2022-05-08, 23:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Var det bara jag som reagerade på att Hanna efter dagens tävling frågar Henrik när dom sitter i vattnet hur det känns nu när han får rösta i örådet?

Hade ”gruppen” tagit ett beslut redan att dom 4 kvinnorna skulle rösta och Joel o Henke skulle stå över om dom bara fick 4 röster?
Antagligen hade dom fått Henrik och Joel att gå med på att stå tillbaka för att de innehade immunitet och extra röst.
Senast redigerad av kubun 2022-05-08 kl. 23:49.
2022-05-08, 23:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hänga stolpe känns som den enda duellen där Shevin skulle kunna ha en promilles chans mot Hayes.
Är den med i Gränslandet som ett alternativ till duell?
2022-05-08, 23:55
Medlem
Tommie är ju fullständigt livsfarlig i tävlingar. Han var ju jättesnabb också? Han är som Kristove, men mycket farligare. Denna följande vecka kommer nog bli väldigt intressant.
2022-05-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Så är det i alla andra länders Robinson och jag har för mig att det var så i början när det gick i SVT.
Följer Sverige, Australien och USA sedan mååånga år tillbaka. Man får inte se vem har röstat på vem de senaste 10åren i alla fall. Måste tänka till en stund..

Kolla in Australien på https://bstsrs.one/show/australian-survivor så jävla bra..
Där kan vinnaren av en deltävling få en ny bil eller vinna 10 000kr i månaden i ett år
2022-05-09, 00:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Skämmer man ut sig för att någon gubbe tycker att man är ful på tv?
Jag tycker att man bör se sig själv först innan man kommenterar någon annan, spelar ingen roll om man är på tv eller ej.

Många har ju kommenterar om vilken dålig självbild Shevin har och även Angela nu. Ska samma personer gå på någon annan utseende (vissa har gått på väldigt hårt också) får man väl tro att de verkligen är snygga med modellkontrakt.

Nej, men behöver inte vara modell för att gå på Hanna etc. Och det är inte för att vissa tycker Hanna, Shevin är fula etc som de skämmer ut sig. Det är pga deras beteende.
2022-05-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Rösta ut vidriga Hanna och Désirée.

Man kan ju få en karriär efter Robinson om man är älskvärd. Man kan spela fult men på ett bra sätt och bli "RobinsonJoel" med hela svenska folket..

Mupp-Hayes, Zombie-Hanna, Azerbajdzjan-Shevin samt Wannabeblatte-Désirée är körda.
Alla är hatade efter två avsnitt och det ser ut som om att det kommer bestå.
Angela som familjehem hmmm vafan, tveksamt. Hon förstår inte meningar som är längre än två rader och kan absolut inte se eller förstå enkla sammanhang där hon själv deltar. Har tom en egen verklighet.
2022-05-09, 00:33
Medlem
mendokses avatar
Ogillar grejen när folk är otrevliga mot personerna man bestämt sig för att rösta ut.
Som Joel idag, rent otrevlig, undvikande och oärlig mot Angela när Angela ville snacka.
Vad är problemet med att snacka liksom?
Nu är det lätt att vara otrevlig när gruppen redan har bestämt sig för att rösta ut henne.

Visar på någon slags feghet och emotionell fragilitet.
2022-05-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ogillar grejen när folk är otrevliga mot personerna man bestämt sig för att rösta ut.
Som Joel idag, rent otrevlig, undvikande och oärlig mot Angela när Angela ville snacka.
Vad är problemet med att snacka liksom?
Nu är det lätt att vara otrevlig när gruppen redan har bestämt sig för att rösta ut henne.

Visar på någon slags feghet och emotionell fragilitet.

Jag förstod det som att de ville diskutera på olika ställen bara och att det sen skar sig. Tyckte deras tjafs var mest humoristiskt. Tyckte ingen av dem gjorde nåt fel där egentligen. Förutom att Angela sen då snackade skit om honom framför en hel grupp, men utöver det var det inget speciellt. De hade bara olika syn på saker o ting. Det märks att de har varit där ett tag nu. De är trötta och lättirriterade. Tjafs uppstår, och det är förståeligt. Tycker det varje år är rätt mycket tjafs när de närmar sig finalveckan.
Senast redigerad av Unicornlife97 2022-05-09 kl. 00:47.
2022-05-09, 00:47
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornlife97
Jag förstod det som att de ville diskutera på olika ställen bara och att det sen skar sig. Tyckte deras tjafs var mest humoristiskt. Tyckte ingen av dem gjorde nåt fel där egentligen. Förutom att Angela sen då snackade skit om honom framför en hel grupp, men utöver det var det inget speciellt. De hade bara olika syn på saker o ting. Det märks att de har varit där ett tag nu. De är trötta och lättirriterade. Tjafs uppstår, och det är förståeligt.

Men man har inte sett honom käfta emot någon innan. Han har alltid varit ett offer men nu passar det att bli uppkäftig när de redan bestämt sig vem som ska åka ut. Visar på feghet enligt mig, att han endast släpper lös det när alla andra redan är emot henne.
Senast redigerad av mendokse 2022-05-09 kl. 00:50.
2022-05-09, 00:52
Medlem
Citat:
Men man har inte sett honom käfta emot någon innan. Han har alltid varit ett offer men nu passar det att bli uppkäftig när de redan bestämt sig vem som ska åka ut. Visar på feghet enligt mig.

Håller inte med, tycker du övertolkar. Som sagt, ha i åtanke att de varit ett tag med varandra nu och att de är väldigt trötta.
2022-05-09, 00:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men man har inte sett honom käfta emot någon innan. Han har alltid varit ett offer men nu passar det att bli uppkäftig när de redan bestämt sig vem som ska åka ut. Visar på feghet enligt mig, att han endast släpper lös det när alla andra redan är emot henne.
Hon domderade honom som om han var en hund. Det han ville var att gruppen skulle vara samlad och inte springa undan med henne någonstans och diskutera.
Hon klarade inte av att han inte lekte hund och löd och hon blev sedan jävligt otrevlig.
2022-05-09, 01:00
Medlem
Jag fattar inte hur jag kunde gillade Hayes förra året, hade totalt glömt bort att han skrek på den där mullvaden när den avslöjades. Redan då såg man hans aggression. Man funderar på att sluta se Gränslandet pga den här personen. Allt med honom är vidrigt, från hans ilska, illviljan mot Mattias till knölarna under huden. Till och med Elin fick en ond blick utav honom när de käkade mango, en jäkla översittartyp när han känner sig hotad av någon.

Det kändes som att Anders tog Hayes sida vid medlingen, inte är det Mattias som ska be om ursäkt utan tvärtom. Angela har jag inte gillat de senaste 2-3 veckorna, för mycket negativitet och skitsnack från henne. Elin har också sjunkit. Robinson är knappt sevärt längre utan Mattias.

Eh var det inte Filip som skulle ryka enligt någon som tidigare spoilat med bild? Här trodde man att han skulle bli utröstad och så rök Angela istället.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-09 kl. 01:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in