Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så inte ens när Angela talar om sig själv har hon rätt .. du tolkar bättre. Bra där.
Hon kramade om Hanna efteråt och tackade ... vad tror du det kom ifrån?
Hannas reaktion handlar om hennes värderingar ja -- varför skulle hon annars ens reagera på sexism.
Nej, huruvida en värderingar är bra eller dålig handlar inte om hur man mår, utan om hur man ser på och hur det påverkar sig själv och andra.
Eller menar du att värderingar som säger att man skall stympa barn är bra bara för att den som tycker det mår bra?
Tomte.
Förstår du inte ens vad du läser?
Ja hon gjorde rätt som tog upp det och inte bara fnittrade med som du hade gjort.
Han stod för sexism och hon reagerade och agerade på det.
För att Anders ställde frågan typ "Hur känns det att bli vald bara för man är bra på att laga mat?"
Vad fan ska hon svara på det "Ja, det är jättekul att bli vald BARA för jag kan laga mat"
Man hade svarat som Angela gjorde även om man inte hade blivit kränkt. Så ditt argument håller inte. Vi har alla sett hur Angela reagerar när hon blir upprörd. Det har vi sett med Gorm, Joel och Linn. Men du påstår alltså att när det gäller Tommie så visar hon det endast med dom orden hon väljer när hon besvarar Anders stängda fråga?
Att strypa barn är olagligt. Att tycka att kvinnor ska laga mat är inte olagligt. Har du fler korkade jämförelser?
När jag säger att Hanna verkar må dåligt utgår jag inte från hennes värderingar. Jag utgår från hur hon verkar se på sig själv. Med tanke på att hon haft ätstörningar, varit deprimerad och konstant pratar nedsättande om sig själv så kan jag inte tänka mig att hon mår speciellt bra. Det har hon uttryckligen sagt att hon inte gör.
Tommies värderingar om att leva fritt i naturen, naken, vara fokuserad, leva i nuet, vara naturlig, resa, meditera etc tyder på att han mår bättre och har sundare livsstil. Då spelar det ingen roll hur hans ord tolkas av en sån som Hanna (eller dig). Det enda det visar är att han inte passar in i Stockholm bland ytliga människor som lever under konstant stress och press att prestera utåt. 2000-talet normer passar inte Tommie och det är inget fel med det.
Det är en sak att säga till Tommie att man tolkade det han sa på ett annat sätt. Det är en helt annan sak att attackera honom, kalla honom "mansgris" och i princip försöka ändra hans värderingar för att matcha hennes.