Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-17, 06:21
  #25
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
NATO fanns inte då och tyskarna dog inte heller för att skydda Finland. De dog för Tredje Riket och när det var på väg att förloras så plundrade, dödade och våldtog tyskarna i norra Finland före sin reträtt tillbaks till Tyskland. Det var också en del av 2nd ww.

Fel, fel! Tyskarna våldtog aldrig. Det var kommunisterna som våldtog.
Citera
2022-05-17, 08:11
  #26
Medlem
Treantprotectors avatar
Nej, jag är smart nog som inte mönstrade.

Ni andra kan kriga för min säkerhet, själv drar jag om det blir för farligt.
Citera
2022-05-17, 08:23
  #27
Medlem
Ni vet att Danmark, Norge och Island är med? Kanske kan kolla på det istället för att dra det ur röven?

Dör det isländska 18 åringar i drivor i främmande land?
Citera
2022-05-17, 09:23
  #28
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Dom, rensade världen ifrån onda bolsjevik. Precis som man gjorde i Vietnam.

En död kommunist, är en bra kommunist.

Du vet väl att Nazityskland angrepp inte bara Sovjetunionen utan en rad länder som kunde knappast kallades för bolsjevistiska. Hur förklarar du det?
Citera
2022-05-17, 10:14
  #29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Inte för Turkiet, helt klart. Ifall Iranien eller Rysslland invaderade Turkiet skulle jag rentav hålla på dem. Likaså ifall Kurdistan utropas som stat i Irak och försöker få tillbaka kurdiska delen av Turkiet.
Citera
2022-05-17, 10:40
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Det är många som är för NATO som tar för givet att andra länder ska komma till undsättning om ryssen kommer. Men har de reflekterat över om de själva skulle vara beredda att slåss för något annat lands frihet?

Skulle ni vara beredda att slåss för något annat land än Sverige? Personligen hade jag aldrig ställt upp, jag har inte sagt ja till NATO, och därför kan ingen förvänta sig att jag ska offra mig.

Till mods: Vet inte om jag har lagt tråden rätt, ni får gärna flytta den.

Frågan är väl främst relevant att ställa till anställda inom försvaret, då det är dessa som skulle skickas till ett annat Natoland ifall de behövde hjälp.
Värnpliktiga får ej användas i konflikter utanför Sverige.
Beträffande vad försvarets anställda tycker om saken så ingår det redan nu i deras tjänst att de måste vara beredda att delta i internationella insatser. Vi har ju redan haft soldater i exempelvis Afghanistan och Mali.
Risken att försvarsanställda skulle skickas utomlands för att hjälpa ett annat Natoland skulle ej heller öka. Inget Natoland har någonsin begärt hjälp under artikel 5 (bortsett från USA som fick lite hjälp med luftrumsbevakning efter 9/11).
Citera
2022-05-17, 10:52
  #31
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Frågan är väl främst relevant att ställa till anställda inom försvaret, då det är dessa som skulle skickas till ett annat Natoland ifall de behövde hjälp.
Värnpliktiga får ej användas i konflikter utanför Sverige.
Beträffande vad försvarets anställda tycker om saken så ingår det redan nu i deras tjänst att de måste vara beredda att delta i internationella insatser. Vi har ju redan haft soldater i exempelvis Afghanistan och Mali.
Risken att försvarsanställda skulle skickas utomlands för att hjälpa ett annat Natoland skulle ej heller öka. Inget Natoland har någonsin begärt hjälp under artikel 5 (bortsett från USA som fick lite hjälp med luftrumsbevakning efter 9/11).
Det ska bli intressant att se om ett natomedlemskap skulle leda till att fler militärer än vanligt säger upp sig. Jag vet inte hur NATO-opnionen ser ut inom FM men kan tänka mig att det finns en del som gick med i försvaret som inte hade i åtanke att försvara ett annat land än Sverige. Och att skjuta på analfabeter med ak47 är inte i närheten av samma sak som att kriga mot en organiserad armé.
Citera
2022-05-17, 11:11
  #32
Medlem
Sladdarens avatar
Risken är obefitnlig för mig iaf beroende på vilket land som man ska vara beredd på att offra sitt liv för

Sverige har ju försörjt jättemånga NATO anslutna-länder med bidrag och välfärd via EU tex
Och vice versa så har ju dessa länder INTE lyft en tumme för att återgälda tjänsten och betala tillbaka , avbetala

Det är dax för dom länderna att isf betala av skulden lite genom att bara hjälpa BARA oss vid krig och våra närmaste grannar - skandinavien. Vi ska inte behöva hjälpa dom liksom. Dom står i skuld till oss
Citera
2022-05-17, 11:13
  #33
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Jag hade inte velat dö för ett annat land. Men det hade givetvis spelat roll vilket land det hade varit. Jag hade varit betydligt mer motiverad att dö för ett land som står emot globalismen, som tex Ungern, Polen eller Danmark. Att dö för dagens Frankrike eller Tyskland hade jag aldrig gjort. Visserligen känner jag en koppling till det tyska folket, då vår etnicitet i princip är densamma. Men att riskera mitt liv för deras nuvarande globalistiska system hade bara känts väldigt deprimerande.

Vad folk i Europa inte verkar förstå är att det finns en stark koppling mellan patriotism och folkets villighet att riskera sina liv för sitt land. Varför tror ni att USA är så framgångsrika militärt? I deras skolor lägger barn sin hand på hjärtat och läser upp "pledge of alligance to the flag". Om du bortser från Obama och framåt, har USA varit ett väldigt patriotiskt land, där deras soldater hyllas till max. Det är så det måste vara om ett land vill få ett folk att vilja riskera sina liv för sitt land. Patriotism måste hyllas, och patrioter måste hyllas. Sverige är utan tvekan det land som spottar mest på patrioter. Sedan blir svenskar förvånade över att svenskar inte vill riskera sina liv för Sverige.

Det måste finnas en anledning till varför människor riskerar sina liv i krig, och en sådan anledning existerar inte i dagens Sverige. Vad exakt är det etniska svenska män skulle strida för om de skulle strida för Sverige som det är idag? Svenskar? Enligt alla makthavare är alla som kommer till Sverige svenskar, vilket innebär att om ryssar kommer till Sverige, då är de svenskar. Etniska svenskar? Något sådant existerar inte enligt våra makthavare, då det är rasism att ens tro att något sådant skulle existera. Demokrati? Sverige är inte längre ett riktigt demokratiskt land. Det är en demokratur, eller en semi-auktoritär liberal stat. Vad majoriteten av Sveriges befolkning tycker, slutade spela roll i Sverige för många många år sedan. En stor del av Sveriges befolknings åsikter, spelar ingen roll för våra makthavare, och det är främst vita heterosexuella män som inte betyder ett skit. Feminism? De kan de kvinnliga feministerna sköta själva, då de är "starka kvinnor". HBTQ-människor som hatar vita heterosexuella män? Nej tack.

De är så här det blir i en civilisation där de trycker ner och spottar på de starka och kompetenta, och hyllar de svaga och inkompetenta. Då blir det lite problem när ett land angrips militärt av ett annat land, då vi alla vet att det är främst heterosexuella män (främst vita) som folk kommer att vända sig till för hjälp. Många av dessa män kommer då inte att vara särskilt motiverade att riskera sina liv för ett land som har spottat på dem i 50 år.

Jag personligen vill främst ha hjälp från vita heterosexuella män om Sverige angrips militärt. Varför vita? Därför att chansen är väldigt stor att deras mentalitet och värderingar matchar min/mina egna om de är vita. Varför heterosexuella? För det första finns det många fler heterosexuella än homosexuella, och för det andra har många homosexuella en feminin personlighet, vilket inte är bra att ha under ett krig. Varför män? Därför att män är generellt sett betydligt starkare än kvinnor både fysiskt och känslomässigt, och betydligt mer benägna att ta risker, vilket gör män totalt överlägsna när det kommer till krig.
Citera
2022-05-17, 11:15
  #34
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Skulle ni vara beredda att slåss för något annat land än Sverige?
Nej. Utlänningar är inte svenskar.
Citera
2022-05-17, 11:29
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Det är många som är för NATO som tar för givet att andra länder ska komma till undsättning om ryssen kommer. Men har de reflekterat över om de själva skulle vara beredda att slåss för något annat lands frihet?

Skulle ni vara beredda att slåss för något annat land än Sverige? Personligen hade jag aldrig ställt upp, jag har inte sagt ja till NATO, och därför kan ingen förvänta sig att jag ska offra mig.

Till mods: Vet inte om jag har lagt tråden rätt, ni får gärna flytta den.

Den där frågan innefattar Sverige också. För Sverige är fan inte svenskt längre. Så vem vill strida för ett korrupt land med en blåst befolkning som hugger sina egna i ryggen och resten består av svartskallar?

Jag blir ju inte direkt jättepepp på tanken och det känns lite som att ska det vara på det här viset ja då får väl den starke ta över då. Oavsett vem fan det är. Motståndet känns helt onödigt.

Du har ett liv och ska nu offra det för att någon annan fittunge har en idé i sin skrumpna lilla pisshjärna. Och denna fitta med sin skrumpna idé kommer inte stå vid fronten och leda en attack eller ett försvar sida vid sida med dig eller mig.
Dom kommer sitta tryggt i någon jävla vrå någonstans och äta gott och dricka gott medans resten av kanonmaten (befolkningen) går och dör.

Jag såg en "dokumentär" igår på svtplay.se som handlade om svenska skolan.
Den heter Vem mördade skolan.
Det är ett axplock av hur ruttet detta fittland är.

https://www.svtplay.se/video/3481884...an-katrineholm

Är du intresserad av att försvara detta jävla skitland med detta jävla skitsystem?
Och för vad?
Och än mindre försvara ett annat land?
Nä fyfan dom kan få slå sönder skiten. Våldta den här äckliga befolkningen till landsmän jag har. Ska man ändå dö för en onödig sak så kan man lik gärna dö i en afrikansk version av Sveriges. Genom självmord.
Citera
2022-05-17, 12:47
  #36
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men hade Finland varit i NATO, eller NATO funnits så hade inte Ryssarna kan brandbomba Helsingsfors och begå fruktsvärda krigsbrott som man gjorde under Vinterkriget.

NATO existerande inte på den tiden så jag vet inte vart du vill komma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback