2022-05-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Säga vad man vill on Jessica, men det var inte hon som ville välja Hanna i början utan der var Filip som sa att de inte skulle rösta på Henrik utan Hanna istället, rätt ska vara rätt!
Nja, så var det inte. Jessica sa till Hanna att hon skulle rösta på henne. Därefter gick hon till Filip och sa att valet stod mellan Henrik och Hanna, MEN att Hanna varit illojal och försökt pakta ut Filip. Det fick Filip att vända sig emot Hanna, då han innan stod och vägde mellan henne och Henrik. Rätt uppenbart att Jessica manipulerade fram det resultatet hon ville ha genom att halvljuga för Filip.
2022-05-28, 12:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Nja, så var det inte. Jessica sa till Hanna att hon skulle rösta på henne. Därefter gick hon till Filip och sa att valet stod mellan Henrik och Hanna, MEN att Hanna varit illojal och försökt pakta ut Filip. Det fick Filip att vända sig emot Hanna, då han innan stod och vägde mellan henne och Henrik. Rätt uppenbart att Jessica manipulerade fram det resultatet hon ville ha genom att halvljuga för Filip.

Helt rätt - så minns jag det också. Att det sedan uppdagades av Hanna var ju sedan Dessi berättade en annan story och orsak till Hanna om att Hanna inte skulle varit lojal Lag Nord vilket tog Hanna så hårt att hon konfronterade Jessica, Filip och Dessi. Där och då uppdagades att Filip blivit duperad av Jessica ang. att Filip trodde att Hanna tänkte svika deras pakt.

Vilken soppa och syförening det blivit på slutet men Jessica är hjärnan bakom de flesta utröstningarna i Örådet sedan Shevin försvann.
2022-05-28, 12:14
Medlem
Buttson69s avatar
Jag sitter inne med stek hetaste hot,,hot,,hot skvaller…

Jag kommer att delge er ”sånt” som ni inte i er vildaste fantasi ens kunnat föreställa er..

Med några få undantag naturligtvis. För det är ju undantagen som bekräftar regeln,,,

Det finns ”sånt” i robinsson som bara måste tålas att synas i sömmarna.

Frågan som eller snarare frågorna som skall nagelfaras skall vi gå till djupet med!

Vem,vilka,vad,varför, hur bland annat.

Vi hörs när epilogen skall nedtecknas öfer Expedition Robinssons detta satans år anno 22..
2022-05-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är korrekt
Jag är feminist för jag anser alls skall ha lika rättigheter vilket inte är fallet i dagens samhälle

Men ordet feminism missbrukas i hela tråden pga. Hanna
Bara samma rättigheter och inte samma skyldigheter, eller? Varför hör man aldrig feminister klaga på att det nästan bara är män som går ut i krig t ex? Feminister vill ha samma lön men de vill slippa värnplikt och ha extra lång föräldraledighet osv.
2022-05-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Fast man får inte ge olika löner till folk som arbetar med samma sak och har samma kompetens och ålder. Det är diskriminering. Anledningen till att män tjänar mer är att de väljer dem jobben med högre löner. Jag tycker det är dumt att typiska kvinnoyrken ger så dåligt betalt, det är något som borde ändras.

Hanna i programmet verkar vilja att vi inte ska ge varandra de stereotypa könsrollerna, löner har jag aldrig hört Hanna prata om. Jag har stört mig lite på Hanna under Robinsons gång då hon var för hård mot Tommie. Hon kunde inte heller bo med någon som hade lite annorlunda åsikter (Tommie menade ju inget ont i grunden) än henne, dock hade det varit nyttigt för henne att vara med oliktänkande. Antar att hon är en sån där som bara kan vara med folk som röstar på rött och är feminister.

Att hon vill att en kvinna ska vinna så verkar det ändå inte som att hon vill att vilken kvinna som helst ska vinna, t.ex. ville hon ha ut Linn.
Sant, håller med dig men min gissning gällde vad Kellytjejen skulle kunna svara på den aktuella frågan som ställdes.
2022-05-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Är det inte så idag då?
Kan jag inte uttala mig om utan mitt inlägg var en gissning vad Kellytösen kan svara.
2022-05-28, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Helt rätt - så minns jag det också. Att det sedan uppdagades av Hanna var ju sedan Dessi berättade en annan story och orsak till Hanna om att Hanna inte skulle varit lojal Lag Nord vilket tog Hanna så hårt att hon konfronterade Jessica, Filip och Dessi. Där och då uppdagades att Filip blivit duperad av Jessica ang. att Filip trodde att Hanna tänkte svika deras pakt.

Vilken soppa och syförening det blivit på slutet men Jessica är hjärnan bakom de flesta utröstningarna i Örådet sedan Shevin försvann.

Hanna kunde inte stå för att hon faktiskt tänkte svika pakten med Filip. Hon ville ju inte röstas ut. Hanna sa klart och tydligt i en synk att hon skulle rösta ut de kompisar som var ett hot mot henne och behålla de andra. Vända kappan efter vinden kallas det, inget fel i det då Robinson är ett spel för att klara sig så långt det går. IRL blir det problem om man gör så och uppfattas som nån det inte går att lita på.
2022-05-28, 13:56
Medlem
StinaFias avatar
Hanna är ingen feminist, hon är en renodlad egoist.
2022-05-28, 14:28
Medlem
CS128s avatar
Konstaterar att TV4 Play inte släpper Finalavsnittet för Robinson på morgonkulan vid 2-tiden utan kl 20:55 imorgon. Efter det kan man återgå till normalt liv och ägna sig åt sommaraktiviteter fram till i höst då Robinsonsäsong 2 med Nya programledaren Petra Malm startar.
2022-05-28, 15:03
Medlem
Buttson69s avatar
Måste man öppna någonting nytt? För att diskutera Petra Malms tillkortakommanden ?
Nu talar jag om säsong 2023 års Robinssons programledare.Eller kan man köra i den här strängen

Jag har hur mycket som helst av info om ’dvärgens” tillkortakommanden.

Bland annat om hur ”dvärgen” likt årets Robinssons Hanna anser att vilket kön man har är viktigare än kompetens. Alltså att eftersom ungefär hälften av folket är kvinnor så skall kvinnor tillsättas i olika befattningar pga kön (hälften kvinnor) oavsett kompetens in absurdum!

Där kan man tala om att göra jämställdheten en ”björntjänst”
2022-05-28, 15:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr Junior
Vad är feminism egentligen, om ett jobb läggs ut på arbetsmarknaden och kompetens söks och en man får jobbet för att han är bäst lämpad för det. Då rasar feministerna och manshatarna och menar att patriarkatet bestämmer vem som får jobbet. Det är väl det som svider hos Hanna.

Det är alltid pga de är kvinna. Hanna säger det rakt ut. Att hon inte fick jobb på direkten som lärling på en advokatbyrå berodde på att hon var kvinna. Hon tänker inte ens att ca 70% av de som blir jurister numera är kvinnor och hon tävlade säkert om platsen med runt 1000 andra kvinnor.

Dessa feminister går igenom livet med att alltid ursäkta sig med saker som jag hade varit president över alla! Om det inte var för jag var kvinna och alla jobbade mot mig!

Hanna vid makt om hon kommer det en dag vare sig i Robinson eller verkliga livet kommer ju bli en förtryckare. Hon kommer välja en kvinna som vinnare eller som anställd enbart för det är en kvinna.
Senast redigerad av Zaedrews 2022-05-28 kl. 15:38.
2022-05-28, 15:49
Medlem
Buttson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är alltid pga de är kvinna. Hanna säger det rakt ut. Att hon inte fick jobb på direkten som lärling på en advokatbyrå berodde på att hon var kvinna. Hon tänker inte ens att ca 70% av de som blir jurister numera är kvinnor och hon tävlade säkert om platsen med runt 1000 andra kvinnor.

Dessa feminister går igenom livet med att alltid ursäkta sig med saker som jag hade varit president över alla! Om det inte var för jag var kvinna och alla jobbade mot mig!

Hanna vid makt om hon kommer det en dag vare sig i Robinson eller verkliga livet kommer ju bli en förtryckare. Hon kommer välja en kvinna som vinnare eller som anställd enbart för det är en kvinna.

Exakt där slog du huvudet på sylen. Rätt in i veka livet på de fåtalet ”feminister” som inte är styrda av känslor utan låter fakta tala för sig själv.

För att de som är känslostyrda som ex Hanna aldrig kommer att medge/förstå att du har
rätt.
Senast redigerad av Buttson69 2022-05-28 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in