Den brittiska regeringen har väl tidigare sagt att den inte vill avgöra ärendet. Det tolkar jag som att JA
tyvärr kommer att bli utlämnad. Ingen går mot USA, allra minst Storbritannien (skulle jag tro). Men inget är säkert i detta trista fall. (Jag sympatiserar inte med hela hans agerande, men det är en lång historia jag inte vill gå in på nu.) Han måste släppas nu.
Ett pågående krig mot ryssen försämrar ytterligare oddsen för frisläppande, tyvärr.
Detta är tyvärr stöd från "fel" håll, (dec förra året), likaså hur han hjälpte Snowden till Ryssland
Citat:
West’s actions towards Assange ‘cannibalism’ — Russian Foreign Ministry spokeswoman
It’s about the annihilation of an individual, revenge for his stance, for his courage and for the fact that he deemed it necessary to share with the world some crucial information that shed light on the lies and deceit committed by a number of states, Maria Zakharova pointed out
https://tass.com/world/1376171
T.o.m. bookmakers verkar ha glömt honom. Paddypower hade 250/1 på att han skulle lämna ambassaden med jetpack och bara 1.03 på att han skulle lämna ambassaden innan "Netflixmördaren" Avery släpps. Nu gissar jag att oddsen för frisläppnade är dåliga. Men som sagt, inget är säkert i detta märkliga och trista fall.