Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-16, 05:26
  #39277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, det är självklart att alla måste ta eget ansvar, det är givetvis ingen som kan eller vill klandra dig för det inträffade. Men man får kanske inget jättebra intryck av F4F som organisation, med tanke på alla tanklösa medlemmar som tycks finnas.

Det var tråkigt att du inte kunde följa med, men det blir nog fler tillfällen. Kanske kan Gretas stiftelse ställa upp vad det lider?
Vem vet, mera udda saker har hänt. Du kanske kommer ihåg tonåringars valspråk, Det är lugnt!

Även Greta trillar ibland i denna fallgrop, även om hon är verkligt intelligent.

Det tar lång tid för tonåringar inklusive Greta, att utveckla ett relevant riskmedvetande!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-16 kl. 05:36.
2022-05-16, 07:46
  #39278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
För många var det svårt nog att ha råd med resan tur och retur och de var i stort sett panka när de kom fram till Glasgow. Många av våra unga aktivister är mycket fattiga, särskilt om de kommer från låginkomstländer. Har du glömt bort hur det är att vara ung och på slutet av resan varken ha pengar eller mat!? Det har så många tågluffande unga upplevt under många år! Detta är snarare regel än undantag! Greta gjorde en större insats och löste problemet tillsammans med andra positiva ideella krafter. Tillsammans och förenade kommer vi längre!
Nej, så dum i huvudet har jag aldrig varit. Jag var 16 när jag lämnade föräldrahemmet för att bo och studera i USA ett år. Logi ingick, men jag hade givetvis med mig fickpengar för ett år. De pengarna skulle räcka till mycket, skollunchen betalades ur egen ficka. Om man är fattig aktivist och bränner pengarna på att flyga till Glasgow, så har man visat världen att IQ är tvåsiffrig.
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Som jag la till flyger Luisa även mycket. Greta har betonat att flygstoppet var hennes mammas eget beslut. Det innebar dock att hon fick tacka Nej till många värdefulla erbjudanden med högt arvode, om jag har förstått det rätt.

Om Greta nu får alltför ont om pengar, kanske hon blir tvungen att be sin mamma att acceptera nya internationella uppdrag med tillhörande flygresor!?

Greta har erkänt att de tidigare internationella uppdragen var verkligt högavlönade, så Malena var då uppenbarligen familjeförsörjaren. Vad jag vet har Greta varit tyst om andras flygresor i F4F och bara sagt, att hon inte vill säga åt andra hur de ska leva!
Det är den officiella lögnen. Sanningen är att Malenas internationella karriär aldrig lyfte. Hon var aldrig påtänkt för La Scala eller Metropolitan, inte ens i kören. Det fanns ingen karriär att lägga ner. Och med tanke på Malenas personlighet, så hade hon förmodligen hellre sett sin dotter svälta ihjäl, än att avstå från en framgångsrik karriär.
2022-05-16, 08:28
  #39279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, så dum i huvudet har jag aldrig varit. Jag var 16 när jag lämnade föräldrahemmet för att bo och studera i USA ett år. Logi ingick, men jag hade givetvis med mig fickpengar för ett år. De pengarna skulle räcka till mycket, skollunchen betalades ur egen ficka. Om man är fattig aktivist och bränner pengarna på att flyga till Glasgow, så har man visat världen att IQ är tvåsiffrig.

Det är den officiella lögnen. Sanningen är att Malenas internationella karriär aldrig lyfte. Hon var aldrig påtänkt för La Scala eller Metropolitan, inte ens i kören. Det fanns ingen karriär att lägga ner. Och med tanke på Malenas personlighet, så hade hon förmodligen hellre sett sin dotter svälta ihjäl, än att avstå från en framgångsrik karriär.

Det tycks finnas mycket lögner som omgärdar familjen (och man kan ju bara hoppas att någon journalist börjar gräva i åtminstone det ekonomiska). Däremot kan jag i och för sig tänka mig att Malena tjänade mer när hon uppträdde i t.ex Japan än när hon nu ställer upp på Allsång på Skansen eller håller konserter om Edit Piaf med sin andra dotter.

Födgeni tycks hon i alla fall ha så hon skulle nog kunna sluta sjunga helt. Annorlunda uttryckt: hon kan garanterat skratta hela vägen till banken om hon vill. När hon propagerade för öppna gränser trodde alla att hon var GOD och det fanns knappt några gränser för hyllningarna. Sen gled hon över till klimatalarmism och drog ner sin stackars dotter i klimatångest.

Men nu är Gretas klimatångest över. Hon har tjänat grova pengar och fått massor av vänner och bekanta (även om en del inte tycks vilja hennes bästa). Om några månader kommer hon kanske åter att nomineras till Nobels fredspris, om de inte väljer Nakate från Uganda.

Se där vilken rar liten solskenshistoria <3
2022-05-16, 09:00
  #39280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det tycks finnas mycket lögner som omgärdar familjen (och man kan ju bara hoppas att någon journalist börjar gräva i åtminstone det ekonomiska). Däremot kan jag i och för sig tänka mig att Malena tjänade mer när hon uppträdde i t.ex Japan än när hon nu ställer upp på Allsång på Skansen eller håller konserter om Edit Piaf med sin andra dotter.

Födgeni tycks hon i alla fall ha så hon skulle nog kunna sluta sjunga helt. Annorlunda uttryckt: hon kan garanterat skratta hela vägen till banken om hon vill. När hon propagerade för öppna gränser trodde alla att hon var GOD och det fanns knappt några gränser för hyllningarna. Sen gled hon över till klimatalarmism och drog ner sin stackars dotter i klimatångest.

