2022-05-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nej, han kan inte stoppa oss för då slänger vi ut turkiet ur NATO och det vet turken. Men som turken alltid gör i affärer så vill han ha lite till. Jävla råttor

Vem är dessa "VI" du snackar om?
Turkiet är inne, Sverige är ute.. Det finns inte ett skit som DU eller Sverige kan göra att Turkiet just nu.
Sen så får man inte glömma att Turkiet värd många gånger mer än Sverige för Nato både strategiskt och militärt...
Sverige har runt 50k aktiv+ reserv
Turkiet ligger runt 500k...
Om nånting händer vem skulle Nato helst vilja ha på sin sida?
Citera
2022-05-16, 14:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Hundratals turkar i demonstration mot NATO. Kommer de sätta press på Erdogan att veto vår ansökan? 😉
https://youtu.be/lkdrVX4AuqM
Intressant. Demonstration utanför en nato-bas i Turkiet. Organiserat av turkiska kommunistpartiet. Igår.
Senast redigerad av Madagascar 2022-05-16 kl. 14:41.
Citera
2022-05-16, 14:44
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bear-hugs
Turkiet är inne, Sverige är ute.. Det finns inte ett skit som DU eller Sverige kan göra att Turkiet just nu.
Sen så får man inte glömma att Turkiet värd många gånger mer än Sverige för Nato både strategiskt och militärt...

Vem vi och dem är borde du ha räknat ut vid detta laget.

Nej, man vill inte ha med Turkiet eftersom de har utvecklats till en skitstat sedan de gick med och om NATO hamnar i krig är det troligast att det är Turkiet som fuckat upp.
Citera
2022-05-16, 14:51
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant. Demonstration utanför en nato-bas i Turkiet. Organiserat av turkiska kommunistpartiet. Igår.
de bore ju gilla det lika kommunistiska PKK.

"proletärer i alla länder förenen eder"
Citera
2022-05-16, 15:35
Medlem
staticages avatar
Min syn på det hela vill Erdogan att pengaflödet till PKK upphör så gör vi det,vi snackar om Europas och vår säkerhet,jag har svårt att sätta mej in i kurdernas situation,jag delar inga blodsband eller kultur,mitt blod ligger i Svensk jord sen minst tusen år tillbaks.Sorgligt och komplicerat när mellanöstern frågor sätter käppar i hjulet för vår överlevnad och trygghet.När världsläget förändrats har jag förstått betydelsen av kultur och blod,ett homogent land är enda vägen till fred och harmoni.
Citera
2022-05-16, 15:54
Bannlyst
Citat:

Om NATO tvingas välja så skulle valet bli sverige och finland alla dagar i veckan

Matthandlarn är bara kvar i NATO pga flygbaser osv.
Citera
2022-05-16, 15:58
Medlem
Erdogan är ett as. Men vi borde sluta stödja terrororganisationer som YPG.
Citera
2022-05-16, 15:58
Medlem
Erdogan ser ut som ett typisk micropenis personlighet som slår sin fru under den heliga profetens namn.
Citera
2022-05-16, 15:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Så klart de försöker, men de kommer inte komma någon vart de goda turkarna, och i uttalanden från turkisk myndighetsförespråkare gällde det både Sverige och Finland, men där man tyckte att Ann Lidne varit för kaxig mot dem.

Om turkarna stoppar svenskt medlemskap så tror jag det innebär stora problem för NATO, så det kommer övriga NATO-medlemmar se till att turkarna avstår ifrån.

Något vill de ha i utbyte som sagt, men om de envisas så får vi väl vara noga med hur vi behandlar turkar framöver också... Jag tror inte detta blir mer än möjligen ett farthinder.
Och om turkarna gärna ställer till med problem för NATO?

USA kastar inte ut Turkiet. Bara att glömma.

Jag är inte så säker på att turkarna verkligen vill ha någonting i utbyte. Snarare anar jag att USA kommer att pressa S tills M tar över på obestämd tid och Erdogan får sina kurder+ att Wallenberg får sälja vapen till våra nya allierade (ej NATO, men UK och USA m.fl.) som skyddar oss "under ansökningstiden" som drar ut i evigheter.

MA är totalt schackmatt.
Senast redigerad av LadySweden 2022-05-16 kl. 16:16.
Citera
2022-05-16, 16:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om Turkarna verkligen står på sig kanske det slutar med att man slänger ut Turkarna ur Nato.

Eller ifall det krävs av byråkratiska skäl, startar nytt Nato med alla länder förutom Turkiet.

Men det låter mycket osannolikt.
Snarare en ny allians. Se mitt tidigare inlägg!
Citera
2022-05-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

.,
Citera
2022-05-16, 16:41
Medlem
Citat:

Ingen kan fika som en svensk! Sen har vi kurdiska frihetskrigar som kommer hjälpa oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in