2022-05-18, 21:30
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Svängdörrarna öppnades redan på 90-talet.
Vidöppna redan på Olofs tid. Men då med en väsentligt mindre stökig omvärld.
Citera
2022-05-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Om du läser ”avtalet” mellan Sverige och Storbritannien så står det i det finstilta; ”detta är endast ett politiskt papper och är ej bindande enligt lag”.

Att Storbritannien skulle hjälpa till militärt kan du nog glömma. De lovade även att skydda Polen innan andra världskriget. Se hur det gick med det.
Du kan ha rätt men britter är ett konstigt släkte som ger sig in på den ena vådliga färden efter den andra. Så jag fortsätter att tro på att vi är i detta tillsammans med tepåsarna. Och då menar jag personligen. Jag är beredd att med min kropp försvara detta patetiska wokeland Sverige. Hur är det med dig? Eller är du för upptagen med din mobilmasturbator?
Citera
2022-05-18, 21:38
Medlem
Det skulle bli en win-win om vi lämnar ut dom som Turkiet önskar.
Citera
2022-05-18, 21:40
Medlem
Africagonzos avatar
Nu blir Kakabaveh besviken om YPG inte får sina miljarder som Magdalena lovade när hon köpte hennes röst.

Turkiets ambassadör i Sverige säger att huvudorsaken till att Turkiet motsätter sig svenskt medlemskap i Nato är att Sverige bör bryta sina kontakter med organisationen YPG som är terrorstämplad av Turkiet.

https://www.svd.se/a/348E8P/amine-kakabaveh-det-ar-mig-erdogan-syftar-pa
https://www.trtworld.com/turkey/t%C3%BCrkiye-s-evidence-shows-sweden-supplies-weapons-to-pkk-terror-outfit-57238
https://swedishkurd.wordpress.com/2021/11/25/kakabaveh-s/
Citera
2022-05-18, 21:45
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Svängdörrarna öppnades redan på 90-talet.

Sveriges riksdag inom 50 år kommer bestå av till största del muslimer, negrer och folk som innerligt hatar den svenska kulturen. Det enda bra med det är att bögar, feminister och öppna era hjärtan folk blir dom första att skjutas av offentligt på våra gator och torg.
Just sayin.
Citera
2022-05-18, 21:47
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinar
Nu har även Kroatien sagt nej till Svensk medlemsskap i NATO, om inte sossarna avgår och säger förlåt till Ryssland så kommer vi alla att gå Ryska språkkurs snart.
Nej det har de inte. Deras presidents åsikt är inte något nytt överhuvudtaget, han har sagt det ända sedan det började komma på tal. Och den åsikten delas inte av deras regering.
Citera
2022-05-18, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Schysst utsikt över Östersjön lär ligga högt upp på USA’s önskelista. Blanda in Finland i kortleken så får de även roddavstånd till Sankt Petersburg.

Ja Gotland vill Nato åt likaväl eftertraktat för Ryssland. Men också Finsk gränsen till Ryssland. Det finns få vägar in till Finland från Ryssland som Nato vill ha kontroll över.
Citera
2022-05-18, 21:49
Medlem
Rapport1700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad finns det i Sverige som USA vill ha egentligen? En marknad för ett hundratal F-35 och luftvärn av olika slag.
Nato baser såklart och med det missilsköldar mot ryssland, sälja råvaror som vi annars importerar från ryssland, öka sin egna makt för att bibehålla sin världsordning
Citera
2022-05-18, 21:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det är din åsikt, och nu säger Ryssland att de kommer att anfalla finland militärt.

Okey, du är nyreggad här men måste varje inlägg du skriver utstråla djup okunnighet gränsande till idioti?
Citera
2022-05-18, 21:55
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Det är din åsikt, och nu säger Ryssland att de kommer att anfalla finland militärt.
Eh nej det är inte min åsikt. Det är Kroatiens åsikt att de tänker stödja Sverige och Finlands ansökan. Deras president däremot är av en annan åsikt, men det är ju inte hans sak att bestämma.
Citera
2022-05-18, 21:56
Medlem
Citat:

Bäst att vi slänga finnen framför bussen.. hjälper vi dem militärt står vi nakna när ryssen kommer till oss..
Citera
2022-05-18, 21:59
Medlem
Win-win om du frågar mig, antingen torskar vi chansen att få USA's korvfingrar uppkörda i dajmen och bli förvandlade till deras lilla blågula strumpdocka eller så blir vi åtminstone av med några raketforskare på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in