Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-08, 00:46
  #1
Medlem
Då var det dags på Hammarby igen. Knapphändig info än så länge men helikoptern cirklar över Bäckby, Råby, Hammarby.

Citat:
Flertal samtal inkommer till polisen om att ett grovt våldsbrott inträffat i Hammarby. Just nu är vi där med ett flertal patruller för att prata med vittnen mm för att utreda vad som inträffat.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ankt-vasteras/
__________________
Senast redigerad av Incoherency 2022-05-08 kl. 00:48.
Citera
2022-05-08, 00:49
  #2
Medlem
Hörde helikoptern ute och antog att det gällde Hammarby igen.. Moped som blåste förbi Bäckby i fullfart runt midnatt, kanske har något samband med skjutningen, åkte mot Puddelugnsgatan.
Citera
2022-05-08, 00:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbitemiracle
Hörde helikoptern ute och antog att det gällde Hammarby igen.. Moped som blåste förbi Bäckby i fullfart runt midnatt, kanske har något samband med skjutningen, åkte mot Puddelugnsgatan.

Ring polisen och meddela kanske? Inte förvånad över den gatan, 9 gånger av 10 är den inblandad när nått skit händer känns det som.
Citera
2022-05-08, 01:00
  #4
Medlem
Expressen har tagit upp händelsen, men har ännu (kl. 01.00) ingen mer info än det som uppges i polisens notis.

Länk: https://www.expressen.se/nyheter/lar...g-i-vasteras-/
Citera
2022-05-08, 01:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbitemiracle
Hörde helikoptern ute och antog att det gällde Hammarby igen.. Moped som blåste förbi Bäckby i fullfart runt midnatt, kanske har något samband med skjutningen, åkte mot Puddelugnsgatan.

Ja det skulle inte förvåna mig alls om det är boende från den gatan som är inblandade. Det är lite svårt att avgöra härifrån men det låter som att helikoptern håller sig mot den delen av Bäckby (Norra Bäckby runt Bäckbyskogen typ).
Citera
2022-05-08, 01:19
  #6
Medlem
Helikoptern är mer åt Bäckby centrum, bor mot skälby och där har den bara varit och vänt några gånger. Ser den från fönstret. Hörde x antal smällar runt 23.30 och ca 25 min senare var helikoptern över området
Citera
2022-05-08, 01:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homelife
Helikoptern är mer åt Bäckby centrum, bor mot skälby och där har den bara varit och vänt några gånger. Ser den från fönstret. Hörde x antal smällar runt 23.30 och ca 25 min senare var helikoptern över området
Hörde att man skjutit mot en lägenhet. Tydligen iranier. Att det ska varit mot sonen mot familjen. Ca 10 skott.
Citera
2022-05-08, 01:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hörde att man skjutit mot en lägenhet. Tydligen iranier. Att det ska varit mot sonen mot familjen. Ca 10 skott.

Är det iranier som skjutit eller blivit skjuten?
Vet du vart på Hanmarby?
Citera
2022-05-08, 01:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Är det iranier som skjutit eller blivit skjuten?
Vet du vart på Hanmarby?
Nej det är iraniern som ska ha varit måltavlan. Har för mig att det ska vara vid liegatan.
Citera
2022-05-08, 01:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nej det är iraniern som ska ha varit måltavlan. Har för mig att det ska vara vid liegatan.
Handlar det om samma person som blev skjuten på Liegatan i Mars då tro?
Citera
2022-05-08, 01:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nej det är iraniern som ska ha varit måltavlan. Har för mig att det ska vara vid liegatan.

Tack för infon.
Händer mycket vid Liegatan, ingen blev väl gripen för den senaste skjutningen där?
Citera
2022-05-08, 01:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Tack för infon.
Händer mycket vid Liegatan, ingen blev väl gripen för den senaste skjutningen där?

Citat:
Ursprungligen postat av sharkbitemiracle
Handlar det om samma person som blev skjuten på Liegatan i Mars då tro?
Ingen aning faktiskt. Inte luskat i det. Bara vad jag hörde 😂
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback