Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-30, 22:25
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Skulle just säga Nintendonörden. 8 funkar fint med misosoppa innan.

... och efter ... Sushi är inte avsedd som ett mättande mål utan som ett slags mellanmål att stilla hunger med, ungefär som det spanska Tapas.
Citera
2022-05-30, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag och min kompis beställer 15 bitar och delar. Det är lagom. Det är mer mättande än man tror.

Jag brukar ta vegetarisk 12 bitar, och min kompis tar 9×2 av vanlig sushi. Ingen av oss blir mätt, 15-20 bitar hade varit lagomt.
Citera
2022-05-30, 22:32
Gamla kärringar kanske tycker att det är lagom, eller små tjockisar.

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Där vi handlar är 15 standard för vegesushin.

Skjut en ko, kaninjävel.
Citera
2022-05-30, 22:33
Medlem
Snowsmiles avatar
Funkar kanon som förrätt till en Yakiniku
Citera
2022-05-30, 22:46
Medlem
Jag brukar ta 8 bitars nej jag blir ej mätt på det men det stillar hungern till nästa måltid.
Citera
2022-05-30, 22:55
Medlem
Jag väger 100kg+ och för mig är 10 bitar en perfekt lunch och 20 bitar är perfekt till middag.
Citera
2022-05-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikigami
Vem fan beställer 8-bitars sushi?
Blir vanligt folk mätt på det?

Och varför är det just 8 bitar, är det en vanlig normalportion liksom? Känns fjuttigt.

Jag beställer alltid 8 bitars när jag beställer sushi. Tillsammans med en misosoppa.

Jag blir väldigt mätt, brukar ofta bli en bit liggande kvar också.

Är iofs kvinna och rätt så petite.
Inte stor i maten och har aldrig vart.

Skulle aldrig kunna äta en hel pizza exempelvis, brukar ta en barnpizza och äta halva och då alltid med pizzasallad.

Gillar inte känslan av att vara för mätt, man blir trött och seg. Lagom är bäst!
Citera
2022-05-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Jag beställer alltid 8 bitars när jag beställer sushi. Tillsammans med en misosoppa.

Skulle aldrig kunna äta en hel pizza exempelvis, brukar ta en barnpizza och äta halva och då alltid med pizzasallad.

Gillar inte känslan av att vara för mätt, man blir trött och seg. Lagom är bäst!

Är du 150 och väger 40 kg?
Citera
2022-05-30, 23:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Blir vanligt folk mätt på det?
Olika människor beroende på ålder, kön, aktivitetsgrad, muskelmängd etc kräver olika mängder mat. En äldre liten inaktiv kvinna kanske klarar sig på 1600 kcal per dag, en stor och grov skogshuggare kan behöva det tredubbla.
Citera
2022-05-30, 23:36
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu

Trött å seg ja ... å de e därför man har Sushi som e avsedd att funka som omedelbar och kortvarig hungerdämpare.

Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Sushi är inte avsedd som ett mättande mål utan som ett slags mellanmål att stilla hunger med, ungefär som det spanska Tapas.
Citera
2022-05-30, 23:50
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ungar kanske? Eller någon som åt en sen frukost men ändå vill äta sushi till lunch. Eller någon som äter något annat också. Finns massor av anledningar.
Citera
2022-05-31, 00:16
Medlem
Kluffs avatar
Sushi är en av mina favoriträtter, och i de flesta fallen brukar en 15-bitars vara lagom - varken matkoma eller neutral mättnadskänsla. Det fanns dock ett ställe i Göteborg nära Kompassen, Super Sushi, som hade enorma bitar och bra lunchpriser - där var det nästan matkoma från en 12-bitars . Inte den bästa sushin, men prisvärt att köpa med sig till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in