Men nu är Gretas klimatångest över. Hon har tjänat grova pengar och fått massor av vänner och bekanta (även om en del inte tycks vilja hennes bästa). Om några månader kommer hon kanske åter att nomineras till Nobels fredspris, om de inte väljer Nakate från Uganda.

Se där vilken rar liten solskenshistoria <3

Hon blir nog språkrör för MP Ungdom och sen även för MP hela partiet.
2022-05-16, 09:14
  #39281
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
......
.........
Om några månader kommer hon kanske åter att nomineras till Nobels fredspris, om de inte väljer Nakate från Uganda.

Se där vilken rar liten solskenshistoria <3
Greta är redan nominerad till årets fredspris för fjärde gången i rad.
2022-05-16, 09:44
  #39282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Som jag la till flyger Luisa även mycket. Greta har betonat att flygstoppet var hennes mammas eget beslut. Det innebar dock att hon fick tacka Nej till många värdefulla erbjudanden med högt arvode, om jag har förstått det rätt.

Om Greta nu får alltför ont om pengar, kanske hon blir tvungen att be sin mamma att acceptera nya internationella uppdrag med tillhörande flygresor!?

Greta har erkänt att de tidigare internationella uppdragen var verkligt högavlönade, så Malena var då uppenbarligen familjeförsörjaren. Vad jag vet har Greta varit tyst om andras flygresor i F4F och bara sagt, att hon inte vill säga åt andra hur de ska leva!

Ja att hon är tyst angående andras flygresor i F4F är nog inte så konstigt .I synnerhet inte när hon själv troligtvis kommer flyga emellanåt som du sa.Vi får väl se i framtiden hur det kommer gå med flygresor,veganmat etc
2022-05-16, 10:02
  #39283
Medlem
Giant Squids avatar
Den 26 maj på den sista dagen utav WEF 2022 kommer det vara klimatdemonstrationer vid Postplatz Dresden. Vanessa Nakate ska dit ,inte helt otänkbart att Greta åker dit med.
Det är ju en helgdag, så det är ju ledigt ifrån skolan.
2022-05-16, 10:21
  #39284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta är redan nominerad till årets fredspris för fjärde gången i rad.
Liksom över 300 andra personer.
2022-05-16, 12:02
  #39285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta och Svante samarbetade tidigare mycket nära med varandra och han gav henne många tips. Det senare gjorde tidigare även hennes ideella mycket erfarna presskontakt och även jag själv.

Är det bara du kvar ?
2022-05-16, 12:26
  #39286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Hon blir nog språkrör för MP Ungdom och sen även för MP hela partiet.

Inte mig emot Hon får mer än gärna dra med dem ner i fallet ...
2022-05-16, 12:44
  #39287
Medlem
https://www.instagram.com/p/CC29n6NJ...eo_watch_again

Så här lät det när Greta hade fått det första Gulbenkianpriset och nyss startat sin stiftelse:

Citat:
… all the prize money will be donated through my foundation to different organizations and projects, who are working to help people on the front lines affected by the climate crisis and ecological crisis, especially in the Global South.

Also to help organizations and projects who are fighting for a sustainable world and who are fighting to defend nature and the natural world.

Så vackert <3 Men sanningen kanske inte var enbart ädel när allt kommer omkring?

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
(...)

Det finns en överlåtelse av juridiska och ekonomiska rättigheter från Greta till stiftelsen som bär hennes namn, en formell överlåtelse som Greta kan återkalla!

Naturligtvis var Gretas tanke, att hon i gengäld skulle få omfattande stöd och råd från stiftelsen, i och för utövandet av hennes mycket viktiga uppgifter. Idag tycks tyvärr detta vara mycket vacklande, när Svante åtminstone delvis verkar ha dragit sig tillbaka. Han verkar tidigare ha gjort det mesta av arbetet i stiftelsen (...)

Inte nog med det. I förra veckan (hinner inte leta upp inläggen nu) berättade Inspiratoeren att han tror att Malena och Svante stoppat undan lite pengar i hennes stiftelse som kan vara bra att ha om det visar sig i framtiden att Greta får svårt att försörja sig själv. (Det rimmar lite dåligt med att hon redan nu genomgår ett skräddarsytt diplomatprogram via UD men okej, allt kan hända.)

Ett smidigt sätt att slippa undan skattebetalningar och samtidigt hyckla med sin gränslösa generositet? Vad vet jag?
2022-05-16, 12:50
  #39288
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
https://www.instagram.com/p/CC29n6NJ...eo_watch_again

Så här lät det när Greta hade fått det första Gulbenkianpriset och nyss startat sin stiftelse:



Så vackert <3 Men sanningen kanske inte var enbart ädel när allt kommer omkring?



Inte nog med det. I förra veckan (hinner inte leta upp inläggen nu) berättade Inspiratoeren att han tror att Malena och Svante stoppat undan lite pengar i hennes stiftelse som kan vara bra att ha om det visar sig i framtiden att Greta får svårt att försörja sig själv. (Det rimmar lite dåligt med att hon redan nu genomgår ett skräddarsytt diplomatprogram via UD men okej, allt kan hända.)

Ett smidigt sätt att slippa undan skattebetalningar och samtidigt hyckla med sin gränslösa generositet? Vad vet jag?
Ja men vad Inspiratoeren skriver och vad som är sant kan man bara sia om då ingenting.
finns bekräftat. Det är väl sådana källor du går igång på. Falseflag säger jag.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback