Det har ingenting med jämställdhet att göra, brudarna verkar ju klicka bra och vill hänga ihop. Bara för att man bjuder över ett tjejgäng eller ett killgäng har inget med jämställdhet att göra.
Ja då har vi olika uppfattning där.
"Bara en tjej vinner så är jag nöjd"...
H U R många gånger har man inte hört det i olika sammanhang i dokusåpor bland feminister.
Har faktiskt aldrig hört ett gäng grabbar eller gubbar säga det.
Vad har Jessica gjort för ont som jag missat? utöver att bara se förskräcklig ut
Vill inte va i huset där Tommie var för dom har olika värderingar, undrar hur hon gör då det finns muslimer som har väldigt olika värderingar vad det gäller det mesta framförallt runt kvinnor, men då älskar man dom förmodligen för att det är PK riktigt. Jävla hycklare Jessica, Hanna.
Tror inte en sekund på Angela. Hon är en expert på att feltolka situationerna. Visades helt uppenbart under senaste ö-rådet när hon fick kritik för att koka krabbor i för låg temperatur.
Detta är ett ihopkok av Angela och mobbaren.
Det går inte att misstolka idioten har erkänt det själv. Helt rätt att diska honom. Den vita latmasken får sitta hemma och vara idiot, inte på tevetid.
Det går inte att misstolka idioten har erkänt det själv. Helt rätt att diska honom. Den vita latmasken får sitta hemma och vara idiot, inte på tevetid.
Han har erkänt att han sa det ordet. Men inte i vilket sammanhang. Han kan mycket väl sagt att han ville ha ”negerhår” och inte menade det som något negativt. Titta på hans rasta-hår. Det är inte långt ifrån afro-hår. Så hans version är mer realistisk än att Angelas.
Tror inte en sekund på Angela. Hon är en expert på att feltolka situationerna. Visades helt uppenbart under senaste ö-rådet när hon fick kritik för att koka krabbor i för låg temperatur.
Detta är ett ihopkok av Angela och mobbaren.
Javisst är det så.
För övrigt så svarade Angela att hon kokat krabbor på samma sätt hela sitt liv. Det gör henne till djurplågare
Hur vet du att han är en latmask, känner du Tommie?, Sen kan man faktiskt säga saker som man inte tänker på jag själv är uppväxt med att det exempelvis hette negerboll, det händer att jag av misstag säger negerboll idag utan att för den sakens skulle tycka illa om eller se ned på färgade, ur Robinsson skulle man bli utslängd efter en sån miss utan att man egentligen inte menar nåt illa. Sen är hans version annorlunda om du läst hela artikeln som du länkade tidigare, vem som ljuger eller inte framgår inte, utan det kan lika gärna vara Angela eller Tommie som inte säger som det var, men då du är PK person som tror du blint på ena parten.
Vill inte va i huset där Tommie var för dom har olika värderingar, undrar hur hon gör då det finns muslimer som har väldigt olika värderingar vad det gäller det mesta framförallt runt kvinnor, men då älskar man dom förmodligen för att det är PK riktigt. Jävla hycklare Jessica, Hanna.
Han har erkänt att han sa det ordet. Men inte i vilket sammanhang. Han kan mycket väl sagt att han ville ha ”negerhår” och inte menade det som något negativt. Titta på hans rasta-hår. Det är inte långt ifrån afro-hår. Så hans version är mer realistisk än att Angelas.
Det ska misstolkas hela tiden. Mitt intryck var att Tommy såg upp till Angela.
Sånt här woketrams är skitgiftigt. Inte ens Öfvergårds karriär överlevde det. Kvar blir bara extremt ömtåliga woketroll.
Mitt svar var om att det inte enbart var om hennes hår. Det var om vita tänder i mörkret också och Angela måste ha tolkat det som att hon har mörk hud och att hennes tänder "syns" bättre om hon log i mörkret. Du har väl läst artikeln i Aftonbladet? I den står det om håret OCH om tänderna - vad Angela anser att Tommie har sagt.
Fast enligt Tommie handlade det om att han ville ha afrohår när han var yngre vilket skulle innebära att det aldrig handlat om hennes hår. Uppenbarligen har Angela ljugit eller missförstått eftersom det finns vittnet som bekräftat det för Aftonbladet själva. Eftersom det är Tommie som blir anklagad här och inte Angela så är det bättre att avvakta med att dra slutsats när vi inte har all information.
Det är fortfarande stor skillnad på att kalla Angela för neger och att säga att man en gång ville ha negerhår.
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du verkar vara en vit priviligerad man, stämmer det?
Du förstår inte att använda n-ordet för en vit man är väldigt "märkligt" ?
Han har erkänt och blev diskad så allt är bra.
Från Aftonbladet idag:
Han beskriver händelsen så här:
– Vi satt och pratade om hår. När jag var 13 år så permanentade jag mitt hår och jag berättade att jag alltid har velat ha ett afrohår, men jag råkade säga n-ordet framför. Så fort jag sa det så bad jag om ursäkt och sa att det inte var meningen att säga så. Angela sa då ”vadå, vad sa du?”. Jag sa då ”jaha du hörde inte. Men jag ber om ursäkt ändå”.
– Det satt ju också med en annan person under samtalet och kan intyga det här. Det här är inte rättvist.
….
Aftonbladet har varit i kontakt med deltagaren som satt med under samtalet, som säger att han inte minns exakt hur konversationen gick till, men att han ”skulle ha kommit ihåg om Tommie utryckt sig rasistiskt”.
Han beskriver händelsen så här:
– Vi satt och pratade om hår. När jag var 13 år så permanentade jag mitt hår och jag berättade att jag alltid har velat ha ett afrohår, men jag råkade säga n-ordet framför. Så fort jag sa det så bad jag om ursäkt och sa att det inte var meningen att säga så. Angela sa då ”vadå, vad sa du?”. Jag sa då ”jaha du hörde inte. Men jag ber om ursäkt ändå”.
– Det satt ju också med en annan person under samtalet och kan intyga det här. Det här är inte rättvist.
….
Aftonbladet har varit i kontakt med deltagaren som satt med under samtalet, som säger att han inte minns exakt hur konversationen gick till, men att han ”skulle ha kommit ihåg om Tommie utryckt sig rasistiskt”.