2022-05-23, 06:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/r...rgie-pa-krogen

Nu kommer fler detaljer kring det hela:
Citat:
Mannen har en chefsposition på Aftonbladet och den kvinnliga journalistkollegan är både prisbelönt och uppmärksammad i de "finare" mediekretsarna. De bägge ingår verkligen i medieetablissemanget.

En annan person som ingår i etablissemanget uppges ha sett på. Enligt komikern Martin Soneby, 45, som även har studerat juridik vid Stockholms universitet, var programledaren Robert Aschberg, 70, ett av ögonvittnena.

Enligt komikern Martin Soneby såg Robert Aschberg på när samlaget mellan den ”nye sexchefen” och den prisbelönta journalisten ägde rum.

– Ingen säger någonting och mittemot sitter Aschberg, berättar Martin Soneby i sin podcast ”AMK”.

Det är uppenbart att någonting är väldigt ruttet i tidningens företagskultur och inte minst på Aftonbladets kulturavdelning. Frågan är om Lena K. Samuelsson är kvinnan att vända utvecklingen?
Citera
2022-05-23, 06:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ulrik* St*hre har föreslagits tidigare i tråden och är en "60-årig tant", dvs hon är runt 59 år och jobbar på kulturavdelningen på AB. Om vi tittar på henne utifrån de fakta vi har i ärendet, hur skulle hon passa?
* = -a
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-05-23 kl. 06:50.
Citera
2022-05-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ulrik* St*hre har föreslagits tidigare i tråden och är en "60-årig tant", dvs hon är runt 59 år och jobbar på kulturavdelningen på AB. Om vi tittar på henne utifrån de fakta vi har i ärendet, hur skulle hon passa?
* = -a

Nej, hon är phdare. Glöm det, det är en kvinna som är halvt white trash som gör en så. Här grej, inte en akademiker
Citera
2022-05-23, 08:00
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Nej, hon är phdare. Glöm det, det är en kvinna som är halvt white trash som gör en så. Här grej, inte en akademiker
Sämsta argumentet jag sett på länge. Varför skulle inte en akademiker kunna svina till det på fyllan? Även akademiker kan bete sig som sviniga drägg om du nu inte visste det.
Citera
2022-05-23, 08:07
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du menar alltså att det hela var ett kulturprojekt???
Hahahaha
Det är ett försenat kulturprojekt för att hedra det fantastiska bygget av nya Liljewalchs. Ca 1,5 miljon kr kostade projektet skattebetalarna vilket ändå inte är så jätte mycket för en sån här installation.
Senast redigerad av EnDumSosse 2022-05-23 kl. 08:09.
Citera
2022-05-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Sämsta argumentet jag sett på länge. Varför skulle inte en akademiker kunna svina till det på fyllan? Även akademiker kan bete sig som sviniga drägg om du nu inte visste det.

min magkänsla säger annat om just detta
Citera
2022-05-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
min magkänsla säger annat om just detta

Din tjocka mage var väl knappast med på festen så det spelar väl ingen roll vad den känner
Citera
2022-05-23, 08:40
Medlem
virvelbaggs avatar
Mannen har en chefsposition på Aftonbladet och den kvinnliga journalistkollegan är både prisbelönt och uppmärksammad i de "finare" mediekretsarna. De bägge ingår verkligen i medieetablissemanget.
Kerstin Weigl är 63 år och har fått pris.
Nu är det dags igen – duon fick hederspriset i det feministiska priset "Årets Selma 2020”, som delades ut på söndagskvällen i Stockholm.

Så här lyder motiveringen:
Under tio år har de kartlagt varje fall i Sverige där en kvinna mördats av sin partner. Genom sitt digra och angelägna arbete har de gett röst och upprättelse åt de som tystats och belyst en skrämmande och brännande samhällsfråga som berör oss alla. ”Årets Selma” Hederspris tilldelas Kerstin Weigl och Kristina Edblom för arbetet med boken I händelse av min död.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nner-nytt-pris

Kerstin Weigl
Vinnare av Lukas Bonniers Stora Journalistpris 2015
https://www.storajournalistpriset.se.../kerstin-weigl
Senast redigerad av virvelbagg 2022-05-23 kl. 08:46.
Citera
2022-05-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Kerstin Weigl är 63 år och har fått pris.
Nu är det dags igen – duon fick hederspriset i det feministiska priset "Årets Selma 2020”, som delades ut på söndagskvällen i Stockholm.

Så här lyder motiveringen:
Under tio år har de kartlagt varje fall i Sverige där en kvinna mördats av sin partner. Genom sitt digra och angelägna arbete har de gett röst och upprättelse åt de som tystats och belyst en skrämmande och brännande samhällsfråga som berör oss alla. ”Årets Selma” Hederspris tilldelas Kerstin Weigl och Kristina Edblom för arbetet med boken I händelse av min död.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nner-nytt-pris

Kerstin Weigl
Vinnare av Lukas Bonniers Stora Journalistpris 2015
https://www.storajournalistpriset.se.../kerstin-weigl

Ganska bra gissning men hon är gift. Visserligen med en betydligt äldre man men han får väl inte upp den så ofta kan jag tänka mig?
Citera
2022-05-23, 09:36
Medlem
Fimbulramns avatar
Bryr mig inte om vem som har sex, hur är det intressant. Men som kulturmanifestation blir det såklart lustigt. Ett utbrott av apkoppor på redaktionen skulle kröna detta som en historisk händelse!
Citera
2022-05-23, 09:45
Medlem
RiverStyxs avatar
Åsa Linderborg var den första jag kom att tänka på faktiskt.
Citera
2022-05-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Trodde först att incidenten skett i redaktionens egna lokaler. Men sunkhaket Anchor Bar lyfter det till än mer obscena proportioner.

Detta. Bisarrt val av plats för en personalfest?!

Och barstol, och ena jeansbenet av, det är så mycket i det här som är så, ja vad ska man säga. Kanske lite befriande ändå. Mina egna bakfylkeångestar är nu räddade för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in