2022-05-19, 12:33
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Många inne nu som kallar svenskar för svennar och verkar brinna av ett hat mot Sverige, men som ändå bor här och lärt sig skriva i Sverige.

Är det när ni inte eldar upp polisbilar och kastar sten på ambulanser ni är inne och härjar i Ukrainakrigstrådarna?

Så mycket skit som östs över Turkiet och turkar i allmänhet här i tråden, det är efterblivna pedofil araber (dom är inte ens araber) getknullare, som inte kan något eller tillfört något alls till världen någonsin, osv. jämfört mot Sverige som är bäst på allt.

Så kan jag förstå att några kanske tagit illa upp och är skadeglada nu.

Uppskruvade tonläget hjälper ingen och gör att det blir så här tyvärr.
Senast redigerad av doncroce 2022-05-19 kl. 12:36.
Citera
2022-05-19, 12:34
Medlem
Första gången jag är glad över en turk. Bra att vi inte kommer med. I övrigt får man gå tillbaka till 70-talsdängan: Dränk turkarna i Östersjön så finnarna kan gå hem.
Citera
2022-05-19, 12:35
Medlem
Äh, ni tänker fel. Turkiet har bara vänskapligt öppnat dialogen. Vi måste prata deras stenåldersspråk.

Maggan bör slå näven i bordet och kräva Konstantinopel tillbaka under kristen fana - annars faller bomberna.

Sen enas de över en kopp kaffe om att någon bild med Biden kan det inte bli men Juholt blir minst lika bra.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Det är förvånande. Kanske beror på kognitiv dissonans. De själva har rötterna från gigantiska länder, med tusenåriga kulturer, men som idag är efterblivna soptippar utan ens hopp om förbättring.

Men lilla lilla Sverige har bidragit med ofantligt mycket till hela mänskligheten på bara 100 år....
Skit i hatet mot Sverige från andra folk bosatta här. Vi pursvenskar som är emot Nato-anslutning och följer det turkiska rävspelet med roat intresse finns ju också. Vi hatar inte Sverige och svenskarna — tvärtom. Just därför ska Sverige stå utanför Nato.
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ingen inser något, det har de vetat hela tiden. Blir inte förvånad om svenska medier snart "upptäcker" om de mödrarna i Diyarbakir vars barn har blivit kidnappade av PKK, alla terroroffer i Turkiet pga våldsbejakande kurdnationalister, barnsoldater, knarkhandeln i Swe etc. etc....

"Vi måste diskutera det här problemet...."

Haha! Vilken twist det vore.
Citera
2022-05-19, 12:36
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den som orkar kan spara ditt inlägg och se hur väl det kommer åldras.

’Ditt’ svenneland och ’vår’ alliansfrihet? Hur ska du ha det? Verkar som du vill äta kakan och ändå ha den kvar.
Hur länge ska du spara? Tills om 20 år när erdogan är död och pridevänstern styr turkiet och accepterar svensk ansökan?
Citera
2022-05-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är nog mest skadeglada ryssar och serber

Det är därför inte ryssarna ser oss som ett hot antar jag.

Gissar att Putin vet att Erdogan säger nej.

Synd, att vi inte får vara med i Nato.

De flesta terrorgrupper uppstår i mellanöstern. Det är därifrån problematiken framför allt kommer
Citera
2022-05-19, 12:37
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ni svarar aldrig på frågan som många ställer till användare som dig.

Ingen tvingar dig att bo i Sverige om det inte passar er.

Jag utgår från att ni faktiskt bor i Sverige då ni skriver på ett svenskt forum.

Det skulle vara en vinst för Sverige att slippa turkar som dig. Tyvärr överväger ofta bidrag framför ens stolthet.
Varför kommer ni alltid med samma argument

”Meeen åååk heeeem dåååååå”
Citera
2022-05-19, 12:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är därför inte ryssarna ser oss som ett hot antar jag.

Gissar att Putin vet att Erdogan säger nej.

Synd, att vi inte får vara med i Nato.

De flesta terrorgrupper uppstår i mellanöstern. Det är därifrån problematiken framför allt kommer.
Jag är övertygad om att Putin visste om att Erdogan skulle säga nej långt innan det blev officiellt.

Det finns ingen mening med att Putin hotar Sverige om han ändå vet att våran ansökan till NATO kommer fallera.

Det är inte för inte som Ryssland dom senaste dagarna varit hårda mot Finland, förmodligen för att Erdogan kommer ha svårare att motivera ett nej till Finland.
Citera
2022-05-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Erdogan bryr sig inte om sanktioner lika lite som putin om det trots allt handlar om landets säkerhet.

Tvivlar jag på. Snacket om landets säkerhet är bara politisk teater.
Citera
2022-05-19, 12:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så mycket skit som östs över Turkiet och turkar i allmänhet här i tråden, det är efterblivna pedofil araber (dom är inte ens araber) getknullare, som inte kan något eller tillfört något alls till världen någonsin, osv. jämfört mot Sverige som är bäst på allt.

Så kan jag förstå att några kanske tagit illa upp och är skadeglada nu.

Uppskruvade tonläget hjälper ingen och gör att det blir så här tyvärr.

Framförallt är det ju bara positioneringar inför förhandlingar som sker.
Citera
2022-05-19, 12:42
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Det är inte vi som gör det. Det är svenska politiker. Du måste väl ändå förstå att många svenskar inte alls bryr sig om kurderna eller vill djävlas med Turkiet, vi vill bara leva i fred vilket ju NATO handlar om.

Om du avskyr svenska politiker så finns det många svenskar som gör samma sak. Så det är mot politikerna, inte vanliga svenskar, du bör rikta din vrede.

För övrigt så står jag på Turkiets sida här, tycker det är bra att Sverige möter hinder nu.

Är det bra för att du gillar Erdogan eller hatar NATO? För mig är det uppenbart att detta är inrikespolitiska frågor i Turkiet.

Rent principiellt kan man tycka att man ska kunna sälja vapen till varandra även i fredstid om man ingår i samma försvarsallians. Annars är alternativet att man inte bör ingå i alliansen. Så jag ger Erdogan rätt på den punkten. Däremot är det moraliskt tveksamt om Turkiet ska vara medlemmar i NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in