Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-21, 16:56
  #39337
Avstängd
Enligt den viktiga infon ovan verkar Gretas föräldrar nu ha lämnat stiftelsens styrelse. Svante sa ju att han tänkte avgå. Detta innebär dock att stackars Greta får ännu mindre insyn i och ännu mindre påverkansmöjligheter på stiftelsen.

De större svårigheterna med att hon inte själv
är styrelsemedlem och än mindre är vice styrelseordförande verkar nu förstärkas och leder mycket lätt till att Greta blir ännu mera marginaliserad i stiftelsen!
2022-05-21, 17:36
  #39338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Enligt den viktiga infon ovan verkar Gretas föräldrar nu ha lämnat stiftelsens styrelse. Svante sa ju att han tänkte avgå. Detta innebär dock att stackars Greta får ännu mindre insyn i och ännu mindre påverkansmöjligheter på stiftelsen.

De större svårigheterna med att hon inte själv
är styrelsemedlem och än mindre är vice styrelseordförande verkar nu förstärkas och leder mycket lätt till att Greta blir ännu mera marginaliserad i stiftelsen!

Hur kan man ens få göra så.Det övergår mitt förstånd!! En stiftelse som bär hennes namn!!!!
Där hon inte har ett pip att säga till om!!!
Greta är vuxen och är väl den som ska vara ordförande( med lite hjälp i början av rätt person) Hon är ju inte omyndigförklarad.
Vad är det som pågår!!!!
2022-05-21, 19:39
  #39339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det skulle kunna vara så att det är lögnhals här i tråden som skapar trådsanningar som du spinner vidare på.

MidlifeMommy har helt rätt. Jag kollade nyss upp på Länsstyrelsen Stiftelser på nätet och dom namnen stämmer med det MidlifeMommy har skrivit. Malena Ernman och Svante Thunberg är inte kvar där längre. Gretas namn finns inte med
2022-05-21, 20:46
  #39340
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
MidlifeMommy har helt rätt. Jag kollade nyss upp på Länsstyrelsen Stiftelser på nätet och dom namnen stämmer med det MidlifeMommy har skrivit. Malena Ernman och Svante Thunberg är inte kvar där längre. Gretas namn finns inte med
Tindra Ninnis inlägg är helt korrekt. Har nu även kollat på Länsstyrelsens Stiftelser på nätet. Greta saknas verkligt egendomligt och mycket avvikande fortfarande som styrelseledamot i stiftelsen, som bär hennes namn!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-21 kl. 20:48.
2022-05-21, 22:36
  #39341
Avstängd
https://www.dn.se/varlden/michael-wi...pmote-i-davos/

Vi får se om Greta nu dyker upp i Davos, för att ta nya tag!
2022-05-21, 22:39
  #39342
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.dn.se/varlden/michael-wi...pmote-i-davos/

Vi får se om Greta nu återigen dyker upp i Davos, för att ta nya tag!

"Brytningen med Ryssland är ett hårt ekonomiskt slag mot Davos-mötet, som redan var drabbat av pandemin. En stor del av WEF:s väldiga budget på hundratals miljoner dollar har täckts av ryska storföretag och oligarker."

Det här kan även drabba ekonomiskt Greta och stiftelsen som bär hennes namn. Gulbenkianstiftelsen har ju stött Greta rejält, men stiftelsen som bär hennes eget namn kanske även har fått större bidrag från rika miljö- och klimatengagerade ryssar och ryska företag!?
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-21 kl. 22:57.
2022-05-21, 23:12
  #39343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Brytningen med Ryssland är ett hårt ekonomiskt slag mot Davos-mötet, som redan var drabbat av pandemin. En stor del av WEF:s väldiga budget på hundratals miljoner dollar har täckts av ryska storföretag och oligarker."

Det här kan även drabba ekonomiskt Greta och stiftelsen som bär hennes namn. Gulbenkianstiftelsen har ju stött Greta rejält, men stiftelsen som bär hennes eget namn kanske även har fått större bidrag från rika miljö- och klimatengagerade ryssar och ryska företag!?

Hej Inspiratoeren!

Ja, det var ju en intressant teori att ryska privatpersoner och företag stöder Gretas stiftelse. Varför inte?

Onda tungor spekulerar ju till och med i att Putins styre har stött miljörörelser runt om i världen med skrämselpropaganda om bl.à frakking och lockat till köp av rysk gas. Det är i alla fall uppenbart att Angela Merkel gick i fällan, något som Trump försökte varna för men bara blev hånad.

Jag tycker det är konstigt att medierna skriver så lite om vart pengarna från Gretas egen stiftelse tar vägen. Det var ju stora rubriker när den grundades. Som jag nämnde häromdagen så redovisades hennes donation till covidvaccin i april 2021 flera gånger men efter det ingenting.

I ljuset av att hon anklagas för att skänka pengar till indiska politiska grupperingar tror jag det vore bra för hennes egen skull att ha lite mer transparens.
2022-05-21, 23:39
  #39344
Avstängd
Lite mera Greta-nostalgi. En tre år gammal kortare intervju med Greta av Rolling Stones om hur allt började.

https://youtu.be/F8g0zmDvxRw
2022-05-22, 02:13
  #39345
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hej Inspiratoeren!

Ja, det var ju en intressant teori att ryska privatpersoner och företag stöder Gretas stiftelse. Varför inte?

Onda tungor spekulerar ju till och med i att Putins styre har stött miljörörelser runt om i världen med skrämselpropaganda om bl.à frakking och lockat till köp av rysk gas. Det är i alla fall uppenbart att Angela Merkel gick i fällan, något som Trump försökte varna för men bara blev hånad.

Jag tycker det är konstigt att medierna skriver så lite om vart pengarna från Gretas egen stiftelse tar vägen. Det var ju stora rubriker när den grundades. Som jag nämnde häromdagen så redovisades hennes donation till covidvaccin i april 2021 flera gånger men efter det ingenting.

I ljuset av att hon anklagas för att skänka pengar till indiska politiska grupperingar tror jag det vore bra för hennes egen skull att ha lite mer transparens.
Fast vad Greta väljer att berätta i tal och i skrift är upp till henne! Ingen har vittnesplikt gentemot journalister och det är Greta väl medveten om.

Än så länge är hon heller inte folkvald, och även om hon kanske blir det i framtiden, så kan hon även då säga, Inga kommentarer!

I en intervju nyligen svarade Greta på frågan om hon ville bli politiker i framtiden,
Ingen aning!

Greta har ju förut sagt, att man oftast inte vet vad man vill bli som ung! Så än verkar hon fundera mycket på hur hennes liv ska bli!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-22 kl. 02:21.
2022-05-22, 08:30
  #39346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Lite mera Greta-nostalgi. En tre år gammal kortare intervju med Greta av Rolling Stones om hur allt började.

https://youtu.be/F8g0zmDvxRw

Tack så mycket för alla nostalgitrippar

Hur allt började är nog känt för många till leda. Men var står ”allt” i dag?

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fast vad Greta väljer att berätta i tal och i skrift är upp till henne! Ingen har vittnesplikt gentemot journalister och det är Greta väl medveten om.

Än så länge är hon heller inte folkvald, och även om hon kanske blir det i framtiden, så kan hon även då säga, Inga kommentarer!

I en intervju nyligen svarade Greta på frågan om hon ville bli politiker i framtiden,
Ingen aning!

Greta har ju förut sagt, att man oftast inte vet vad man vill bli som ung! Så än verkar hon fundera mycket på hur hennes liv ska bli!

Det är självklart att Greta får säga hur mycket eller hur lite hon vill och har sin fulla rätt att svara ”inga kommentarer!” varje gång hon får en jobbig fråga. Frågan är vad det gör med förtroendet för henne och ytterst för organisationen som hon påstås ha skapat.

Jag tror att hon drar ner er andra i skiten genom att t.ex uttala sitt stöd för XR och BLM, som vanliga, hyggliga människor har kommit att avsky.

Klimatrörelsen får alltmer en rättmätig stämpel av att vara en aggressiv vänsterdito i stället för att det handlar om att ”rädda planeten” på demokratisk väg.

Vilken privatperson, ryss eller ej, vill betala pengar till Gretas stiftelse om det är oklart vart de kommer att ta vägen?

Kan du svara på frågan om var det i världen har blivit 1,1-1,2 varmare och därmed uppstått ett ”helvete” för befolkningen? Antar att ni får någon typ av undervisning av Greta också, hon som påstås kunna så mycket om klimatet.

Tills vidare tror jag att Greta helt enkelt bara ljög om att hon ”varje dag” pratar med stackars utsatta människor. Jag tror att hon ljög hela svenska folket rakt i ansiktet (de som orkar titta, det vill säga).

Det är en mycket allvarlig anklagelse från min sida men Greta har å andra sidan svajat med sanningen förr.

Den dagen journalisterna tar sitt uppdrag på allvar, den dagen blir det inte roligt att heta Greta eller vara F4F-medlem. Men Greta har kanske ändå stoppat undan pengar så att det räcker och blir över för henne själv, medan ni övriga kanske kan hitta nya kompisar hos Fältbiologerna.

Slutet gott, allting gott

Men det försvarar ändå inte all klimatångest och oro som ni har hamrat i stackars barn och ungdomar.
2022-05-22, 11:32
  #39347
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om hon tidigare hade oroat sig lite mer för befolkningsexplosionen så kanske hon kunnat oroa sig lite mindre för världssvälten nu.
Hur skulle hon ha åtgärdat befolkningsexplosionen? Har du några ideer?
2022-05-22, 11:37
  #39348
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Hur skulle hon ha åtgärdat befolkningsexplosionen? Har du några ideer?
Hon är aktivist. Hon skall ju peka på problemen.
Du ställer medvetet dumma frågor för att försöka tramsa bort diskussionen.

Rosling och många andra har försökt få oss att bortse från överbefolkningen.

Men de som styr henne kommer att använda överbefolkningen för ytterligare massinvandring, sannolikt motiverad av livsmedelsbrist, bl.a. pga krig och klimatförändring. Man anrikar "weapons of mass migration".

Det måste ske ett samarbete mellan nordliga och sydliga länder. Inte ett "krig" om gamla oförrätter, som Greta verkar betrakta situationen
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-22 kl. 11:51.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback