Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-08, 15:35
  #13
Medlem
Kanske under en partiledardebatt
För det är ju lagligt att bränna böcker, då pratar vi kaos i media.
Citera
2022-05-09, 21:37
  #14
Avstängd
wwrs avatar
Varför åker inte koranbrännarna fast för hets mot folkgrupp?

Skulle man inte göra det om man t.ex brände jude-kippor eller vad deras hattar nu heter?
Citera
2022-05-10, 17:25
  #15
Medlem
Awkwardmans avatar
Gustav Kasselstrand får möjligen hybris och försöker. Men att ett riksdagsparti skulle försöka är 0% chans. Möjligen Stenevi under en psykos.


Nyans kanske bränner grundlagen?
Citera
2022-05-10, 17:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Varför åker inte koranbrännarna fast för hets mot folkgrupp?

Skulle man inte göra det om man t.ex brände jude-kippor eller vad deras hattar nu heter?

Han har anmälts för hets mot folkgrupp. Men det leder förmodligen inte till något. Det är tillåtet att bränna religiösa symboler, bränna flaggor, osv.

Citat:
– Yttrandefrihetsgrundlagen skyddar även religionskritik och även att man driver med en viss religion, kanske i något tv-program, en komediserie eller liknande. Det är rätt högt i tak vad gäller just att man driver med religioner.... Nergelius förklarar vidare att inskränkningar av yttrandefriheten med hänvisning till religion upphävdes för ungefär 50 år sedan,

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...nligt-experten
Citera
2022-05-10, 17:36
  #17
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Han har anmälts för hets mot folkgrupp. Men det leder förmodligen inte till något. Det är tillåtet att bränna religiösa symboler, bränna flaggor, osv.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...nligt-experten
Jag tror det är en del av den konfliktagenda som sprids i samhället. Att det skulle vara tillåtet att bränna religiösa symboler låter märkligt. Börja bränn jude-kippor får vi se.

Jag själv tycker naturligtvis det är fel att bränna några symboler för folkgrupper. Koranbränningarna är uppenbart vår regims variant av Hitlers kristallnatt fast nu mot muslimer. Vår regim sprider hat i samhället.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-10 kl. 17:41.
Citera
2022-05-12, 12:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror det är en del av den konfliktagenda som sprids i samhället. Att det skulle vara tillåtet att bränna religiösa symboler låter märkligt. Börja bränn jude-kippor får vi se.

Jag själv tycker naturligtvis det är fel att bränna några symboler för folkgrupper. Koranbränningarna är uppenbart vår regims variant av Hitlers kristallnatt fast nu mot muslimer. Vår regim sprider hat i samhället.

Det är fullt legitimt att bränna Koranen och säga att islam är en förfärlig religion som bör förbjudas. Du kan göra detsamma med Bibeln och kristendomen eller judendomen. Hets mot folkgrupp blir det när du säger "alla muslimer borde spärras in" eller "häng judarna!"
Jag tror Paludan har full koll på det där.
Citera
2022-05-12, 12:58
  #19
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det är fullt legitimt att bränna Koranen och säga att islam är en förfärlig religion som bör förbjudas. Du kan göra detsamma med Bibeln och kristendomen eller judendomen. Hets mot folkgrupp blir det när du säger "alla muslimer borde spärras in" eller "häng judarna!"
Jag tror Paludan har full koll på det där.
Börja bränn jude-hattar får du se om det är tillåtet.

Självklart skall man inte bränna några symboler för folkgrupper. Men vår regim använder muslimer för att sprida hat i samhället, precis som Hitler gjorde med judarna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-12 kl. 13:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback