2022-05-08, 22:37
Medlem
che3s avatar
Ett jävla uttjatat ämne vem fan orkar se på skiten, men Netflix ligger ju på fallrepet så det kanske är dödsryckningar ni kan se.
Citera
2022-05-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Ett jävla uttjatat ämne vem fan orkar se på skiten, men Netflix ligger ju på fallrepet så det kanske är dödsryckningar ni kan se.

Det är ju så men det var ändå en bra serie. Nästan alla filmgengrer är även dom helt uttömda.
Citera
2022-05-08, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Står i Aftonbladet att det är Bill.

"För att få rätt styrsel på berättarrösten, med dialekt och sådant, tog Bill hjälp av språkvetaren Fredrik Lindström."

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-nakenscenerna
ok tack för info, men länken är låst , men tror dig om du säger så.

Trodde inte att berättarrösten va Bill, då de inte alls har samma tonläge eller nånting alls lika. Man brukar kunna höra trots att man gör till sig..
Senast redigerad av qaaq 2022-05-08 kl. 23:12.
Citera
2022-05-08, 23:09
F.ö. undrar jag varför så många grinar här inne? Jag tycker den är underhållande och rolig. Det är ju en komedi som lite för tankarna till wolf of wall street, med den farten och gränslösheten. Man behöver ju inte tänka "Clark Olofsson" - det kunde va vem som helst egentligen. Det är ytlig och rolig underhållning. Och Svensk!!!
Bra gjort. Har ett avsnitt kvar.
Den får 4 brallisar av 5 möjliga.
Citera
2022-05-08, 23:54
Medlem
JSelwyns avatar
Tycker att Clark är helt ok.
Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket vad som är sant eller inte. Förutom då de autentiska nyhetsklippen från Norrmalmstorgsdramat typ.
Bill är bra och verkar ha haft kul när han gjorde filmen. Sen vet jag alldeles för lite om Clark som person för att säga om han har gjort en trovärdig tolkning. Skit samma...rätt underhållande.
Hej på're
Citera
2022-05-08, 23:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
F.ö. undrar jag varför så många grinar här inne? Jag tycker den är underhållande och rolig. Det är ju en komedi som lite för tankarna till wolf of wall street, med den farten och gränslösheten. Man behöver ju inte tänka "Clark Olofsson" - det kunde va vem som helst egentligen. Det är ytlig och rolig underhållning. Och Svensk!!!
Bra gjort. Har ett avsnitt kvar.
Den får 4 brallisar av 5 möjliga.

Men märkligt att de då gör den om en specifik person som fortsatt också är vid liv. Om de kunde gjort den om vem som helst en nidbild bara av samtliga dessa typer Clark, Svartenbrandt, Christer P, Bosse Dynamit och allt vad de hette.

Då hade de ju sluppit det här om att glorifiera en ökänd gangster och det hade bara blivit underhållning.
Citera
2022-05-09, 02:10
Medlem
Drog igenom hela serien idag, den får godkänt bättre än Snabba Cash serien iaf.

Stör mig dock enormt att Clark framställs som något svagbegåvad emellanåt och inte bara vild och övermodig. Snubben har läst enormt med böcker och är en sjujävel på snacka om allt möjligt tycker det var tråkigt att de inte byggde upp den sidan av karaktären mer det blev platt. Nog för han varit på fyllan och sen gjort en del ogenomtänkta brott men jag tycker det saknades lite fingertoppskänsla där i utförandet av karaktären. Ett och annat plothole störde med. Känns som Netflix rusar igenom sina produktioner tyvärr.
Citera
2022-05-09, 03:03
Medlem
johnthedickholmess avatar
skitkul serie. Lite segt inne på banken på Norrmalm men annars kul som fan. Gillade episoden i Hamburg och Beirut när han sneade på moskéutroparen. Bävar inför alla som kommer ropa "skit ner dig" efter varandra nu.

Gav flumvänstern en känga. De lär ju ej gilla filmen. Någon som träffat Clark, är han så där, adhd, noll konsekvenstänk, bara pang på? Fara för sig själv när han är ute ur fängelset. Att han inte blivit dödad på fyllan och villan är ju imponerande.
Citera
2022-05-09, 06:57
Medlem
eliizars avatar
Kul att han fått in lite citat från "Dom kallar oss mods".

"Små knegarna" och "Nu shall vi kröka".
Citera
2022-05-09, 07:12
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
skitkul serie. Lite segt inne på banken på Norrmalm men annars kul som fan. Gillade episoden i Hamburg och Beirut när han sneade på moskéutroparen. Bävar inför alla som kommer ropa "skit ner dig" efter varandra nu.

Gav flumvänstern en känga. De lär ju ej gilla filmen. Någon som träffat Clark, är han så där, adhd, noll konsekvenstänk, bara pang på? Fara för sig själv när han är ute ur fängelset. Att han inte blivit dödad på fyllan och villan är ju imponerande.
Mött honom då och då i världen under mer än 40 år. Han vet mycket väl konsekvenserna.
Citera
2022-05-09, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Jag är seriös de finns gott om material för kunna göra den mer verklig. Humorn var jäkligt tråkig med. Tyckte inte alls den var bra. Men å andra sidan du gillade väl säkert den nya Batman? Tyckte även den nya Batman sög och stängde av efter 20 minuter

För egen del är humorn helt fantastisk! Casa casa.

Och nej, jag har inte sett nya Batman och jag har inga planer på att göra det.
Citera
2022-05-09, 08:05
Medlem
brajzillas avatar
Just det där med "baserat på sanningar och lögner" är det ju inte den första gången han kör med... har det blivit Åkerlunds lilla gimmick eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in