Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-19, 06:33
  #433
Avstängd
Skevsosses avatar
Som ungdomlig 40+ som upplevt Sovjet på 80-talet, förvånas jag ej. De som är för NATO är ofta gamla tanter, sossepack, journalist-pack och wallenbergare, dvs antingen indoktrinerade eller korrupta makthavare. Inte män som vill vara ifred och få ha Sverige ifred.
Citera
2022-05-21, 07:47
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Vet inte varför du trollar, men varken Islam eller Ryssland har startat några krig de senaste decennierna.
Vilka krig skulle det vara? Alla krig som "Islam" startar är alla startade och finansierade av USA/Isreal. Varenda krig I Mellanöstern sedan 70-talet är 100% USAs fel.
Vilka krig har Ryssland startat? Båda krigen i Ukraina, 2014 och 2022 är startade/fram provocerade av USA med stöd av Israel.
Hur man en vrider och vänder på det så leder alla krig tillbaka till USA.

Jag gillar USA som land och dess folk (en del av dom). Jag älskar möjligheterna USA ger. Men jag tänker inte sitta och låtsas som att dom inte är skyldiga till allt smuts dom sysslar med och därmed indirekt NATO.
Jag vet inte varför du är en av dessa Flashbackare som skriver "trollar" så fort du inte förstår, kanske har du jobbigt med läskunnigheten. Ditt påstående om att "varken islam eller Ryssland har startat krig de senaste decennierna" är okunnigt. Att USA och Israel ligger bakom alla krig är lika intelligent som att påstå att jorden är platt.

Ryssland har de senaste decennierna, det vill säga under Putin, valt att starta eller gå in i flera krig. Många av deras krig är lågintensiva militära insatser och sällan det fullskaliga erövringskrig som ryssarna nu för mot Ukraina. Lönnmord av oliktänkande är också en del i Putins krigstaktik. I sitt närområde är detta några exempel på ryska krig -Tjetjenien, Georgien, Krim, Donbas, Transnistrien, fortsättningen på inbördeskriget i Tadzjikistan, den ryskledda insatsen i Kazakstan.. Ryssland har dessutom valt att gå in i flera krig i Afrika där Mali och Centralafrikanska republiken är två exempel men det finns flera. I flera av de afrikanska insatserna har Ryssland oftast valt att anlita paramilitära miliser som exempelvis Wagnergruppen. Även insatsen i Syrien mot daesh valde Ryssland att ta initiativ till. Det tycker nog de flesta av oss var bra med det är dock ännu ett exempel på krig som Ryssland valt att föra.

Islam har inte startat några krig de senaste decennierna,, hade du otur när du tänkte där.. Jag skall bara nämna en bråkdel av alla krig där islam är ansvarigt. Samtliga de halvdussin inbördeskrig som kallas den arabiska våren, kriget i Jemen, Nigeria, Somalia, kriget i nordvästra Pakistan, Darfur och samtliga terrorkrig som förs i islams namn genom daesh, al-shabab, al-qaida, hizbolah, islamiska jihad, Jemaah Islamiah för att nämna några.

USA har gjort mycket skit de senaste decennierna men Ryssland och Islam är trots allt snäppet värre.
Citera
2022-05-21, 14:06
  #435
Medlem
H0mbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om det är någon som borde "tappa" rösträtten är det den som skriver "dem", men menar "de". Färsking.
Du har inge att komma me så du klagar på mitt språk. Runka till dn nu tönt.
Citera
2022-05-21, 15:09
  #436
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0mbre
Du har inge att komma me så du klagar på mitt språk. Runka till dn nu tönt.
Fortsätt förnedra dig bara. Go on!
Citera
2022-06-06, 12:08
  #437
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nej det är ju en bra fråga. Det är många år sedan jag kunde föreställa mig en ljus framtid i Sverige. Inte är det Putins allsmäktiga propagandamaskin, lurandes bakom varje hörn, som övertygat mig om det. Nej det är samma horor som nu arbetar febrilt för att sälja in NATO. I hela mitt vuxna liv har jag fått höra att Sverige inte är mitt land, det är alla andras, jag ska bara betala skatt för att de andra ska ha det gott. Nu vill de att jag ska gå och dö i ett krig som inte har med mig att göra. Nej tack.

Fullständigt klockren analys.
Amen
Citera
2022-08-07, 19:35
  #438
Medlem
Förvånar inte mig ett dugg. Allt som skyddar islamisterna.
Citera
2022-08-08, 10:28
  #439
Medlem
Felstavarens avatar
Knappast ett sundhetstecken va? Det här är gruppen som ägnar sig mest åt fylleri, våld och annan random småbrottslighet just på grund av att de inte har ett fullutvecklat konsekvenstänk ännu. Det är dessa som får absolut sämst villkor hos försäkringsbolagen när de köpt en bil eller motorcykel. Unga män mellan 18-23 är marginellt mer vettiga än gruppen downs-syndromare.

Vilket i sin tur medför att jag tycker att det är väldigt konstigt att man skickar sådana spolingar ut i krig. Jag hade aldrig velat lägga mitt liv i händerna på en finnig 19-årig zoomer.
Citera
2023-02-28, 19:16
  #440
Medlem
SithMasters avatar
Nämen så förvånande. Söndercurlade svenska genderfluid millennials är tveksamma till att vara med och försvara sitt land. Dessa måste vi lyssna på ..
Citera
2023-02-28, 19:37
  #441
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det är väl bra att gå med i NATO. Händer det något i Sverige kommer turkarna och försvarar oss.
Citera
2023-05-14, 21:05
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är väl bra att gå med i NATO. Händer det något i Sverige kommer turkarna och försvarar oss.

"Sverige behöver som kommande Natomedlem ha rörliga och flexibla styrkor som snabbt kan sättas in för att stötta Natoländer där det behövs, enligt Natos chef för försvarsplanering, Jörg See."

https://sverigesradio.se/artikel/nat...t-kan-anvandas

vi får nog även kalla in veganerna?
Citera
2023-05-14, 21:10
  #443
Medlem
olasvenssons avatar
Helt onödigt att gå med i Nato. Bättre att Sverige, Norge och Finland har ett gemensamt försvar.

Sverige och Finland har smarta ingenjörer och Norge har pengarna.
Citera
2023-05-15, 20:15
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Jag vet inte varför du är en av dessa Flashbackare som skriver "trollar" så fort du inte förstår, kanske har du jobbigt med läskunnigheten. Ditt påstående om att "varken islam eller Ryssland har startat krig de senaste decennierna" är okunnigt. Att USA och Israel ligger bakom alla krig är lika intelligent som att påstå att jorden är platt.

Ryssland har de senaste decennierna, det vill säga under Putin, valt att starta eller gå in i flera krig. Många av deras krig är lågintensiva militära insatser och sällan det fullskaliga erövringskrig som ryssarna nu för mot Ukraina. Lönnmord av oliktänkande är också en del i Putins krigstaktik. I sitt närområde är detta några exempel på ryska krig -Tjetjenien, Georgien, Krim, Donbas, Transnistrien, fortsättningen på inbördeskriget i Tadzjikistan, den ryskledda insatsen i Kazakstan.. Ryssland har dessutom valt att gå in i flera krig i Afrika där Mali och Centralafrikanska republiken är två exempel men det finns flera. I flera av de afrikanska insatserna har Ryssland oftast valt att anlita paramilitära miliser som exempelvis Wagnergruppen. Även insatsen i Syrien mot daesh valde Ryssland att ta initiativ till. Det tycker nog de flesta av oss var bra med det är dock ännu ett exempel på krig som Ryssland valt att föra.

Islam har inte startat några krig de senaste decennierna,, hade du otur när du tänkte där.. Jag skall bara nämna en bråkdel av alla krig där islam är ansvarigt. Samtliga de halvdussin inbördeskrig som kallas den arabiska våren, kriget i Jemen, Nigeria, Somalia, kriget i nordvästra Pakistan, Darfur och samtliga terrorkrig som förs i islams namn genom daesh, al-shabab, al-qaida, hizbolah, islamiska jihad, Jemaah Islamiah för att nämna några.

USA har gjort mycket skit de senaste decennierna men Ryssland och Islam är trots allt snäppet värre.

Putin hade inget intresse att slåss mot Daesh i Syrien, Ryssland hjälpte Al Assad och Erdogan att slåss mot YPG, detta krig var helt enkelt övning för Ukraina insatsen, det Ryssland gjorde i Syrien gör dom idag i Ukraina, samma slags krigföring, men långt mer förlorar dom än vad de gjorde i Syrien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback