Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 18:01
  #1177
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Eller att han använder yttrandefriheten som ett verktyg för att exponera farliga element?
Fast vem som helst kan bli farlig bara omständigheterna är de rätta.

Vi kan t ex ha en pedofil prideparad genom Stockholm och sedan arrestera alla småbarnsföräldrar som gör mer än bara skriker på oss.
Citera
2022-05-13, 18:01
  #1178
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skulle vara lite underhållande med lite närbilder på skrikmuslimerna Spec hucklekärringarna sickna skrikhalsarna haha.


Livesändning på VLT
https://www.vlt.se/2022-05-13/live-t...a-fiskartorget


Nu började de spela klockorna på stadshuset.
Citera
2022-05-13, 18:02
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det har väl ingen påstått heller. Däremot säger lagen vad som är rätt och fel.

Det är precis det du gör nu, bara att du inte riktigt verkar vara införstådd i det. Rätt och fel är moraliska begrepp, inte juridiska. Lagen säger vad man får göra och inte göra, inte vad som är rätt eller fel. Lagen i sig försöker vara så objektiv som möjligt, medan moral är subjektiv, då varje människa är subjektiv.

Oklart om du inte behärskar det svenska språket eller inte förstår skillnaden.
Citera
2022-05-13, 18:02
  #1180
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det kan gå så snabbt folket vill.
Om demokratin sätts ur spel och vi får ett väpnat uppror.

Försöker du påskina att det är vad Pedolan försöker få till?
Citera
2022-05-13, 18:02
  #1181
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag tycker inte det är viktigt att säga det som Paludan säger, jag tycker det är viktigt att inte inskränka yttrandefriheten. Hur kan du vara så jävla dum!

Jag försöker inte inskränka någons yttrandefrihet. Jag tycker till exempel att det är helt ok att du kallar mig ”jävla dum”. Men som sagt: jag umgås hellre med folk som håller trevlig ton mot varandra.
Citera
2022-05-13, 18:03
  #1182
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Det är precis det du gör nu, bara att du inte riktigt verkar vara införstådd i det. Rätt och fel är moraliska begrepp, inte juridiska. Lagen säger vad man får göra och inte göra, inte vad som är rätt eller fel. Lagen i sig försöker vara så objektiv som möjligt, medan moral är subjektiv, då varje människa är subjektiv.

Oklart om du inte behärskar det svenska språket eller inte förstår skillnaden.

Nej jag skrev inte ett ord om moral som är något väldigt subjektivt och individuellt. Jag skrev att lagen säger vad som är rätt och fel i ett samhälle.
Citera
2022-05-13, 18:04
  #1183
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om demokratin sätts ur spel och vi får ett väpnat uppror.

Försöker du påskina att det är vad Pedolan försöker få till?

Demokratin är satt ur spel för länge sedan men jag har inte sagt att Paludan försöker göra det.
Citera
2022-05-13, 18:05
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej jag skrev inte ett ord om moral som är något väldigt subjektivt och individuellt. Jag skrev att lagen säger vad som är rätt och fel i ett samhälle.

Rätt och fel handlar om etik och moral, inte juridik.

Men ursäktar, du verkar vara för korkad för att diskutera med.
Citera
2022-05-13, 18:05
  #1185
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Och att skjuta andra rooa mammaknollare. Vara mamma och tillsammans kasta sten pã polisen mm det är att respektera varandra och att ge kärlek?

Absolut inte.
Citera
2022-05-13, 18:05
  #1186
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag försöker inte inskränka någons yttrandefrihet. Jag tycker till exempel att det är helt ok att du kallar mig ”jävla dum”. Men som sagt: jag umgås hellre med folk som håller trevlig ton mot varandra.
Umgås då med lite trevliga islamister och lämna oss andra ifred...
Citera
2022-05-13, 18:07
  #1187
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Rätt och fel handlar om etik och moral, inte juridik.

Men ursäktar, du verkar vara för korkad för att diskutera med.

Rätt och fel kan diskuteras ur både subjektiva moraliska uppfattningar och ur juridisk uppfattning. Lagen säger vad som är rätt och fel enligt samhällets lagar.
Citera
2022-05-13, 18:07
  #1188
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Och? Anser du att detta berättigar att ekonomiska migranter kastar sten på polisen och förstör annans egendom p.g.a. att någon "skändat" en sagobok om en pedofil krigsherres liv och leverne?

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
De har inget annat sätt att höra sin röst hörd.

Det har dom visst. Vidare kan dom med fördel återvända till sina hemländer om de anser at yttrande- och religionsfrihet är av ondo. Därstädes bränns inga sagoböcker (eller inte deras favorit i vilka fall). Alla glada och nöjda, eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback