2022-04-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungboss
Pct råd behövs

Har kört nu 12 veckor Test C 500mg/vecka
6 veckor Dbol 30mg som kickstarter
har min sista shot på fredag och tänkte påbörja pct 2 veckor efter last shot.

Support:
Arimidex från 0,5mg 2ggr per vecka från vecka 2 tills hela kuren med pct
PCT:
Clomid 50/50/25/25
Nolva 40/40/20/20

Ser det ut som en stabil pct utan hcg för jag kunde inte få tag på hcg hur än jag försökte

För mig funkar så lågt som 25/10 bra men då frontar jag rejält första dagarna då båda har halveringstid på ca. 6 dagar (kolla roidcalc men du behöver nog femdubbla dosen eller liknande första dagen).
Kurade under mer än ett halvår på testo u och gjorde en pct med slut för ca. 2 månader sedan och hade nu 22nmol/L i testo så det verkar ha haft effekt.
Lite drygt att vänta ca. två månader på att påbörja pct efter så långsamt testo för min del så du får gå in på någon roidcalc och se om du kanske behöver vänta lite längre än två veckor för pct med cyp också.
Citera
2022-04-21, 22:28
Medlem
Behöver råd
körde på:
1-12 veckor Test C 500mg/vecka
1-6 veckor dbol 30mg/dag
2-??? arimidex 0.5mg två gånger per vecka

Pct jag tänkt köra
stackad nolva + clomid
nolva 40/40/20/20
clomid 50/50/25/25

frågan är nu ska jag påbörja min pct 2 veckor efter last shot eller dagen efter alla medier säger olika. Sen den med arimidex vet man ska köra under hela kuren men ifall det blir 2 veckor efter last shot ska jag köra då från vecka 2-18? så hela pct och dom 2 veckorna off?
Citera
2022-05-01, 18:18
Medlem
Nu har min fråga inte riktigt med dopning att göra men jag kan tänka mig att det finns mycket kunskap om ämnena här.

Jag fick nyligen en testikel bortopererad på grund av cancer. Innan cancern hade jag inga problem med testonivåerna och förhoppningsvis kommer det kvarvarande kulan att vara tillräcklig men det dröjer nog ett tag innan jag kan få vanliga testonivåer igen.

Jag är trött som fan hela tiden och har andra besvär som med stor sannolikhet kan ha med låg test att göra.
Jag försöker ta reda på hur Clomid och Nolvadex fungerar men finns det nån chans att de skulle kunna hjälpa mig tills jag kommer tillbaka till vettiga nivåer?
Jag ska prata med läkare och få nivåerna undersökta men kan det vara nån idé att fråga om nån av de här ämnena?
Citera
2022-05-02, 15:37
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOnion
Nu har min fråga inte riktigt med dopning att göra men jag kan tänka mig att det finns mycket kunskap om ämnena här.

Jag fick nyligen en testikel bortopererad på grund av cancer. Innan cancern hade jag inga problem med testonivåerna och förhoppningsvis kommer det kvarvarande kulan att vara tillräcklig men det dröjer nog ett tag innan jag kan få vanliga testonivåer igen.

Jag är trött som fan hela tiden och har andra besvär som med stor sannolikhet kan ha med låg test att göra.
Jag försöker ta reda på hur Clomid och Nolvadex fungerar men finns det nån chans att de skulle kunna hjälpa mig tills jag kommer tillbaka till vettiga nivåer?
Jag ska prata med läkare och få nivåerna undersökta men kan det vara nån idé att fråga om nån av de här ämnena?

Steg ett är att boka ett testosteronprov via Werlabs. Det billigaste kostar under 500kr om jag inte missminner mig. Då behöver du inte krångla med den offentliga vården.

Sedan tror jag inte att man kan få Clomid och Nolvadex på recept i Sverige.
Citera
2022-05-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Steg ett är att boka ett testosteronprov via Werlabs. Det billigaste kostar under 500kr om jag inte missminner mig. Då behöver du inte krångla med den offentliga vården.

Sedan tror jag inte att man kan få Clomid och Nolvadex på recept i Sverige.
Jag fick en bokning för ett prov på sjukhuset ganska lätt, de kanske är mer generösa med cancerpatienter. (till exempel tog det mindre än en vecka mellan diagnos och operation).
Nolva finns tydligen (under annat namn) men det verkar bara vara för bröstcancerpatienter.
Jag får prata med läkare snart så då får jag väl säkra besked men är bara otålig och läser om en massa för att finna nåt att hoppas på för att jag mår så väldigt dåligt.
Citera
2022-05-17, 09:39
Medlem
Roidberts avatar
Är dålig sexlust en vanlig biverkning av Nolvadex? Känner mig inte alls sugen just nu. Förra gången jag använde Nolvadex (2016) var jag singel och reflekterade därför inte över det.
Citera
2022-05-17, 18:15
Medlem
Behöver tips.
250mg var 5:e dag i 12 veckor.
Vad är rekommendation för pct?
Har tyvärr bara nolva o clomid.. hur ska man lägga doserna som bas?
Citera
2022-05-22, 16:16
Medlem
Roidberts avatar
Har några frågor om Clomid:

1. Hur länge kan man gå på Clomid utan uppehåll?
2. Om man lyckas höja sin spermamängd med Clomid och sedan kliver av, finns en risk att man blir nollad igen?
3. Kan Clomid sluta fungera om man använder det för länge?

Jag funderar nämligen på om det vore en bra eller dålig idé att gå på Clomid tills jag har skapat nästa barn. Vet inte när jag kommer att få möjlighet att försöka igen, men kanske blir först januari nästa år.
Citera
2022-05-22, 18:43
Medlem
Citat:
Har några frågor om Clomid:

1. Hur länge kan man gå på Clomid utan uppehåll?
2. Om man lyckas höja sin spermamängd med Clomid och sedan kliver av, finns en risk att man blir nollad igen?
3. Kan Clomid sluta fungera om man använder det för länge?

Jag funderar nämligen på om det vore en bra eller dålig idé att gå på Clomid tills jag har skapat nästa barn. Vet inte när jag kommer att få möjlighet att försöka igen, men kanske blir först januari nästa år.

Dave Palumbos pregnancy protocol
75 IU HMG (Human Menopausal Gonadotropin) every other day until pregnancy occurs.
2000 IU Human Chorionic Gonadotropin (HCG) every other day until pregnancy occurs.
50mg Clomid (clomiphene citrate) 2x a day until pregnancy occurs.

Problemet är att det kan vara svårt att få tag på HMG och är oftast dyrt.
Andra problemet är att det kan vara svårt att få tag på fungerande HCG. Tänk på att organon pregnyl HG är fejk. Har framkommit i vissa FUP och vigorous steve har själv råkat ut för det för inte så längesedan.

Best bet är väl generisk HCG från kina. Det går se om det är äkta med graviditetstest som man pissar på.
Citera
2022-05-27, 23:12
Medlem
Roidberts avatar
Har fått hem mitt Clomid nu. För att svara på inlägget ovan, verkar 100mg Clomid/dag vara för mycket. De flesta kör på 50mg varannan dag eller 50mg varje dag utifrån vad jag har läst.

Vad är bäst för fertilitet?

Redigering
Läste det här: https://txfertility.com/fertility-treatments/clomid-for-men/

"A man can over-respond to Clomid by making too much testosterone. Since this can decrease his sperm count, it is important to reassess the man’s hormone levels a few weeks after he begins taking the drug. If his level of testosterone is too high, he can take half of a pill every other day."

Lutar åt att jag delar tabletterna och kör 25mg/dag.
Senast redigerad av Roidbert 2022-05-27 kl. 23:16.
Citera
2022-06-05, 10:40
Medlem
Citat:
Har fått hem mitt Clomid nu. För att svara på inlägget ovan, verkar 100mg Clomid/dag vara för mycket. De flesta kör på 50mg varannan dag eller 50mg varje dag utifrån vad jag har läst.

Vad är bäst för fertilitet?

Redigering
Läste det här: https://txfertility.com/fertility-treatments/clomid-for-men/

"A man can over-respond to Clomid by making too much testosterone. Since this can decrease his sperm count, it is important to reassess the man’s hormone levels a few weeks after he begins taking the drug. If his level of testosterone is too high, he can take half of a pill every other day."

Lutar åt att jag delar tabletterna och kör 25mg/dag.

Märker du av något nu när du kör clomid? Psykiskt och fysiskt
Citera
2022-06-05, 16:37
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Märker du av något nu när du kör clomid? Psykiskt och fysiskt

Ingenting än så länge. Det är förmodligen för tidigt för att avgöra. Mår bra hursomhelst. Kör på 25mg/dag.

Jag kommer förmodligen att göra ett hormonprov (FSH, LH, Östrogen) innan jag gör ett spermaprov för övrigt.
Senast redigerad av Roidbert 2022-06-05 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in