2022-05-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ännu en gång så har du svårt att svara på frågor. Tror du att en IS-kvinna kan promenera till en abortklinik hursomhelst utan några konsekvenser? Ja eller nej?

IS är genomför aborter, du är för aborter och jag är emot aborter.

Det är ren fakta. Här sätter jag punkt för dina dumheter. Du får fortsätta att hålla på precis som IS gör, men jag kommer alltid att äcklas av er.
Citera
2022-05-07, 21:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Hahah, du är för abort för kvinnor men män ska kastreras om de inte vill bli farsa...

Absolut 0 logik.

Japp och att jag som anständig fader förordar både och.
Antingen det ena eller så det andra och då är det ju bra att vi har abort att ta till för att jag tar fan i mig inte till mig en batting bara så rakt upp o ned.
Citera
2022-05-07, 21:56
Medlem
Citat:
IS är genomför aborter, du är för aborter och jag är emot aborter.

Det är ren fakta. Här sätter jag punkt för dina dumheter. Du får fortsätta att hålla på precis som IS gör, men jag kommer alltid att äcklas av er.

Jag förespråkar frivilliga aborter och allas kvinnors rätt att välja, absolut. Du och IS förespråkar däremot tvång och det är det som förenar er.
Citera
2022-05-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Det är inte helt sant. Innan någon går i taket så vill jag betona att det här inlägget inte handlar om aborträttens vara eller icke-vara.

Den stundande ändringen i amerikanska högsta domstolen handlar om huruvida den federala regeringen ska ha någon makt över enskilda staters syn på abortfrågan. Det nuvarande prejudikatet säger ”ja, den federala regeringen får blanda sig i delstaternas abortlagstiftning och kan luta sig mot konstitutionen”. Den nya tolkningen är istället ”Nej, det finns inget stöd i konstitutionen för att lägga sig i delstaternas abortlagstiftning”.

För delstater med fri abort, gör beslutet ingen skillnad. För delstater som vill begränsa aborträtten gör beslutet stor skillnad eftersom den federala regeringen inte längre kan hindra dem med federal lagstiftning.

Det här är precis samma typ av debatt som när Vänsterpartiet röstar nej till EU:s förslag på minimilöner. Även om det inte förändrar något för Sveriges del, då är Vänsterpartiet emot att lägga den makten hos EU. Det blir paradoxalt eftersom Vänsterpartiet då ser ut att rösta emot att rumäner i Rumänien ska död er bättre ställt.

Blir abort förbjudet i USA om deras högsta domstol beslutar att riva upp Roe vd Wade? Nej, men enskilda delstater kan då själva stifta lagar bäst de vill.

En intressant detalj i det här som sällan tas upp är: Kan en extremt konservativ president med konservativ majoritet i lagstiftande församlingarna instifta abortförbud över hela landet? Nej, därför att beslutet som läckt visar att domstolen resonerar att det varken är konstitutionellt tvingande att tillåta abort eller att förbjuda det. Beslutet handlar alltså om att federala regeringen inte har med det att göra oavsett om den federala regeringen vill förbjuda abort eller tillåta abort.
Bra skrivet. Då undrar man ju, hur enkelt är det att ändra i konstitutionen, tex med ett nytt tillägg? Här i Sverige är det gjort i en handvändning, ett par månader före och efter ett val är allt som behövs. Händer hela tiden, och debatteras inte ens när det väl händer. Om den vägen är oframkomlig i USA och SCOTUS gör en ny tolkning, så får väl USA leva med den nya tolkningen tills dess att pendeln svänger över åt andra hållet i SCOTUS. Lite som skatten på inkomst i Sverige. Den har ju ändrats några gånger om man säger så.
Citera
2022-05-07, 21:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ingen skam i att inte klara av att ha sex utan att bli på smällen och sen så är man så ansvarslös och känslolös att man hellre mördar det ofödda barnet än tar lite ansvar. Helt otroligt.

Jag välkomnar inte in vad som helst under mitt tak och att det budskapet ligger öppet. Där i ligger spärren om inte annat, att man kommer inte hemdragandes med ett byk.
Ja att det kostar att göra fel.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2022-05-07 kl. 22:00.
Citera
2022-05-07, 22:09
Avslutad
Citat:
Är du inte läskunnig?

Jag har presenterat argument sen så har jag förklarat för dig hur irrelevanta dina tirader är.
Så när polisen förklarar för dig att det inte alls är mord utfört av blodtörstiga psykopater när du ringer och anmäler, är då ditt argument att polisen är sjuka i huvudet?
Citera
2022-05-07, 22:09
Medlem
AndersPersson99s avatar
Tja, min kropp mitt val flög väl ut genom fönstret med coronapandemin när det blev ok att kräva av andra att ta en spruta.

Om en 20-åring kille ska krävas ta ett vaccin mot en för honom ofarlig sjukdom och riskera hjärtfel så att en 80-åring inte ska riskera dö med covid, så får väl en gravid kvinna krävas inte avsluta en ofödd bebis liv.
Citera
2022-05-07, 22:10
Medlem
Citat:
Jag förespråkar frivilliga aborter och allas kvinnors rätt att välja, absolut. Du och IS förespråkar däremot tvång och det är det som förenar er.

😂😂😂

Du är ju en inavlad faktaförnekare.

Du&ISIS är för aborter...

https://edition.cnn.com/2015/10/06/middleeast/pregnant-yazidis-forced-abortions-isis/index.html

Livet är inte heligt för er.
Citera
2022-05-07, 22:14
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jag förespråkar frivilliga aborter och allas kvinnors rätt att välja, absolut.

Kvinnor kan omöjligen ha en "rätt" att döda sina barn. Skärp dig.
Citera
2022-05-07, 22:15
Medlem
Citat:
😂😂😂

Du är ju en inavlad faktaförnekare.

Du&ISIS är för aborter...

https://edition.cnn.com/2015/10/06/middleeast/pregnant-yazidis-forced-abortions-isis/index.html

Livet är inte heligt för er.

Ser du inte ordet "forced" eller vad är det frågan om? Det är påtvingande övergrepp, det handlar inte om abortförespråkande.
Citera
2022-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så när polisen förklarar för dig att det inte alls är mord utfört av blodtörstiga psykopater när du ringer och anmäler, är då ditt argument att polisen är sjuka i huvudet?

Gäsp, du är ju en inavlad idiot. Att något inte är olagligt betyder inte att det är moraliskt riktigt eller att det är ett friskt beteende.

Att svensk lagstiftning inte anser att något är mord betyder inte att det inte är mord. Det är bara de svenska lagstiftarnas subjektiva åsikt.

Ring polisen i Dominikanska Republiken och säg att du har gjort en abort.
Citera
2022-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnor kan omöjligen ha en "rätt" att döda sina barn. Skärp dig.

Fast det här är rätt hopplöst redan från början eftersom du och jag antagligen har vitt skilda åsikter om vad ett "barn" är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in