2022-05-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Folk tycks glömma att vi redan HAR ett väldigt nära samarbete med NATO och för Ryssarnas del så kommer det inte bli någon större skillnad mot innan. Det är mer att det kommer på papper och blir oficiellt med framflyttade gränser för NATO.

Erdogan har rätt i sak då Sverige ÄR en fristad för terrorister och att vi vägrar erkänna vissa organisationer som terror organisationer. Sverige delar dessutom ut nya pass med nya identiteter till terrorister och efterlysta brottslingar med sin slapphänta kontroll av "flyktingar". Låter folk uppbära bidrag medans de arbetar i sina hemländer i höga poster. Ex. Politiker i hemlandet och får bidrag från Sverige. Så Erdogan har rätt i sak och detta med att stoppa Sverige är något sossarna räknat med.. Nu kan de INNAN valet ansöka om medlemskap och få folkopinionen med sig inför valet och vinna. Efter valet så kan man dra tillbaka sitt NATO stöd och tillfredsställa de delar av partiet som är emot NATO.

Som vanligt ett spel för gallerierna av sossepacket.
Artikel 5 gäller endast för medlemmar utav Nato och det vet du om.
Citera
2022-05-17, 08:30
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och du litar blint på allt han säger? Jag tror vi svenskar måste "vakna upp" ur dvalan, vi har väckt björnen. Björnen är irriterad.
Om jag litar på det vet jag imte, men menade att det är det han faktiskt sagt.
Citera
2022-05-17, 08:31
Medlem
area50s avatar
Puhh... Nu kan man andas ut... Finland & Sverige kan åter igen vara en neutral buffert-zon som minskar risken för WW3. Jag vet att många nato-runkare blir arga över det, men så är det.
Citera
2022-05-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Putin har ringt sin lydhund Erdogan och krävt att han stoppar Finlands och Sveriges ansökan.

Om kurden Amineh Kakabaveh krävde fördjupat samarbete med PYD och YPG för att hon skulle stödja Andersson som statsminister, varför skulle inte Erdogan i sin tur kräva slopad handelsbojkott och PKK-terrorister?

Erdogan behöver inte Putin för att lista ut detta.

Dessa människor fungerar så. Det är alltid utpressning som gäller. Annars skulle ju ingen normal människa vilja ha med dem att göra.
Citera
2022-05-17, 08:35
Medlem
Turkiet vet säkerligen vilka som styr världen, de onda krafterna dvs västvärlden. Turkiet vill inte göra Ryssland eller Putin ovän.

Framtiden finns i Öst inte i väst. Väst media får det låta som att hela världen är emot Putins agerande i Ukraina när det är bara USA och EU som är emot eller fördömt medan andra är neutrala eller står på Ryssland sida.
Citera
2022-05-17, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Knappast. Däremot har jag till skillnad från de harhjärtade porslinsdockorna valt att ge Putin fingret.
Heja Sverige som krigar på internet och tror att dislikes i sociala medier störtar diktaturer.
Citera
2022-05-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Puhh... Nu kan man andas ut... Finland & Sverige kan åter igen vara en neutral buffert-zon som minskar risken för WW3. Jag vet att många nato-runkare blir arga över det, men så är det.

Båda går med oavsett att receptet krånglar lite i början för att få lite uppmärksamhet och förmåner.

Finland har inte agerat terroristkramare (inte lika många vänsteridioter i Finland som i Sverige - och framför allt inte i makten..) - vilket de ska skatta sig lyckligt lottade för.
Citera
2022-05-17, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Heja Sverige som krigar på internet och tror att dislikes i sociala medier störtar diktaturer.
Heja Sverige för de som suger diktatorkuk på internet tror att de gör nåt bra.
Citera
2022-05-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Turkiet vet säkerligen vilka som styr världen, de onda krafterna dvs västvärlden. Turkiet vill inte göra Ryssland eller Putin ovän.

Framtiden finns i Öst inte i väst. Väst media får det låta som att hela världen är emot Putins agerande i Ukraina när det är bara USA och EU som är emot eller fördömt medan andra är neutrala eller står på Ryssland sida.

Då är det ju inga problem för Putin och hans vänner. De kan bara flytta sina yachter till Kinesiska vatten och fortsätta att njuta av det dolce vita..

Av någon märklig anledning vill dock alla dessa "lyckade" östmänniskor till väst..
Citera
2022-05-17, 08:42
Medlem
Det kanske är bra om Turkiet hindrar Sverige, jag tror inte Ryssland kommer att invadera.
Citera
2022-05-17, 08:43
Medlem
Jag måste erkänna att jag är lite chockad. Vi anklagas alltså för att husera terrorister. Och det verkar ju stämma.
Vad mer tycker världen om oss som vi tydligen inte får läsa om i svensk media?
Citera
2022-05-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Du glömde det viktigaste. Att Sverige kastar ut terrorister och terrorstämplar organisationer som PKK och Muslimska brödraskapet mf. Annullerar pass som utfärdats och avslutar medborgarskap till de terrorister som fått nya identiteter av Sverige.

1. Regeringen har bara befogenhet att göra sådant ibland när någon med atomvapen begär det är lite gramse på terrorister på svenskt territorium.

2. Det är med andra ord andra saker som kommer utväxlas.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Just fan! Praktexempel på något Sverige och Finland skulle kunna vara behjälpliga med. Vet inte om någon annan i tråden nämnt det? Turkiet och EU är ju en riktig never ending story. Skit i de humanitära synpunkter EU anfört vid upprepade tillfällen när Turkiet nekats tillträde... USA skulle säkert tycka att det var en bra idé med fler Nato-medlemmar i EU. Alltså Turkiet, Sverige och Finland.

Ja, nu får det väl för fan räcka?

1. Turkiet gör bra ifrån sig när det gäller mänskliga rättigheter i förhållande till Sverige.

2. Färdigflashbackat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in