brytpunkt man eftersträvar kommer man slutligen "dra pluggen". Kan vara via en bankkrasch, börskrasch eller kanske tredje vågen, ingen vet riktigt men något kommer hända som gör att alla gamla tillgångar vi har kommer bli värdelösa, pengar blir nollade, förmodligen blir det förbjudet att äga guld/silver och värdepapper etc. Ingen ska få behålla något från det gamla systemet. Ingen ska kunna stå utanför och leva i frihet.

Det är därför 5G är så viktigt att få igång globalt då det är "the internet of things" och kan övervaka allt och alla i realtid.

Låter mysigt va?

Det märkliga är att folk betalar för sina egna bevakare och den utrustning som krävs.

Om folk börjar använda utrustning som baseras på fri och öppen källkod så får bevakningens förespråkare det betydligt svårare och det blir dyrare att samla in all denna information.

Folk KAN ju köpa en Linux telefon eller en linux dator som är mindre utsatt för bevakningar av olika slag.
Dock så behövs det CPU'er som inte har bakdörrar som dagens intel och AMD cpuer har.
ARM med öppen kod är väl det bästa alternativet när det kommer till CPU'er i dagens läge.

Folk borde även lära sig använda kryptering i mail och meddelanden. Ett Mail är som ett vykort via posten..alla kan läsa vad det står Medans ett krypterat mail är som ett rekommenderat brev. Enbart mottagaren kan läsa innehållet.
Citera
2022-06-04, 10:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Är du någon slags föredetting som lagt foliehatten på hyllan eller vad driver dig att skriva och svara alla teoretiker dag för dag? Man ser fan dig i vartenda tråd. Riktigt sossigt beter du dig faktiskt.
Nä, har aldrig trott på konspirationsteorier eller ufo eller liknande i nån särskild omfattning - men dels tycker jag det är kul att debattera och dels har jag svårt för folk som påstår saker utan belägg. Om man tror något - och är tydlig med att man inte vet - så är det en annan femma, det är när folk uttalat sig för tvärsäkert som jag ser lite rött..

Citat:
Men jag kan inte låta bli att gilla dig lite. Vad driver dig?

On topic: Great reset finns ju öppet att läsa. Vår statsminister var ju tränad i deras program ’Young global leaders’ - så folk som helt och hållet avfärdar det här som trams kanske åtminstone borde läsa den här boken. Det är allt jag har att säga egentligen.
Är du säker på att Magdalena verkligen varit med i YGL? Hon är ju med i WEF, men YGL??

Citat:

Tack jag vet - men det var väl inte mycket till svar på mina frågor om filmen och Schwab?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-06-04 kl. 10:29.
Citera
2022-06-04, 10:29
Medlem
Citat:
Det lär aldrig lugna ner sig - det har väl varit pandemier, naturkatastrofer, smittor, krig, svält och elände i alla tider..

Jo så är det. Men den här inflationen får gärna Schwab och hans lärjungar fixa snabbt och fint nu. Den är det stora problemet som jag ser det. Man vill ju helst inte att en god köttbit ska kosta 150 tusen om ett par år. Det är ju en lite deprimerande tanke
Citera
2022-06-04, 10:31
Avstängd
Great reset handlar om att nollställa statsskulden och att staten ska bli fri från skuld. Men de vill porträttera det som att de gör det för vår skull genom att säga att allt blir gratis för alla om vi ger upp ägandeskapet.
Citera
2022-06-04, 10:34
Medlem
,

Citat:
Nä, har aldrig trott på konspirationsteorier eller ufo eller liknande i nån särskild omfattning - men dels tycker jag det är kul att debattera och dels har jag svårt för folk som påstår saker utan belägg. Om man tror något - och är tydlig med att man inte vet - så är det en annan femma, det är när folk uttalat sig för tvärsäkert som jag ser lite rött..

Är du säker på att Magdalena verkligen varit med i YGL? Hon är ju med i WEF, men YGL??

Tack jag vet - men det var väl inte mycket till svar på mina frågor om filmen och Schwab?[/quote]

Det är det här jag gillar med dig. Du sätter konspirationerna på prov och tvingar en till att verkligen gå in på djupet med dem.

https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson

Maggan är med här på WEF:s hemsida så uppenbarligen har hon gjort någon slags utbildning hos dem. Men någon YGL-utbildning finns inte att finna faktiskt. Så fel av mig på den punkten.

Men det förändrar egentligen ingenting.

Hur fan kan du inte tro att det är någonting allvarligt fel med WEF:s progaganda? Du söker ju ändå upp allting märker man - hur kan du inte tycka att det finns någonting fel i det de förespråkar? Och att det finns så många olika mäktiga statsministrar,presidenter och globala aktörer som stödjer deras agenda?

Du måste ju ändå förstå lite vart vi kommer ifrån. Det är ju ingenting vi har hittat på själva egentligen. Grunden är ju deras egna uttalade agenda. ’You will own nothing - and you will be happy’.

Great reset handlar ju om en total omkastning av hela det monetära systemet. Att en såpass mäktig aktör har det som en tydlig agenda - tycker inte du att det är lite oroväckande iallafall?

Edit: Jag tror nog konspirationerna egentligen grundar sig i en genuin osäkerhet över samhällsutvecklingen. Tänk så mycket innovation och sjuk teknologi som har kommit fram bara de senaste två decennierna. Vad blir nästa grej?

