2022-05-16, 20:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Kommer Sverige göra en Baltutlämning 2.0, det vill säga Kurdutlämningen för att blidka Erdogan? Har Erdogan gjort upp med Putin om detta på förhand?

Tycker jag verkligen inte man ska göra.

Lika lite som man ska ge efter för Putin, ska man ge efter för Erdogan.

Då får vi släppa NATO och bilda en egen försvarspakt med Finland istället.
Citera
Medlem
snurresprettiss avatar
Är Sverige ett land för terrorister?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Visst är det lite kul, att vi kanske för första gången får lite nytta av våra invandrare från Mellanöstern!
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det har hänt så sjuka saker i över tvåhundratusen år så nog gång borde folk lära sig. Better safe than sorry. Vill man hellre bli en del av Sovjet så kan man flytta till Ryssland.

Jag vill inte flytta till ryssland men jag har aldrig velat att sverige skall bli ett kaosartat mellanöstern heller.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Låt mig tveka på det.
USA och turkiet har haft en dålig relation länge, sedan Biden valdes, därav erkännande av folkmordet 1915 mm.
Sen dess har det bara blivit sämre & turkiet hade såklart i åtanke vilka tryckningar som kommer efterspelas ifall de nekar Sverige o Finland in i Nato.

Haha du verkar tro att Turkiet har något att säga till om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vi har en demokrati och de är folkvalda, dessutom är de bäst i riksdagen.
Ska vi sparka ut demokratin för att diktatorn Erdogan vill det? Vad kommer näst isåfall?

Haha tyst nu lilla kurd. Erdogan använde perfekta tillfället för att ställa till det för er terrorister
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Hon är kurd, hon gömmer sig bakom sitt iranska pass och för en politik till kurdernas fördel.
Hon har manipulerat hela riksdagen

http://ibb.co/GxKkP33

Dadgostar är kurd, gick samma gymnasieskola som hennes lillasyster. 100% säker på deras ursprung.
Citera
2022-05-16, 20:11
Medlem
EnsamStatys avatar
Regeringen pissar säkerligen på sig nu när det är officiellt med att vi ska gå med i Nato och Turkiet säger nej till vår ansökan. Ryssland kan se detta som en öppning att ta lite land från oss, så nu är det väl lite bråttom från politikernas perspektiv.

Enligt Turkiet anser de att vi skyddar PKK terrorister i Sverige och detta är anledningen till att de säger nej. Så min varma rekommendation är att i utbyte mot att Turkiet godkänner vår ansökan, så lovar vi i vår tur att:

• Skicka samtliga kurder till Turkiet som de kan göra vad som helst med
  • Sluta skicka bidrag till kurdiska organisationer utomlands
  • Lova att aldrig med stödja kurder i framtiden
Effekten av detta blir att Sverige blir av med några invandrare, får mer pengar i kassan och vi blir medlemmar i Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Hon är kurd, hon gömmer sig bakom sitt iranska pass och för en politik till kurdernas fördel.
Hon har manipulerat hela riksdagen

http://ibb.co/GxKkP33
ofan, min farsa har alltid jiddrat med mig om att hon är kurd för tydligen är nooshi ett kurdisk namn men har alltid tänk att hon var iranie/pers. va tror man hon har för medverkan i allt detta då?
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Maggan kanske släpper årets skräll om några dar?
"Eftersom vi inte blev insläppta i NATO har regeringen beslutat att ingå försvarsallians med Ryssland och att starta ett svenskt kärnvapenprogram. Jag och Ann har haft lovande samtal med våra värderade kollegor Prutler och Lavrov."

Erdogan tramsande är förstås bara lite utpressning för att snika åt sig fördelar. Han vill nog inte dra på sig USA:s vrede för denna skitsak.

NATO är långt ifrån populärt i Turkiet. Och fler turkar vill att Turkiet lierar sig med BRICS än med Väst. Vinden håller på att vända nu när opportuna autokratier vädrar morgonluft.

Turkiet kommer att bli utkastat ur Nato och sälja sig till ryssen och kinesen. Och det kommer att bli en ful skiljsmässa så klart. Turkar är som tjuvar är.

Men det är bra!
Citera
Medlem
Ser ni inte vad som sker?
Turkiska nationalisten och islamisten Mikail Yüksel startar upp Partiet Nyans.
Ett parti som kommer växa sig starka och PRESSA in Islam i hela Sverige.
Partiet Nyans är STARKT emot NATO för att de ser det som ett hot mot deras islamisering av Sverige.

Detta vet självklart Turkiet och Erdogan som vill hjälpa sin Turkiska infiltratör i Sverige.
Inte överraskad att smutslandet Turkiet är emot Sverige speciellt i NATO.

Det som skulle gjorts för länge sedan vore att Mikail Yüksel UTVISADES med huvudet före.
har han flytt från krig? NEJ! Han kom hit år 2000 cirka, VARFÖR? Vad gör ens svinet här?
Citera
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst är det lite kul, att vi kanske för första gången får lite nytta av våra invandrare från Mellanöstern!

Varför är det lite kul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in