2022-05-18, 17:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Är fetisch värre än BDSM?
Jag har ställt frågan på andra sajter men bara fått svar såsom "BDSM är en fetisch" eller "det finns ingen kink-värld" eller "öh, vad menar du med 'värre' ? Insinuerar du att det är något som är fel med det'?"

Alla dessa är olika typer av härskartekniker som avser att få mig att känna skuld för att ens ha ställt den frågan. Men när jag sen tänkte efter, så undrade jag om det verkligen finns ett mer värdeneutralt sätt att ställa den frågan; vilket det inte finns. Värre: Mer skandalöst, uppseendeväckande, provocerande, suggestivt, obscent. Och det går givetvis inte att people pleasea precis varenda kotte när en definition ska göras. Att sätta sig emot det är att förneka att det ens går att lägga värde i något. Tråden handlar liksom om fetischers 'rykte' för att va lite mer våghalsiga och göra lite värre, sjukare grejer.

Fetisch: Attraktion till objekt, kroppsdelar eller olika företeelser.
BDSM: Dominans och lydnad under olika former, Slav/Ägare etc.

Jag vill helt enkelt bara veta för jag är nyfiken. Vilket är 'värre' av fetisch eller BDSM?
Jag har hört att fetisch ska vara mer som en längre skala där det går från väldigt mjuka, oskyldiga saker där rätt många befinner sig till mer extreme grövre saker. BDSM däremot har jag hört ska vara mer som ett färdigt paket inboxat där allt är vad det är.
Citera
2022-05-18, 17:45
Avstängd
Din fixering vid BDSM ÄR en fetisch.
Din fetisch, slappna av.
Ingen fetisch är värre än någon annan, väl?
Sedan att leva ut sin sjukdom, och samtidigt göra något olagligt, det är bajs.
Också en fetisch - att göra något olagligt, som att sätta på en get - även om den är het - och SAMTIDIGT daska den i rumpan.
Jag betackar mig - du betäcker.
Citera
2022-05-18, 18:25
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Din fixering vid BDSM ÄR en fetisch.
Din fetisch, slappna av.
Ingen fetisch är värre än någon annan, väl?
Sedan att leva ut sin sjukdom, och samtidigt göra något olagligt, det är bajs.
Också en fetisch - att göra något olagligt, som att sätta på en get - även om den är het - och SAMTIDIGT daska den i rumpan.
Jag betackar mig - du betäcker.
Exakt det svaret som ja inte ville ha.
Ja ställer en Ja/Nej-fråga och eftersöker ett sådant svar.
Vad är ett lämpligare sätt att i ett ord beskriva det med ett annat ord än 'värre' enligt dig?
Citera
2022-05-18, 18:25
Medlem
Idumeas avatar
Folk tycker nog att det är en dum fråga eftersom svaret är att det beror på.
En blöjfetisch får väl anses vara "värre" än lite svennigt 50-shades BDSM och ett 24/7 TPE-förhållande måste ses som mer uppseendeväckande än en fotfetisch.
Citera
2022-05-18, 18:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
En blöjfetisch får väl anses vara "värre" än lite svennigt 50-shades BDSM och ett 24/7 TPE-förhållande måste ses som mer uppseendeväckande än en fotfetisch.
Bara om man gör en sån relativisering som du gör och övertänker det hela.
BDSM och fetisch i sin helhet, svart på vitt, inga gråzoner.
Citera
2022-05-18, 18:34
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Bara om man gör en sån relativisering som du gör och övertänker det hela.
BDSM och fetisch i sin helhet, svart på vitt, inga gråzoner.

Jag förstår inte alls vad du menar nu ärligt talat.
Citera
2022-05-18, 19:49
Bannlyst
Citat:

Vad är det så hemskt att går i en blöja? En snabb undersökning inom område, så verka finns olika sorter av blöjfetish en del som vill var Adult Baby och en del som bara vill ha en blöja på sej.

Adult baby , kan jag tänka mej anses vara stöttade om man lever ut den med hela paktet, napp och sparkdräkt. Ändå ganska oskydlig , så länge det inte rör riktiga barn eller skada andra.
Citera
2022-05-18, 20:01
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vad är det så hemskt att går i en blöja? En snabb undersökning inom område, så verka finns olika sorter av blöjfetish en del som vill var Adult Baby och en del som bara vill ha en blöja på sej.

Adult baby , kan jag tänka mej anses vara stöttade om man lever ut den med hela paktet, napp och sparkdräkt. Ändå ganska oskydlig , så länge det inte rör riktiga barn eller skada andra.
Precis Men de e ju inte något dåligt med 'the bad' i det, de finns ju också något spännande i att provocera vissa kan bara inte tänka längre än näsan räcker.
Citera
2022-05-18, 22:47
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Jag vill helt enkelt bara veta för jag är nyfiken. Vilket är 'värre' av fetisch eller BDSM?
Hur långt är ett snöre? Det är en vettigare fråga, eftersom vi alla vet att ett snöre har en längd.

Vilket är 'värre' av fetisch eller BDSM? Är en något mer knepig fråga. Vad menar du med 'värre' till och börja med? Lite skuld i begreppet, sex är syndigt och dåligt men hur dåligt? Mer skandalöst, uppseendeväckande, provocerande, suggestivt, obscent som du säger. Behöver väl inte vara något av detta, men det kanske beror på ens uppväxt. Är du katolik?

Sen som sagt, vilken fetisch och vilken variant av BDSM?

Vill autisten i dig pressa in mitt svar i fetisch värre eller BDSM värre så är BDSM värre. Nöjd?
Citera
2022-05-19, 02:47
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Jag bryr mig inte om vad folk går igång på. Menar bara att det är nåt som folk i allmänhet tycker är konstigt.
Citera
2022-05-19, 03:51
Bannlyst
Citat:
Jag bryr mig inte om vad folk går igång på. Menar bara att det är nåt som folk i allmänhet tycker är konstigt.

Absolut är det väl konstig. Då är konstigare att folk byter kön ..
Citera
2022-05-19, 03:54
Bannlyst
Citat:
Precis Men de e ju inte något dåligt med 'the bad' i det, de finns ju också något spännande i att provocera vissa kan bara inte tänka längre än näsan räcker.

Absolut! Men det kanske är lite provocerade, att springa runt med blöj på badstrand och leka adult baby ibland vanliga barn familjer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in