2022-05-11, 00:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det går inte att misstolka idioten har erkänt det själv. Helt rätt att diska honom. Den vita latmasken får sitta hemma och vara idiot, inte på tevetid.

Erkänt och erkänt. Ord står mot ord. "varför sitter du där med ditt n*gerhår?" =/= "jag alltid har velat ha ett negerhår"

Verkar ju även som att antingen Filip eller Peter var med under diskussionen:
Citat:
"Aftonbladet har varit i kontakt med deltagaren som satt med under samtalet, som säger att han inte minns exakt hur konversationen gick till, men att han ”skulle ha kommit ihåg om Tommie utryckt sig rasistiskt”.
Varken Peter eller Filip är specielt förtjust i Tommie, ändå tar den personen hans parti. Säger en hel del.

Angela har dessutom missuppfattat situationer sedan dag 1. Senaste ö-rådet är ett tydligt exempel. Tre personer menade på att det hon säger inte stämmer och ändå ger hon sig inte. Man får ta allt som Angela säger med en rejäl nypa salt. Smått schizofren oxå. Tror att hela laget konstant pratat schjit om henne där borta i rucklet.
2022-05-11, 00:50
Medlem
0Z8Ss avatar
Undra om personer som Hanna i ärlighetens namn anser sig handla korrekt och riktigt, eller om det finns något som helst tvivel på det egna omdömet?
2022-05-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Med andra ord tror inte ens feministfittan Hanna på "allas lika värde". Tror faktiskt Tommie tror på det mer än henne.
Självklart är det så. Det är bara titta på deras olika livsstil. Vem lever mest hälsosamt? Hanna eller Tommie? Inte i en enda synk har Tommie sagt något riktigt negativt om andra eller sig själv. Det gör Hanna i nästan varje synk. Överanalyserar allt konstant. Det är faktiskt synd om Hanna egentligen.
2022-05-11, 00:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ännu en priviligerad vit man ?
Det är antagligen jag också - dessutom uppväxt med att n-ordet helt enkelt var en neutral beskrivning av färgade, så det tog ett tag för mig att vänja mig av med att använda det men sedan många år gör jag det aldrig längre just för att folk kan bli sårade.

Citat:
Ja jag känner igen typen. Stötte på flera hippies i mitt tidiga politiska liv och på olika utbildningar, rena latmaskar är dem och tommie stämmer så väl in i den bilden. är man mångsysslare så är det ofta ett lite finare ord för arbetslös eller lösdrivare som tar tillfälliga jobb.
Ja han har erkänt att ha sa ordet om sin egen frisyr, han säger att han inte sa det om Angelica.
2022-05-11, 00:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Angående Tommies uteslutning. Det var enligt mig helt rätt att utesluta honom. Här är min motivering. Läs ej om du inte vill bli spoilad.

Det där är inte fakta. Det är angelas efterhandskonstruktion.
2022-05-11, 00:55
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ännu en priviligerad vit man ?

Ja jag känner igen typen. Stötte på flera hippies i mitt tidiga politiska liv och på olika utbildningar, rena latmaskar är dem och tommie stämmer så väl in i den bilden. är man mångsysslare så är det ofta ett lite finare ord för arbetslös eller lösdrivare som tar tillfälliga jobb.

Vilket försvar att bara haspa ur sig vit priviligerad Man? så fort nån kommer med inläggs som du inte kan bemöta. Du antar en massa saker på fördomar exempelvis det du skriver om Tommie ovan, precis på samma sätt kanske vissa har om utrikesfödda. Precis som om nån skulle anta att alla feminister är manshatare vilket inte alla är.
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det där är inte fakta. Det är angelas efterhandskonstruktion.

Nej, det fanns vittnen och tommie uttryckte sig märkligt om kvinnor m.m. på olika områden med. Tv4 ansåg att han var för sexistisk och rasistisk så de var tvungna att plocka bort han. Det säger allt.
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Han har erkänt att han sagt "negerhår" när han egentligen menade "afrohår". Dock i ett helt annat sammanhang.
2022-05-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vem fan bryr sig om att Tommy ”the mångsysslare” försvann!? Han framstår som en lallare som slår dank om dagarna och bara sitter å hummar till solen å vinden utanför nåt torp i skogen där han byggt en portal av grenar och grässtrån. Naken helst också förstås för det är natuuuurligt

Äh han var en ulv i fårakläder eller så var han ett får i ulvkläder som han såg ut. Han går för vilket som kan jag tycka. Sände ut helt motsatta budskap hejvilt och oavsett vad man tycker om uttrycket så är det i princip helt omöjligt att år 2022 ”råka” säga negerhår när man menar att säga afrohår, särskilt som Angela satt där strax intill.
Positive och nördiga Joel nämnde vid något tillfälle att Tommy verkar vara en snäll liten hundvalp som inte förstår att han inte ska bitas. Joel hade nog en poäng även fast man inte riktigt greppade vad han for efter vid det tillfället.

Jag är i alla fall skitnöjd att vilden, tillika mångsysslaren med dreads som ber till solen och som grinar när någon tycker han är gör fel åkte ut. Lika gött är det att Angela gick samma väg för henne var jag så omåttligt trött på också.
Nu hoppas jag även att uppnosiga Shevin drar vidare ut ur tävlingen så är allt till belåtenhet för min del.
Hånar du hans val av livsstil eller hans val av ord? Svårt att förstå din poäng.
Det är synd att man inte får säga negerhår 2022 utan att alla går i taket. Tänk vilket grovt brott. Vad tycker du vi ska lägga straffskalan på? Minst 6 månaders fängelse + dagsböter?
2022-05-11, 00:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
och?

Dvs Angela ljuger.
2022-05-11, 01:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej, det fanns vittnen och tommie uttryckte sig märkligt om kvinnor m.m. på olika områden med. Tv4 ansåg att han var för sexistisk och rasistisk så de var tvungna att plocka bort han. Det säger allt.

Ja. Det fanns vittnen som stödde Tommies version. Det säger allt. Hayes får sitta och hota andra deltagare utan konsekvenser, men det är såklart ok enligt dig då han är svart.
2022-05-11, 01:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
"Tommie att leka loppan i sin vita, verklighetsfrånvända, privilegierade låtsasvärld.
Många av oss har inte den lyxen."

Säger den vita utbildade juristen.

Hon och Tommie har växt upp exakt lika privilegierade, men hon har utbildat sig och om hon jobbar så kommer hon inom ett par år ha en väldigt hög lön, medans han sitter i skogen vid sitt torp och filosoferar på livet som låginkomsttagare.
Men ja det är han som lever loppan och är privilegierade

Ganska tydligt vem av dessa 2 som är verklighetsfrånvända och lever i en låtsasvärld

Jo tror inte direkt hon menar sig själv. Biträdande jurist. Tror hon klagade på löner att det bara vara lite knappt 30k så här i början. Är det inte en vit värld Sverige och hon själv är vit som gjort att hon kunnat utbilda sig. Sedan få ett jobb som säkert kommer ge 60k i månaden innan hon fyllt 30.

Men hon har väl valt rätt väg. Bland jurister är det numera nära 80% vita kvinnor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in