Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-03, 10:02
  #1
Medlem
Stockholm lamslås i en vecka. Medborgare och alla andra som vistas i stan lider i olika grad beroende på slumpen, vem man är och vad man jobbar med. Allt för att en mängd knölfödingar och gratisätare från FN ska få leka härskare och våra politiker låter dem få som de vill.

Jag bidrar med skattemedel för alla polisförstärkningar och även med en del av min lön för att bekosta dessa miljöknuttars fjanterier. Varför får inte politikerna tusentals hatmail och tror miljörörelsen att de vinner fler anhängare med dessa maktdemonstrationer?

Arg som ett bi är jag. Om dessa as var mer ideologiskt drivna så skulle de vara nöjda med att hålla sin jävla "konferens" på Arlanda i stället.
Citera
2022-06-03, 10:05
  #2
Medlem
Kan hålla med om att det är väldigt kostsamt att ha en såpass stor konferens mitt inne i storstan, speciellt när polis och säkerhetspersonal spärrar av staden så att det påverkar alla invånare.

Sverige borde hålla sina internationella konferenser utanför staden, i en mer lantlig miljö och även mer lättbevakad.

Finns ju flera fina sådana anläggningar redan.
Citera
2022-06-03, 10:08
  #3
Medlem
beheadeds avatar
Om alla dessa politiker, forskare och aktivister verkligen hade brytt sig om klimatet så hade de aldrig flugit runt på en massa arrangemang och konferenser. De släpper själva ut mer koldioxid än 99% av vanligt folk.

De är hycklare som använder klimatet för att förse sig själva och sina vänner på skattebetalarnas bekostnad.

Att skjuta en klimataktivist skulle minskar koldioxidutsläppen mer än alla andra åtgärder som alla dessa aktivister själva föreslår.
__________________
Senast redigerad av beheaded 2022-06-03 kl. 10:47.
Citera
2022-06-03, 10:10
  #4
Medlem
Skriver från en mobil så jag hoppas mod kan fixa stavningen i rubriken.
Citera
2022-06-03, 11:04
  #5
Moderator
pudelluss avatar
Konferensen hålls väl inte mitt i centrum utan på Stockholmsmässan i Älvsjö?
Citera
2022-06-03, 11:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Konferensen hålls väl inte mitt i centrum utan på Stockholmsmässan i Älvsjö?

Sant, men de skall ta sig från Älvsjö Mässan till Bromma Flygplats, vilket gör att de måste passera genom centrala Stockholm och alla de stora vägarna som trafikeras som mest under rusningstrafiken.
Citera
2022-06-03, 11:41
  #7
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Konferensen hålls väl inte mitt i centrum utan på Stockholmsmässan i Älvsjö?

Men alla deltagare bor i stan.

Ons och tors hade polisen spärrat av hela Hornstull från Västerbron till Liljeholmsbron. Helt sinnesjukt.
Buss 4 som kör sträckan gick inte heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback