2022-05-30, 05:50
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Våra dödsskjutningar är resultatet av en snabbt uppkommen organiserad brottslighet, till följd av snabbt uppkomna utanförskapsområden. Detta är en tillfällig våg av skjutningar som främst handlar om uppgörelser i den undre världen.

I Tjeckien måste man genomgå mycket noggranna utvärderingar innan man får lov att bära vapen. Det är en process som bara seriösa och ansvarsfulla människor vill och kan ta sig igenom.
En tillfällig våg som varat de senaste 20 åren och som kommer att avta ju starkare gängen blir och ju färre poliserna blir?
Citera
2022-05-30, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
När sköt en somalier med AK här i Sverige senast?
Jag gissar på att det var max en månad sen.
Citera
2022-05-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Den amerikanska konstitutionen är skriven år 1791 när det starkaste man hade var krutladdade musköter. Därför finns det en rad vapen som man inte får köpa i USA. Till exempel kärnvapen, granatkastare och helautomatiska vapen.
I vissa delstater får man köpa helautomatiska vapen som är konstruerade innan 1986 och även bära dessa öppet när man promenerar på gatan. Lustigt nog är de delstaterna de tryggaste. Konstigt va?
Citera
2022-05-30, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
USA skulle ligga på 189 land kring dödsskjutningar om man tog bort de 5 dödligaste demokratiska städerna. Detroit, Chicago, St:Louis och ett par till.

.
Vore ja gängkriminell och skulle vilja köpa vapen, räcker det med en biltur till Indiana.

Vore jag gängkriminell i new York s och skulle vilja köpa vapen, räcker det med en biltur till Virginia.det populära tillägget
Manchin - toomey försökte sig på expanded background checks.
Trots att det var bipartiskt så röstades det ner av republikanerna I senaten me bred majoritet år 2013.

Nästan så att man kan tro att GOP pekar på problem och kräver att demokraterna ska lösa dem, samtidigt som de själva tänker göra allt för att rösta emot förslagen. Och sedan gnälla på att inget blir gjort.
Citera
2022-05-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Vi har mest dödsskjutningar i europa så det du säger är bullshit. Tjeckien har 250 000 registrerade vapenägare som får bära pistol offentligt utan några masskjutningar. Hur förklarar du det?

Man kan inte jämföra Tjecker med Svernskar utan i så fall Tjecker med MENA-folk boendes i Sverige!
Citera
2022-05-30, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Man kan inte jämföra Tjecker med Svernskar utan i så fall Tjecker med MENA-folk boendes i Sverige!

All statistik måste rensas och brytas ner för att kunna förstås, som i ex att USA bara skulle vara världens 189:e farligaste land (skrivet av någon ovan) om man räknar bort de stora städer där D styr och BLM anhängarna bor.

Sverige skulle väl ha typ någon skjutning om året (+ett par vådaskjutningar under älgjakten och några självmord) och extremt låg brottslighet totalt om 1-2-3:generationens invandrare räknas bort. Stöldligorna från öst, ficktjyvar och bedragare fr typ Rumänien o snattare med stora kjolar tas då inte heller med…
Citera
2022-05-30, 14:06
Medlem
swedsters avatar
Dom funkar helt ok enligt mig,det är lätt att få tag i vapen nu och behöver inte ändras
Citera
2022-05-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Du menar hårdare lagar som här i Sverige? Hur funkar det tycker du?
Det funkar extremt bra. Vi har mycket få skjutningar tack vare våra stränga vapenlagar, och de vi har drabbar i stort sett bara gängmedlemmar.
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
En tillfällig våg som varat de senaste 20 åren och som kommer att avta ju starkare gängen blir och ju färre poliserna blir?
Den har varat i knappt 10 år och kommer att avta i takt med att de få brottslingar som sysslar med sådant skjuts ihjäl eller låses in. Det kommer inte att ta så många år innan denna skjuttrend bara är ett minne blott.
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Jag gissar på att det var max en månad sen.
Jag gissar att du blandar ihop saker du sett på film med verkligheten.
Citera
2022-05-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Attentaten mot skolorna i usa har väldigt lite o göra med vapen och mycket o göra med att de som utför dessa är sjuka i huvudet. Trasiga barn som vuxit upp i trasiga familjer utan manliga förebilder.

Utan skjutvapen så hade sjukhuvuden kanske använt knivar och svärd. Det är minst lika illa.

Om det nu är så att det är mentalt störda människor som utför masskjutningar, är det inte konstigt att de helt lagligt har kunna gå in i en affär och, som i det senaste fallet, köpa 2 st AR15 och ammunition?

Hur många tror du han i det senaste fallet hade hunnit döda om han bara hade haft en kniv, 5, 10, 15, 20 eller fler?
Citera
2022-05-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occarinan
Om det nu är så att det är mentalt störda människor som utför masskjutningar, är det inte konstigt att de helt lagligt har kunna gå in i en affär och, som i det senaste fallet, köpa 2 st AR15 och ammunition?

Hur många tror du han i det senaste fallet hade hunnit döda om han bara hade haft en kniv, 5, 10, 15, 20 eller fler?

Jag vet inte hur många han hade haft ihjäl med en kniv. Han hade också kunnat sätta sig i en skåpbil och meja ner dussintals. Det spelar ingen rlll vad för verktyg han använder, det som spelar roll är att han är en ond människa. Allt annat är ointressant.
Citera
2022-05-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag vet inte hur många han hade haft ihjäl med en kniv. Han hade också kunnat sätta sig i en skåpbil och meja ner dussintals. Det spelar ingen rlll vad för verktyg han använder, det som spelar roll är att han är en ond människa. Allt annat är ointressant.

Jag tror inte skåpbilar faller under USA:s vapenlagar.
Citera
2022-05-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occarinan
Jag tror inte skåpbilar faller under USA:s vapenlagar.

Precis. Och med skåpbilar kan man göra stor skada mot allmänheten. Vad ska man göra då, förbjuda skåpbilar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in