Idag skrattar vi åt PlayStation 2 liksom. Vad kommer vi skratta åt år 2067?
Senast redigerad av BlueballsBosse 2022-06-04 kl. 10:38. Anledning: ,
Citera
2022-06-04, 10:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse

Det är det här jag gillar med dig. Du sätter konspirationerna på prov och tvingar en till att verkligen gå in på djupet med dem.

https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson

Maggan är med här på WEF:s hemsida så uppenbarligen har hon gjort någon slags utbildning hos dem. Men någon YGL-utbildning finns inte att finna faktiskt. Så fel av mig på den punkten.

Men det förändrar egentligen ingenting.

Hur fan kan du inte tro att det är någonting allvarligt fel med WEF:s progaganda? Du söker ju ändå upp allting märker man - hur kan du inte tycka att det finns någonting fel i det de förespråkar? Och att det finns så många olika mäktiga statsministrar,presidenter och globala aktörer som stödjer deras agenda?

Du måste ju ändå förstå lite vart vi kommer ifrån. Det är ju ingenting vi har hittat på själva egentligen. Grunden är ju deras egna uttalade agenda. ’You will own nothing - and you will be happy’.

Great reset handlar ju om en total omkastning av hela det monetära systemet. Att en såpass mäktig aktör har det som en tydlig agenda - tycker inte du att det är lite oroväckande iallafall?

Edit: Jag tror nog konspirationerna egentligen grundar sig i en genuin osäkerhet över samhällsutvecklingen. Tänk så mycket innovation och sjuk teknologi som har kommit fram bara de senaste två decennierna. Vad blir nästa grej?

Idag skrattar vi åt PlayStation 2 liksom. Vad kommer vi skratta åt år 2067?

Jag tycker det inte är nåt större fel på Great Reset på samma sätt som jag tycker det inte är nåt större fel på kommunism. Dvs båda låter bra på pappret, och jag tror inte de som tänkt ut det hela hade illasinnade världsherraväldeplaner som sina främsta drivkrafter.
Men - och det är ett stort men - jag tror ju inte att någondera är möjlig att genomdriva så som de är uttänkta, utan båda slutar med just att några egoister sätter sig högst upp och roffar åt sig allt de kan.. Jag har flera gånger tidigare skrivit om att jag inte tror Great Reset har en snöbolls chans i helvetet - och inte bara för att jag tror det skulle gå åt helsike, utan även för att jag inte tror det finns ens en tillstymmelse till möjlighet att få med sig alla dagens makthavare, välbeställda och företagsledare på en resa som på pappret innebär att de skulle behöva ge upp så mycket av sina möjligheter till makt och tillgångar. Great Reset bygger ju mycket på idén att företag ska arbeta mer mot målet att samhället och jorden ska må bra, än på dagens mål att ägarna (ledning, styrelse och aktieägare) ska få det gott ställt. Lycka till med det…

Och nej: ” ’You will own nothing - and you will be happy’.” Är inte deras mål, deras agenda eller ens något som Klaus någonsin sagt eller WEF någonsin strävat mot. Det är en del av ett tankeexperiment - dvs precis det som thinktanks ägnar sig åt. Det skrevs av en dansk kvinnna - politiker och präst - och hon har själv sagt att det var ett diskussionsunderlag, på gott och ont…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-06-04 kl. 10:49.
Citera
2022-06-04, 10:47
Medlem

Idag skrattar vi åt PlayStation 2 liksom. Vad kommer vi skratta åt år 2067?[/quote]

Precis. Och man behöver egentligen inte snurra till det så mycket med hemliga grupper osv. Teorin handlar egentligen bara om att det kan finnas korruption i toppen av samhället. En rik elit, som köper politiker och kontrollerar informationen i media, för att styra samhällsutvecklingen efter deras eget önskemål. Märkligare än så är det inte. Sen om det stämmer eller ej vet ingen säkert.
Citera
2022-06-04, 10:49
Medlem
Citat:
Jag tycker det inte är nåt större fel på Great Reset på samma sätt som jag tycker det inte är nåt större fel på kommunism. Dvs båda låter bra på pappret, och jag tror inte de som tänkt ut det hela hade illasinnade världsherraväldeplaner som sina främsta drivkrafter.
Men - och det är ett stort men - jag tror ju inte att någondera är möjlig att genomdriva så som de är uttänkta, utan båda slutar med just att några egoister sätter sig högst upp och roffar åt sig allt de kan.. Jag har flera gånger tidigare skrivit om att jag inte tror Great Reset har en snöbolls chans i helvetet - och inte bara för att jag tror det skulle gå åt helsike, utan även för att jag inte tror det finns ens en tillstymmelse till möjlighet att få med sig alla dagens makthavare, välbeställda och företagsledare på en resa som på pappret innebär att de skulle behöva ge upp så mycket av sina möjligheter till makt och tillgångar. Great Reset bygger ju mycket på idén att företag ska arbeta mer mot målet att samhället och jorden ska må bra, än på dagens mål att ägarna (ledning, styrelse och aktieägare) ska få det gott ställt. Lycka till med det…

Jag håller med dig helt och hållet. Men det hindrar ju inte vissa psykopatiskt lagda människor att ända försöka - på samma sätt som samma typer av människor har försökt under hela mänsklighetens historia.

Teknologin har utvecklats - men inte den mänskliga naturen. Forskare är ju i stort sett helt överens om att människans hjärna egentligen fortfarande är anpassad för tiden när vi levde ute på savannen.

Det blir svårt att anpassa en sådan art i ett globalt samhälle som helt saknar tribalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in