Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-29, 18:13
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har redan kommenterat det i ett inlägg. Legendarisk intervju. All blankning är tveksam.


När Wallenberg pratade omkull Juholt att skicka JAS till Libyen. Wallenberg var nyligen med på ett möte mellan vår och Finlands premiärminister gällande NATO ...

Ryska soldater steks med Saabs pansarskott i video från Ukrainas officiella Twitter, fast då hade den mesta kursstegringen i Saab redan skett.

(FB) Hur går det för er idag på börsen?

Ännu värre blir det när betten läggs av de som kan påverka händelseförloppet.

SAAB stiger på ökande försvarsanslag i världen, vilket iofs indirekt beror på kriget. Men pansarskotten är en ganska liten del av omsättningen. Kursen stiger inte av krigsbilder... utan på tysk Zeitenwende, Maggan 2% av BNP och på det faktum att ESG-fonderna roterat 540 grader och numera klassar SAAB etiskt.

Juholt var oppositionsledare och hade suttit i försvarsutskottet. Ändå fattade han inte att Nato hade bett om insatser av stridsflyg, dumfan ville skicka ubåtar.

Hursomhelst hade Juholt ingen makt, det var alliansen som satt i regering.

Sätt på dig trosorna igen, det klassas som etiskt att försvara sitt land.
Citera
2022-05-29, 18:31
  #374
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
SAAB stiger på ökande försvarsanslag i världen, vilket iofs indirekt beror på kriget. Men pansarskotten är en ganska liten del av omsättningen. Kursen stiger inte av krigsbilder... utan på tysk Zeitenwende, Maggan 2% av BNP och på det faktum att ESG-fonderna roterat 540 grader och numera klassar SAAB etiskt.

Juholt var oppositionsledare och hade suttit i försvarsutskottet. Ändå fattade han inte att Nato hade bett om insatser av stridsflyg, dumfan ville skicka ubåtar.

Hursomhelst hade Juholt ingen makt, det var alliansen som satt i regering.

Sätt på dig trosorna igen, det klassas som etiskt att försvara sitt land.
Fast det är ett allvarligt hot mot svensk säkerhet hur Ukrainas officiella Twitter visar video hur ryska soldater steks med svenska pansarskott från Saab. Trams från Ukraina. Saabs kurs:
https://imgur.com/DNPfDqh

Den och liknande är väl de enda som håller om det rasar i morgon igen. Kriget ser ut att kunna fortsätta.

Citat:
Saab pressade regeringen att behålla Jas i Libyen

Juholt sa att det fanns stora intressen i att marknadsföra Jas Gripen i en Natoinsats med andra länder, att Försvarsmakten planerade för förlängning och att ”en handfull militärer styr profilen på vår utrikes- och säkerhetspolitik”. Något som enligt Juholt ska ha fått honom att må ”fysiskt illa”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-jas-i-libyen
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-29 kl. 18:39.
Citera
2022-05-29, 18:45
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fast det är ett allvarligt hot mot svensk säkerhet hur Ukrainas officiella Twitter visar video hur ryska soldater steks med svenska pansarskott från Saab. Trams från Ukraina. Saabs kurs:
https://imgur.com/DNPfDqh

Den och liknande är väl de enda som håller om det rasar i morgon igen. Kriget ser ut att kunna fortsätta.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-jas-i-libyen

På vilket vis är det ett hot mot svensk säkerhet att våra vapen visas vara effektiva mot en tänkt angripare?? Det fattar jag inte. Hade det varit bättre om de varit verkanslösa och Ryssland segrat?

SAABs kurs stiger av de anledningar jag skrev, det är en rejäl höjning av budgeten på SAABs marknader. Att kursen stiger motsvarande är ganska logiskt.

Vad som för Juholt att må illa bryr jag mig inte så mycket om. Gripen gjorde en bra insats i Libyen, och hade gärna fått ha skarpa vapen IMO. Juholt är en parantes i svensk politisk historia hursomhelst. Och du kan knappast kalla Reinfeldts regering för försvarsvänlig?? De rustade ner.
Citera
2022-05-29, 18:46
  #376
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
På vilket vis är det ett hot mot svensk säkerhet att våra vapen visas vara effektiva mot en tänkt angripare?? Det fattar jag inte.

SAABs kurs stiger av de anledningar jag skrev, det är en rejäl höjning av budgeten på SAABs marknader.

Vad som för Juholt att må illa bryr jag mig inte så mycket om. Gripen gjorde en bra insats i Libyen, och hade gärna fått ha skarpa vapen IMO. Juholt är en parantes i svensk politisk historia hursomhelst. Och du kan knappast kalla Reinfeldts regering för försvarsvänlig?? De rustade ner.
Du ställer frågor som du vet svaret på. Vi är i fel tråd med detta så jag tar en paus.
Citera
2022-05-29, 18:47
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du ställer frågor som du vet svaret på. Vi är i fel tråd med detta så jag tar en paus.

Ja, vi är OT, men nej, du är svaret skyldig.
Citera
2022-05-29, 20:21
  #378
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
Börsen har redan gått ner med 20%. Varför tror du det blir ännu värre?

En uppgång på 4% hör inte till vanligheterna och kraftiga rörelser brukar ge en rekyl åt motsatt håll. Vi får se vad som händer helt enkelt.
Citera
RostigHinks avatar

Moderatormeddelande

Postat av RostigHink 2022-05-29, 20:59
Moderator
Lite OT på slutet som ni själva upptäckt. Åter till ämnet nu. Inläggen får stå kvar om inte OT-sidospåret fortsätter.
2022-05-29, 21:10
  #380
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
En uppgång på 4% hör inte till vanligheterna och kraftiga rörelser brukar ge en rekyl åt motsatt håll. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Lika ofta som en rekyl så blir det en fortsättning i samma riktning om än väsentligt mindre.
Börsen kan stänga upp 0,-1,0% imorgon.
Citera
2022-05-29, 21:34
  #381
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Lite OT på slutet som ni själva upptäckt. Åter till ämnet nu. Inläggen får stå kvar om inte OT-sidospåret fortsätter.

Ja, ett jävla jidder på gubbsen. OMXS30 går upp 0,92% i morgon. Kan vara bra att veta..
Citera
2022-05-29, 21:35
  #382
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Börsen imorgon, går den upp eller ner, mycket eller lite? Tycker mig inte hitta någon tråd där man spekulerar om enbart detta. Skulle vara intressant att dag för dag höra vad ni tror. Kanske man kan få en hint om morgondagens index.

En morgondag kommer för det mesta, även om det är osäkert just nu vad Putin hittar på.
Börsen går antingen upp eller nej. Så vem som än svarar har någon rätt men tror inte aktier är något för dig om du skapar dessa trådar för att få en 'hint'
Citera
2022-05-30, 09:30
  #383
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
En uppgång på 4% hör inte till vanligheterna och kraftiga rörelser brukar ge en rekyl åt motsatt håll. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Ingen rekyl nedåt än så länge.
Citera
2022-05-30, 17:02
  #384
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ja, ett jävla jidder på gubbsen. OMXS30 går upp 0,92% i morgon. Kan vara bra att veta..

Tackar för infon
Ser ju faktiskt ut som du fick kusligt rätt på den gissningen 0,91% i skrivande stund.

Vågar man gissa på ner imorgon med tanke på USA börsen håller stängt idag?

Glossus kristallkula lånar jag gärna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback