2021-11-24, 09:37
Medlem
Lollapalooza 2022 på gärdet i Stockholm går av stapeln 1-3 juli.
Lineupen släpptes idag.
Headlines för de tre dagarna är:
Fredag: Imagine Dragons och The Killers.
Lördag: Post Malone och Veronica Maggio.
Söndag: Pearl Jam och Doja Cat.

Här ser man hela lineupen.
https://lollastockholm.com/

Hade personligen hoppats på att lineupen skulle innehålla mer rock/hårdrock, men som gammal gubbe i jämförelse med snittåldern får man ta det man får.
Citera
2022-03-03, 09:57
Medlem
Doja Cat är struken och ersätts med Lorde.
Citera
2022-05-30, 15:22
Medlem
ChiliPepperss avatar
Det är väldigt blek line-up, visst det finns några bra band som kan vara roligt att se men det enda jag känner någon pepp för att se är Timbuktu egentligen. The Killers kan vara skoj, gillade dom när deras första album kom men inte sen.
Citera
2022-06-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Det är väldigt blek line-up, visst det finns några bra band som kan vara roligt att se men det enda jag känner någon pepp för att se är Timbuktu egentligen. The Killers kan vara skoj, gillade dom när deras första album kom men inte sen.
Är lite tvärtom när det gäller Killers, tycker de bara blir bättre och Pressure Machine som kom förra året är ju en skön skiva med Springsteenkänsla.
De jag ser fram emot är väl Killers och Pearl Jam, men håller med om att lineupen känns lite blek.
För min del beror det sannolikt på att jag föredrar rock/metal, så Bråvalla var en klart bättre "mainstreamfestival" för min del.
Citera
2022-06-01, 14:32
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Är lite tvärtom när det gäller Killers, tycker de bara blir bättre och Pressure Machine som kom förra året är ju en skön skiva med Springsteenkänsla.
De jag ser fram emot är väl Killers och Pearl Jam, men håller med om att lineupen känns lite blek.
För min del beror det sannolikt på att jag föredrar rock/metal, så Bråvalla var en klart bättre "mainstreamfestival" för min del.

The Killers kan säkert bli galet bra

Det finns mindre band som verkar vara intressanta som White Reaper (lite mkt sötpop kanske men ändå bra), The Ks (årets konstigaste namn) och Wolf Alice, dock spelar de väldigt tidigt.

Men jag tror jag blir positivt överraskat och det jag vill ha främst är fetivalglädjen
Citera
2022-06-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
The Killers kan säkert bli galet bra

Det finns mindre band som verkar vara intressanta som White Reaper (lite mkt sötpop kanske men ändå bra), The Ks (årets konstigaste namn) och Wolf Alice, dock spelar de väldigt tidigt.

Men jag tror jag blir positivt överraskat och det jag vill ha främst är fetivalglädjen
Jodå, det är ju stämningen som är bäst. Och även om det inte riktigt är mina genrer som dominerar så tyckte jag förra festivalen var riktigt bra.
Kommer ändå passa på att se Post Malone, Imagine Dragons, Måneskin och Biffy Clyro. Som du säger finns det ju mindre akter som blir sköna att bara strosa omkring och upptäcka.
Efter att han lyssnat på alla årets akter fastnade jag av någon anledning vid tanken på att sitta i gräset i solen och lyssna på Miynt.
Citera
2022-07-01, 19:37
Medlem
The Killers ställer in sin spelning

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ers-staller-in
Citera
2022-07-03, 12:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Ser att tredagarsbiljetten för 19 995 kr är slutsåld, gick den som smör?
Citera
2022-07-05, 02:08
Medlem
70 000+ besökare dök upp, att jämföra med 56 000 besökare år 2019. Det märktes definitivt på de längre köerna till mat och vatten jämfört med 2019.

Imagine Dragons var mäktigt att se. Dan Reynolds har en sångröst som heter duga och att se hela Gärdet skrika ut texten till "Believer" var sjukt.

Lyssnar inte på rock men Måneskin hade en stage presence som heter duga riktigt fränt.

Post Malone gav ett väldigtt autentiskt och spontant intryck. Mycket humor på scen också.

Såg inte så mycket av Lorde då jag skulle och se Dillon Francis men hon hade en väldigt intressant scensetup och verkade njuta av varenda sekund på scen, "No one does summer like the Swedes".

Galantis levererade som de gjort innan jag sett dom även om bara halva duon var på plats.

Publiken överlag var fantastisk, alla var väldigt engagerade på i princip alla artister och draget på EDM scenen var helt galet bra.

Största minus var helt klart att Rezz fick ställa in då hon var den artist jag såg fram emot mest med god marginal men det kan jag inte lasta festivalen för. Förhoppningsvis ser dom till att boka henne till nästa år.
Citera
2022-07-05, 17:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Pearl Jam var bäst, ungefär som jag hade väntat mig. Men jag blev även väldigt positivt överraskad av Wolf Alice. Borde helt klart lyssna mer på dem.
Citera
2022-07-05, 23:22
Medlem
Pearl Jam hade en mäktig avslutning och det var helt rätt att ge dem 2timmar i solnedgången, hade varit kul att veta hur många som stod där vid scenen, 15-20tusen?

Lorde var riktigt grym, Haim likaså.

Tyckte det var riktigt bra alltihop, var väl mycket pga vädret iofs.
Citera
2022-07-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Pearl Jam hade en mäktig avslutning och det var helt rätt att ge dem 2timmar i solnedgången, hade varit kul att veta hur många som stod där vid scenen, 15-20tusen?

Lorde var riktigt grym, Haim likaså.

Tyckte det var riktigt bra alltihop, var väl mycket pga vädret iofs.
Håller med om Pearl Jam och Lorde. Haim såg jag tyvärr inte pga de satans långa köerna som åt upp mycket tid. Var lite skönare på söndagen dock eftersom det inte var lika mycket folk där då som tidigare två dagarna.
På fredagen tyckte jag, till min överraskning, att Måneskin var bäst och lördagen Post Malone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in