• 1
  • 2
2022-05-16, 14:37
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
S ville att det inte ska vara en valfråga. Det har blivit en valfråga. Även om vi lämnar in ansökan nu så kommer det inte att vara dagens riksdags uppsättning som skriver på avtalet. Vi kommer att ha ett val emellan, så om svenskarna inte vill gå med så finns det fortfarande möjlighet att tacka nej. (Om vi kommer så långt)

Jag tror också Turkiet kommer dra ut på vår ansökan. De har väl val i höst? Att Erdogan hotar med att veto vår ansökan blir ett billigt sätt för honom att vinna poäng hos deras befolkning. Det kommer säkert tar minst 6 månader tills allt är klart så vi kan räknar med att NATO kommer bli en valfråga. Vänsterpartiet och MP har ett gyllene läge.
Citera
2022-05-16, 20:10
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Sandnegrerna i Turkiet har ju lärt sig nu att Sverige är ett naivt land som går att utnyttja.

Fuckar dom med oss nu så vet dom att dom via utpressning kan suga några miljarder från skattebetalarna.

Ni globalisthatare och konspiratorsteoretiker ger er fan aldrig.
Jaha. Så jag är en konsperationsteoretiker nu minsann för att jag har en nyanserad bild av verkligheten. Och se på fan, jag hade visst rätt angående att det inte ens är säkert att vi blir insläppta i NATO. Turkiet säger nej. Mina inlägg går från klarhet till klarhet.
Citera
2022-05-18, 13:40
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Jaha. Så jag är en konsperationsteoretiker nu minsann för att jag har en nyanserad bild av verkligheten. Och se på fan, jag hade visst rätt angående att det inte ens är säkert att vi blir insläppta i NATO. Turkiet säger nej. Mina inlägg går från klarhet till klarhet.

Turkiet kommer säga nej för Sverige kan inte tillmötesgå deras krav. Att få dem tillmötes skulle tillintetgöra Sveriges självbild som moraliskt överlägsen humanitär stormakt. Om man inte hittar nåt sätt att rentvå sig själv under valprocessen. Kanske börja hitta på att kurder är terrorister. Rent av plantera kurder på terroristaltioner. Som psykopat är valen många.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback