2022-05-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Äh han var en tönt som sände ut dubbla budskap konstant. Gött att han rök och lika gött att Angela gjorde detsamma som sagt.
En "tönt" som hade bett Hanna om ursäkt om hon hade börjat gråta. Men det gjorde inte Hanna såklart när Tommie blev ledsen.
2022-05-11, 22:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag letar inte efter rasism i allt och jag tror att Angela letar eller snarare är mycket känslig för rasistiska uttryck. Man kanske blir så känslig om man har utsatts för det under sin livstid? Inte vet jag - för jag är född med vit hud och i Sverige och har endast kunnat se hur rasism frodas och då inte enbart i Sverige utan även i andra länder - men som sagt var: inte blivit utsatt själv. Som jag har sagt tidigare (fast jag inte känner Tommie eller Angela personligen) så har det blivit mycket olyckliga ordval och de tolkar det helt klart olika. Sedan tycker jag att Tommie som vuxen människa borde ha tänkt på vad han säger ÄVEN om han varit precis som alla andra, trött och i svält och i en pressad situation.

Det är dags för svarta att ta av sig offerkofterna. De har aldrig varit så priviligierade som de är idag. USA har haft en svart president. Har funnits många svarta riksdagsledamöter varav minst en partiledare i Sverige. I två säsonger i rad i amerikanska Survivor har svarta fått sitta och gråta ut under minst ett helt öråd om hur synd det är om dem. Man blir spyfärdig. Det är inte ett dugg synd om svarta. Men de älskar att spela rasistkortet.
2022-05-11, 22:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaveTheMoose
🤣🤣🤣
Din känslosåsiga emoji kan inte ses på FB
2022-05-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Angående dagens avsnitt av Gränslandet.
Hoppas han inte viker sig. Han förtjänar att komma in i robinson igen, hellre det än att shevin ska åka in igen.
2022-05-11, 22:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är dags för svarta att ta av sig offerkofterna. De har aldrig varit så priviligierade som de är idag. USA har haft en svart president. Har funnits många svarta riksdagsledamöter varav minst en partiledare i Sverige. I två säsonger i rad i amerikanska Survivor har svarta fått sitta och gråta ut under minst ett helt öråd om hur synd det är om dem. Man blir spyfärdig. Det är inte ett dugg synd om svarta. Men de älskar att spela rasistkortet.

Det skulle uppta alltför många sidor i denna tråd om varför det har blivit så men jag förringar inte historien heller om orsaken till de svartas svårigheter som de har genomlevt i århundranden. Det vore förmätet tycker jag! Fast framför allt: Det hör inte hemma i denna tråd heller som ska handla om tävlingen Robinson och deltagarna i den och inget annat även om vissa saker som har hänt i Robinson har gjort att vi har börjat diskutera rasism, offerkoftor, patriarkaliskt tänk och sexism etc
2022-05-11, 22:36
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fan vad högt Elin drar upp sin bikinistring. Ser ut som bikinin är påklistrad.

Svårt att klaga på det, har inte varit så mycket ögongodis i årets Robinson
2022-05-11, 22:41
Medlem
Centipedes avatar
Där ser man att det var Shevin Urguns fel att Joel blev mobbad.
Nu när inte hon är där har han ju inte blivit mobbad alls och Peter såg till och med till att Joel fick sitt brev.
2022-05-11, 22:44
Medlem
mr.demons avatar
Är jag den enda som tycker att Desiree är sexig? Men hon borde tona orten språket.
2022-05-11, 22:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Hoppas att den person som kommer tillbaka till Robinson inte vinner, ingen på Gränslandet är en värdig vinnare.

Hoppas Shevin åker ut från Gränslandet.
Jag hoppas Hayes vinner hela skiten. Den enda värdiga vinnaren som fått ta så mycket skit. Speciellt från radarparet Mattias och Linn. Vem tycker du är värdig nu då hjälten Tomme fick lämna? Jag ser ingen i den där skocken av pajasar.
2022-05-11, 22:53
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Fy fan för äckliga TV4! 🤮 Både Hayes och Shevin mobbar andra deltagare till bristningsgränsen, medan produktionen bara rycker på axlarna.

Men sen säger en vit man att HAN SJÄLV vill ha negerhår, och åker ut direkt. Helt sjukt. Sluttittat för min del. All glädje försvann ändå när produktionen såg till att Mattias åkte på örådet.

Bästa inlägget som sammanfattar hela Robinson 2022. Håller helt med. Fyfan. Hård mobbning tills folk bryter ihop är OK men att tycka om någons hår men använda fel ord för att uttycka det är inte okej.
Är man luffare är man nog inte up to date med PK-ord. Det är inte okej att säga, men tycker att hård mobbning, utfrysning etc är myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket värre.
2022-05-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är jag den enda som tycker att Desiree är sexig? Men hon borde tona orten språket.

Nej, hon är fin. Starka kvinnor är precis i min smak 😌
2022-05-11, 22:58
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Där ser man att det var Shevin Urguns fel att Joel blev mobbad.
Nu när inte hon är där har han ju inte blivit mobbad alls och Peter såg till och med till att Joel fick sitt brev.

Har sett samma sak. Joel sitter och käkar middag och umgås med Jessica. Peter och han är inte bästa kompisar men stöttar och respekterar varandra.

Shevin är ett ruttet äpple som förgiftar alla omkring sig. Kusligt men intressant hur bra stämningen blev när hon stack. Hoppas fan att hon åker ur gränslandet. Den ormen förtjänar inte en vinst, knappt en flygbiljett hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in