Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-16, 12:12
  #1
Medlem
qups avatar
Både och om du frågar mig. Bra då NATO hade överskuggat andra brinnande problem. Dåligt eftersom jag inte tycker vi borde gå med. Det är jag och Dadgostar. Och MP 😂

Vad tycker panelen?
Citera
2022-05-16, 12:35
  #2
Medlem
Ravenboxs avatar
Vi har skitit i det blå skåpet. Nu får det bära eller brista, det är inte ens säkert att vi blir insläppta i NATO med tanke på Turkiets utspel häromdagen. Då står vi där med brallorna nere.

Magdalena Andersson har försatt oss i den här situationen alldeles självmant för att få ökat väljarstöd inför valet, det var ett ordentligt misstag som jag ser det att skicka 10.000 pansarskott till Ukraina. Att jeopardisera rikets säkerhet för billiga politiska poäng borde klassas som landsförräderi, särkilt iom. att kärringen inte är folkvald.
208 år av fred down the drain. Snart blir vi väl indragna i ett jävla världskrig pga. globalisternas sinnessjuka intressen. Förhoppningsvis inte, men risken finns.
Citera
2022-05-16, 12:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Vi har skitit i det blå skåpet. Nu får det bära eller brista, det är inte ens säkert att vi blir insläppta i NATO med tanke på Turkiets utspel häromdagen. Då står vi där med brallorna nere.

Magdalena Andersson har försatt oss i den här situationen alldeles självmant för att få ökat väljarstöd inför valet, det var ett ordentligt misstag som jag ser det att skicka 10.000 pansarskott till Ukraina. Att jeopardisera rikets säkerhet för billiga politiska poäng borde klassas som landsförräderi, särkilt iom. att kärringen inte är folkvald.
208 år av fred down the drain. Snart blir vi väl indragna i ett jävla världskrig pga. globalisternas sinnessjuka intressen. Förhoppningsvis inte, men risken finns.
.
__________________
Senast redigerad av Burkkonserv 2022-05-16 kl. 12:56.
Citera
2022-05-16, 12:55
  #4
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Bra att vi ansöker nu och inte efter valet. Vänstern och miljöpartisterna förlorar som fan på det här och de sistnämnda torde vara ute ur leken efter valet. Kommunisterna (båda partierna hör dit enligt min uppfattning) trodde sig ha en chans att valkampanja om det hemska NATO och nu fick de fett fikon, haha
Citera
2022-05-16, 12:56
  #5
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkkonserv
spännande tider vi lever i, tänk om folk visste vad som väntar, krig eller ej det kommer bli riktigt illa det här året.

Nu ser jag visserligen en del orosmoln på horisonten såklart, men är det något särskilt du tänker på när du skriver att det kommer bli riktigt illa det här året? Någon info som vi andra kanske inte har?
Citera
2022-05-16, 13:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Nu ser jag visserligen en del orosmoln på horisonten såklart, men är det något särskilt du tänker på när du skriver att det kommer bli riktigt illa det här året? Någon info som vi andra kanske inte har?
ja att dom planerar svält kan ju vemsomhelst räkna ut, sen kommer en "pandemi" garanterat till hösten kan också vemsomhelst räkna ut, sen blir vi inlåsta och tvångsvaccinerade för vi har ju inte rätt till våran kropp längre iom lagändringen nu i maj. globalisterna kommer inte backa ett skit.
läser dagligen om människor som dött eller blivit invalidiserade för livet av vaccinet, och vården ignorerar dom.
nästa pandemi med tvångsvaxx lär inte bli kul, då har dom nog nåt riktigt nasty i vaccinerna.
Citera
2022-05-16, 13:08
  #7
Medlem
SkuttCobains avatar
Om vänster och MP röstar nej så är det rätt beslut att rösta JA!
Citera
2022-05-16, 13:10
  #8
Medlem
dwgs avatar
Är väl självklart att vänster är rasande, deras stora ledare Putin motarbetas.
Tycker vi ska skicka över alla vänsterröstande puckon till Ryssland alt Nordkorea, så får det leva som det vill
Citera
2022-05-16, 13:11
  #9
Medlem
De allra flesta är faktiskt överens om att regeringen/riksdagen ska ta beslutet. Det är fel att göra NATO-medlemskap till en valfråga eller ha folkomröstning då det bara blir massa tjafs och tiden rinner iväg.

Nu är vi i krig mot Ryssland och då är det en klar fördel att ingå i NATO.

Så är det.

Vi står bakom Ukraina och även V säger att vi ska öka stödet till Ukraina i form av mer krigsmateriel och andra förnödenheter, vilket även V säger är viktigt för att Ukraina ska kunna vinna kriget mot Ryssland.

Vilket i sin tur är viktigt då vi inte vill att Ryssland vinner kriget med allt vad det innebär. Ukraina slåss för oss alla i Europa!
Citera
2022-05-16, 13:28
  #10
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Om vänster och MP röstar nej så är det rätt beslut att rösta JA!
Det är så himla typiskt att man låter allt bli till dikotomier. Svart eller vitt, ja eller nej, rätt eller fel.
Världen är betydligt mer nyanserad än så.
Saken är den att vi har blivit grundlurade. Ryssland och då främst "Putler" är inte den främsta fienden, utan det är globalistsvinen med sina säten i Bryssel osv som vi inte ens vet namnen på och "våra" politiker som går deras ärenden.

Sen kan man tycka att vi skall inte vara en del av NATO av helt andra orsaker än just V/MP, men det verkar ju folk ha svårt att begripa då Svensk politik är totalt infiltrerad av marxistisk identitetspolitik.

Vi får se hur utvecklingen blir, men jag har en riktigt dålig magkänsla.
Citera
2022-05-16, 13:33
  #11
Medlem
Sandnegrerna i Turkiet har ju lärt sig nu att Sverige är ett naivt land som går att utnyttja.

Fuckar dom med oss nu så vet dom att dom via utpressning kan suga några miljarder från skattebetalarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Det är så himla typiskt att man låter allt bli till dikotomier. Svart eller vitt, ja eller nej, rätt eller fel.
Världen är betydligt mer nyanserad än så.
Saken är den att vi har blivit grundlurade. Ryssland och då främst "Putler" är inte den främsta fienden, utan det är globalistsvinen med sina säten i Bryssel osv som vi inte ens vet namnen på och "våra" politiker som går deras ärenden.

Sen kan man tycka att vi skall inte vara en del av NATO av helt andra orsaker än just V/MP, men det verkar ju folk ha svårt att begripa då Svensk politik är totalt infiltrerad av marxistisk identitetspolitik.

Vi får se hur utvecklingen blir, men jag har en riktigt dålig magkänsla.

Ni globalisthatare och konspiratorsteoretiker ger er fan aldrig.
Citera
2022-05-16, 14:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Både och om du frågar mig. Bra då NATO hade överskuggat andra brinnande problem. Dåligt eftersom jag inte tycker vi borde gå med. Det är jag och Dadgostar. Och MP 😂

Vad tycker panelen?
S ville att det inte ska vara en valfråga. Det har blivit en valfråga. Även om vi lämnar in ansökan nu så kommer det inte att vara dagens riksdags uppsättning som skriver på avtalet. Vi kommer att ha ett val emellan, så om svenskarna inte vill gå med så finns det fortfarande möjlighet att tacka nej. (Om vi kommer så långt)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback