2022-05-19, 01:01
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Varför nickar du inte något i stil med Ivan Grozny istället din smutsiga ryssmongol?
Tiden då ni kunde diktera något är slut.
Dessutom kommer förr eller senare väst reagerar på ert utnyttjande av demokratins svaga punkter.
Att Erdogan är putins knähund är uppenbart och onekligen samarbetar ni med Grå vargarna i Sverige.

Tack vare NATO-negrer som dig kommer Sverige att bli Erdogans personliga bordell.

Det lika bra han lägger till det kravet på hans lista när han ändå är på g.
Citera
2022-05-19, 01:08
Medlem
Kretexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Saxat ifrån Washington Post:
Menendez noted that the maneuver was coming as Turkey is seeking to purchase dozens of new F-16 fighter jets, a sale that would require Biden administration and congressional approval. “I hope the administration is noticing it as they’re considering F-16s,” he said. “You should be telling Erdogan you’ve got to act in a different way if you want consideration for anything.”

Sen. Thom Tillis (R-N.C.), a co-chair of the Senate’s NATO observer group, said, “I think it ultimately gets resolved.” He noted that while the United States has “any number of levers” to compel Turkey’s cooperation, “I don’t want to escalate it to that point.”

Precis.

Äntligen något vettigt i tråden istället för shitposts från Yasko, OliverCromwell, doncroce, et al.
Senast redigerad av Kretex 2022-05-19 kl. 01:11.
Citera
2022-05-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ann Linde var i möte med SDC:s representant så tidigt som Oktober 2019.
Det turkarna inte gillade var att hon valde att kritisera den turkiska offensiven gentemot kruderna, som ju kastade ut Daesh/ISIS från norra Syrien, vilket Linde och svenska folket uppskattade:
https://twitter.com/annlinde/status/1184506179357171712
Ända sedan dess verkar turkarna se Ann Linde som något av en statsfiende, och det är troligtvis anledningen till varför vi ser en så hätsk retorik från AKP nu som de kan sätta dit svenskarna p.g.a. NATO-ansökningen.

Mig veterligen har inga pengar lovats till kurderna från Ann Linde personligen, kom ihåg att detta då skulle vara ministerstyre och strida mot svensk lag.
Att Sverige däremot gett pengar till hjälporganisationer som är/varit aktiva i Syrien har vi ju redan gått igenom.

Ann har aldrig varit så kåtnöjd som den dagen då S beslutade sig för att verka för ett NATO-medlemskap. Nu börjar det bli andra tongångar. Helt knastertorrt och buttra miner. Tuktad av turken och får nog krypa till korset och ställa upp på ett tete a tete med spjuven Erdogan om det ska bli nåt medlemskap. Hoppas hon börjar krångla ändå och vi slipper odemokratiska NATO.
Citera
2022-05-19, 01:12
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kretex
Precis.

Äntligen något vettigt i tråden istället för shitposts från Yasko, OliverCromwell, doncroce, et al. Fattar inte varför ni sitter här och skriver när ni saknar grundläggande förståelse inom geopolitik.
Grekland har också en F 35 affär på gång.
Citera
2022-05-19, 01:17
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Ann har aldrig varit så kåtnöjd som den dagen då S beslutade sig för att verka för ett NATO-medlemskap. Nu börjar det bli andra tongångar. Helt knastertorrt och buttra miner. Tuktad av turken och får nog krypa till korset och ställa upp på ett tete a tete med spjuven Erdogan om det ska bli nåt medlemskap. Hoppas hon börjar krångla ändå och vi slipper odemokratiska NATO.

Man kan alltid hoppas, även om det inte är särskilt sannolikt tyvärr.

Skulle NATO misslyckas få med sig Finland och Sverige med på båten skulle det bli ett gigantisk PR-katastrof för Biden och Stoltenberg och Putin skulle skratta hela vägen till banken. Detta kan vakren Bryssel eller Washington acceptera.

Därför är det just nu mer sannolikt att Erdogan får precis allt han vill.

Det är bara för svenskarna att dra ner brallorna inför turken. Det är den vägen våra psykotiska ledare har valt.
Citera
2022-05-19, 01:18
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kretex
Precis.
Äntligen något vettigt i tråden istället för shitposts från Yasko, OliverCromwell, doncroce, et al. Fattar inte varför ni sitter här och skriver när ni saknar grundläggande förståelse inom geopolitik.

Det är ett öppet forum, har du bättre grundläggande förståelse om ämnet får du gärna rätta mig istället för att hacka på mig i en kommentar till en washingpost artikel.
Väl mött!
Citera
2022-05-19, 01:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spektakletsplats
HAHAHHA vad du är ute och cyklar då. Men förklara gärna vad du menar....... Fattar Finland helt med tanke på vad Ryssland gjort mot dem.

Du är en fan av den Socialliberala Vidvinkelklubben ser jag. Hur tycker du att det går?

Den finländska nationalismen har alltid legat mig varmt om hjärtan, det var den andan som bar Finland under WWII, dem slickade inte någons röv! Allra minst Hitlers.
Det var den andan som gjorde Finland rikt och framgångsrikt.

Det är med en sorg hur jag ser att kackerlackorna har rest sig åter. Det bakvända och falska språket om frihet och humanism vilket betyder förtryck, splittring och våld.
Två ansikten ett här och ett annat tex i Ukraina med Banderiterna/Azov/Nazismen, en cynisk utnyttjan av utsatta länder och folk.
Samtidigt med det så splittras det egna landet där den förmenade eliten kackerlackorna säljer ut landet för det större målet, ett block en överstat, ooo glans o ära!

Att det går åt helvete med den saken, det märks redan nu ifrån länder inom NATO som vet hur det ligger till. Att dem är absolut inte sedda som likar och här är jag snäll, vad ska vi göra med Kroatien och kroaterna? Nuka dem? Sparka ut dem ur NATO?
Att Turkiet ska väck det står redan som satt.

Dem i de sk skitländerna utan betydelse kan detta mycket väl och att dem har nu börjat att lägga korten på bordet.

Synd är att Finland har satt sig i skiten.
Det kan komma till att kosta landet dyrt.
Citera
2022-05-19, 01:25
Medlem
Jäklar vad Åkesson skulle kunna hugga men han håller tillbaka för att det ligger i nationens intresse.
Citera
2022-05-19, 01:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den där fittan Johan Pehrson står nu på TV och försvarar NATO-ansökningen och att Sveriges utrikes- och säkerhetspolitik nu ska styras från Ankara.

Samma idiot som i senaste TV debatt jämförde NATO-ansökningen med en "brandförsäkring".

Men fittan hade fan ingenting att komma med mot Nooshi Dadgostar som förutspådde precis det som alla kunde se från långt håll.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dadgostar-vi-forsatter-oss-i-ett-beroendeforhallande

Få se om uttalandet "det är lite grus i maskineriet" av Johan Pehrson kommer åldras väl.
Citera
2022-05-19, 01:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
En sanning med modifikation. Under ryska revolutionen så bröt sig Finland lös. Men krig följde då inklusive vinterkriget och så 2VK. Även om 1939 var ett jävla bra år för Finland och "den vita döden" gav några bra memes. Så är det ett faktum att Ryssland vann både vinterkriget och senare 2VK. Men den detaljen brukar finnarna glömma i all romantiserande.

Efter 2VK var överenskommelsen att Finland ska finlandiseras (vara neutral), i utbyte skulle ryssarna alltså låta dem få existera. Det kontrakt från 1948 förlängdes efter kalla kriget 1993.

Nu väljer finnarna att bryta mot kontraktet som ursprungligen hindrade dem från att återigen få storstryk av ryssarna och helt omvandlas till ytterligare en Oblast i Federationen. Nu får vi se hur smart det här draget var av ärthjärnorna som styr Finland. Det räcker med att någon Neo-Con/Neo-Lib i Washington får för sig något så kommer Finland att vinna nästa Eurovision ska du se.

Ja så var det men att Finland skapade sig självt med endast hugade spekulanter för en huggsexa i kring sig.
Dem vita i Finland fick hjälp av den tyska Jägarrörelsen/Frikåren men att den i sig opererade ej längre under Tyskland och att dem drog sedan sig till Baltikum och förde sig där helt på egen hand med sina egna ledare osv.

Nej det sista vill jag inte se och att jag är inte helt så säker på att det styrs ur USA.
Det går in ifrån båda ändarna så att kopplar det gör det men jag tror inte att dem i den europeiska grenen gillar USA och att motparten i USA ser enbart till att tjäna så mycket som möjligt på vart drag.
Vi är smuts för dem och att dem är en elit.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2022-05-19 kl. 01:48.
Citera
2022-05-19, 01:44
Medlem
Kretexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Grekland har också en F 35 affär på gång.
Ja, men de är inte i positionen att göra den här typen av manöver.

Erdogan gör även detta av inrikespolitiska skäl. Även om en stor andel av populationen i Turkiet avskyr Erdogan så står väldigt många bakom denna blockering. PKK och YPG är minst sagt impopulära i Turkiet.

Poängen jag ville framföra var att Erdogan inte är särskilt brydd om punkterna på den officiella kravlistan av något annat skäl än att vädja till sin väljare. Övriga deltagare överanalyserar kraven. Den riktiga förhandlingen är riktad mot USA och inte Sverige - vi är bara ett förhandlingsobjekt.

Det är i alla fall min bild.
Senast redigerad av Kretex 2022-05-19 kl. 01:49.
Citera
2022-05-19, 01:47
Medlem
Kretexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det är ett öppet forum, har du bättre grundläggande förståelse om ämnet får du gärna rätta mig istället för att hacka på mig i en kommentar till en washingpost artikel.
Väl mött!

Ni överanalyserar kravlistan. Den riktiga förhandlingen är inte med Sverige utan med USA - vi är ett förhandlingsobjekt. Syftet med kraven är att vädja till inhemska väljare samt att föranleda den riktiga förhandligen.
Senast redigerad av Kretex 2022-05-19 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in